

























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
CX heeft heel erg veel gewicht voor. Bij een berline is het voorste krikpunt ongeveer het balanspunt. Liefst wil je dus ook bijvoorbeeld balken onder de dorpels leggen zodat je vanaf echt vlak achter de voorwielen kan heffen. Is niet intrinsiek aan 2 kolommers, meer intrinsiek aan CX’en.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!





















Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Kwestie van goed en op de juiste plaats heffen dus…
Zo een Poets/bandenwissel brug ben ik helemaal niets mee spijtiggenoeg, anders had het probleem wel heel snel opgelost geweest
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.





















Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Heb ook net een 4palen hefbrug gevonden met wiel vrij systeem.
Opzich natuurlijk ook wel veiliger, maar weet alleen niet of het opheffen dat helemaal kansloos is…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Dit lijkt hetzelfde verhaal:
http://www.antiroest.net
Is een oud verhaal, maar door de makkelijke url vergeet ik hem maar niet:-)
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”





















Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Dat IS het verhaal.
Was al heel lang geleden dat ik het gelezen heb, maar dat is em dus…(spijtiggenoeg)
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.























Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
sans-pareil schreef:CX heeft heel erg veel gewicht voor..
Heeft elke auto daar geen last van met de motor voorin?











Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Bijna elke auto heeft veel gewicht voor, maar bij een cx ligt het grootste motorgewicht zelfs voor de vooras. Vandaar dit soort acties.
Bij mijn xm zag ik de gewichten bij de apk keuring: 1050 voor en 450 achter… Bij een cx is het dus nog gekker!!
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
citro-power schreef:sans-pareil schreef:CX heeft heel erg veel gewicht voor..
Heeft elke auto daar geen last van met de motor voorin?
Nouja, van mij mag je op zoek gaan naar de auto’s wiens balanspunt bij de voorste kriksteun zitten. Als je een berline alleen op de voorste kriksteun op zou krikken dan denk ik dat ie met een rustig stabiliserend handje gewoon in balans te houden is. De meeste auto’s hebben hun gewicht voor, maar bij een CX is het 80% of zoiets.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Bij the Beast is het nu ongeveer 90 %.
Als we voorkant opkrikken komt eerst de achterkant omhoog.























Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ja , O.K. Klopt inderdaad dat de CX de motor voor de as heeft maar dat heeft een GS ook. Die tuimelen ook graag op een 2 kolomer brug.
Weet zo niet hoeveel kg die op de vooras of achteras heeft.
heb nooit problemen gehad met mijn gs op de brug, gewoon altijd met de neus op de korte pootjes zeg maar.
stond dus altijd met de neus naar de muur
garagestmarien schreef:Bij the Beast is het nu ongeveer 90 %.
Als we voorkant opkrikken komt eerst de achterkant omhoog.
Zal dat eens uitproberen, weet ik gelijk of voorzorgsmaatregelen nodig zijn bij de reflex.
jan
Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996, Adria 310 1981(verkocht)























Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
garagestmarien schreef:Bij the Beast is het nu ongeveer 90 %.
Als we voorkant opkrikken komt eerst de achterkant omhoog.
Scheelt je 2 brug liggers