2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Linkerachterwiel staat er scheef onder
Edke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 17-10-2008

Gepost: 25 januari 2009 01:39 AM
  [ # 16 ]

Ik heb dit probleem ook met mijn 2.0 hdi met 180.000 km.
Was ervoor afgekeurd bij de keuring.
Hebben er andere lagers op gezet en is zo door de keuring geraakt.
Koste mij een 50 euro, maar hoe lang dit gaat houden weet ik niet.
Ik ben dus ook rustig op zoek naar een andere achteras om er op te zetten.
Binnenkort eens naar een afbraakbedrijf gaan en eens kijken wat dit kan kosten
iemand een idee wat een andere as kost met niet te veel km?
grtz

Profiel  
 
seres
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 08-04-2006

Gepost: 25 januari 2009 02:42 AM
  [ # 17 ]
GoodOldDiesel schreef:
seres schreef:

Wat zou je kunnen doen om zoiets te voorkomen?

Gaatje boren en smeernippels erop zetten. Is vaak puur een feit dat de boel droogloopt door ouderdom ondanks er onderhoudsarm systeem zou moeten zijn.

Als het 405 break assen zijn. dan vallen ze idd in zelfde catorgerie als P 205 assen en zijn ze dus te reviseren tegen geld, mits het niet te laat is.

Is de achteras van een 405 break niet idem aan die van een BX Break qwa maten en gaten dan? Dan zou je er dus een as van een BX Break onder kunnen flansen. HP pompje onder de kap. Moet je alleen de remmen over zetten.

En WAAR zouden die gaten dan geboord moeten worden?Bij een 2.0 HDi bj 2006.Als ik precies zou weten waar ik moet boren ,komen er bij mij 1,of meerdere smeernippels op de achteras.Heer GoodOldDiesel ,graag u hulp.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 25 januari 2009 03:44 AM
  [ # 18 ]

Bij BX-en is het vervangen van de lagers maar vooral goed de speling opheffen (dus niet alleen/niet zozeer de smering) voldoende om weer lange tijd vooruit te kunnen. Door speling lopen ze kapot; als je die niet aanpakt ligt het nieuwe lager er zo weer uit.
Het uitslijten betreft daar de cup waar de keerring in zit en die is gewoon dicht te lijmen als het niet meer goed afsluit.

Of dit voor Berlingos ook geldt weet ik niet - ik dacht, ik zeg het maar even.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
seres
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 08-04-2006

Gepost: 26 januari 2009 02:00 AM
  [ # 19 ]

Als ik nu eens de lagers er uit haal, en eens goed invet ,dat moet toch helpen

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 26 januari 2009 02:01 AM
  [ # 20 ]

Als de draagarmen er nog recht onderstaan en spelingsvrij te monteren zijn zou je denken van wel. Een goede keerring doet hier wonderen; als er water inkomt is elke hoeveelheid vet te weinig.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
j.soer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 28-12-2007

- Xantia HDi Break 110 pk
Gepost: 26 januari 2009 01:06 PM
  [ # 21 ]
Edke schreef:

Ik heb dit probleem ook met mijn 2.0 hdi met 180.000 km.
Was ervoor afgekeurd bij de keuring.
Hebben er andere lagers op gezet en is zo door de keuring geraakt.
Koste mij een 50 euro, maar hoe lang dit gaat houden weet ik niet.
Ik ben dus ook rustig op zoek naar een andere achteras om er op te zetten.
Binnenkort eens naar een afbraakbedrijf gaan en eens kijken wat dit kan kosten
iemand een idee wat een andere as kost met niet te veel km?
grtz

Bij een autodemontagebedrijf (de sloop) kost een as tussen de 100 en 300 €. Dan is hij er al onder vandaan gesloopt.

Profiel  
 
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 30 januari 2009 08:46 PM
  [ # 22 ]

Achterassen zijn heel erg goed te reviseren, moet alleen weten waar je mee bezig bent.
Het is gewoon best veel werk en de meeste garage bedrijven hebben daar geen zin in.

Als je weet waar je mee bezig bent als je de as reviseerd, dan kan ie gerust weer 2ton mee.

Ajeto!!!

Profiel  
 
seres
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 08-04-2006

Gepost: 31 januari 2009 12:19 AM
  [ # 23 ]
mike schreef:

Achterassen zijn heel erg goed te reviseren, moet alleen weten waar je mee bezig bent.
Het is gewoon best veel werk en de meeste garage bedrijven hebben daar geen zin in.

Als je weet waar je mee bezig bent als je de as reviseerd, dan kan ie gerust weer 2ton mee.

Geef eens wat meer uitleg ,als je daar zin in hebt.

Profiel  
 
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 31 januari 2009 03:19 PM
  [ # 24 ]

Tja wat moet je er over uitleggen…
Je moet het doen en zien.
Maargoed bij de volgende as revisie zal ik een fotoreportage maken en daar een begrijpelijk verhaaltje proberen bij te schrijven.
Je ziet vanzelf het draadje verschijnen.

Ajeto!!!

Profiel  
 
seres
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 08-04-2006

Gepost: 31 januari 2009 08:21 PM
  [ # 25 ]

Dat zou mooi zijn.  Niet vergeten te doen

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook