winnetou schreef:Zolang er maar geen plassen olie onder komen te liggen.
Onder die van mij ligt regelmatig een olieplasje, stinkt ook naar verbrande olie.
Is koppakking die stuk is volgens de garage.
Ben nu maar aant sparen….
Is niet zo goedkoop als je het moet laten doen….
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Valt reuze mee bij een 1.4. Waarschijnlijk is alleen het stukje linksvoor (passagierskant) kapot en loopt daar wat olie naar buiten. Dan is een koprevisie niet nodig en ben je voor 200 euro klaar. Behalve als je door blijft rijden natuurlijk…
Maar het kan ook je nokkenaskeering zijn.
Toen ik precies hetzelfde had met dat carterontluchtingsslangetje heb ik geen rook gezien trouwens… maar het was dan ook donker Motorruimte was wel erg lekker vettig daarna, maar een hogedrukspuit en een paar bussen remmenreiniger doen wonderen…
Overigens heb ik toen onderweg na het losspringen van de slang 4 liter olie erin moeten gooien.. op een carterinhoud van 4,5 liter…
ik ontdekte het snel dus er hoefde maar een half litertje bij!
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
met jou rijstijl zal je wel bovengemiddeld vaak in de achteruitkijkspiegel kijken hihi
erik wijngaarden schreef:met jou rijstijl zal je wel bovengemiddeld vaak in de achteruitkijkspiegel kijken hihi
ik denk dat betrekking heeft tot je zelf?
jij bent niet bij te houden met je bus!
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Was in ieder geval niet zo stom als mijn vader eens had met zijn R21 GTD:
Rook onder de motorkap vandaan. Kap open en wat ligt daar boven op het blok: De vuldop.
Hij had hem na het vullen er niet meer op gedraaid!
winnetou schreef:Bram schreef:Ik wou al zeggen….(toen ik de titel zag)....dat kan haast niet, een BX motor opblazen.
Even de hogedrukreiniger erop met een ontvetter…die je bij sommige pompstations hebt en klaar !
Goed idee, behalve die hogedrukreiniger, want daar moet je wel heel goed mee uitkijken. Je blaast daarmee allerlei vuiligheid niet alleen van het motorblok af, maar ook het motorblok IN!!! Het kan wel, maar blijf dan weg bij zaken als de verdelerkap, dynamo, startmotor, dat soort dingen. Met een goede motorreinigingsmiddel en een normale waterslang komt je al een heel eind.
Eigenlijk meer in het algemeen: blijf met de hogedrukspuiot weg uit de motorruimte
Echt, je kúnt jezelf er een ellende door op de hals halen, je wilt het niet weten.
Gewoon voor zover nodig schoonpoetsen met poetslappen en wat diesel oid doet echt wonderen.
Ich bin ein Breaker
Handjes schreef:Valt reuze mee bij een 1.4. Waarschijnlijk is alleen het stukje linksvoor (passagierskant) kapot en loopt daar wat olie naar buiten. Dan is een koprevisie niet nodig en ben je voor 200 euro klaar. Behalve als je door blijft rijden natuurlijk…
Maar het kan ook je nokkenaskeering zijn.
Jah, da’s absoluut een standaardkwaal!
Ook de olie in de koelvloeistof hangt hiermee samen trouwens (als je die hebt, komt ook vaak voor); de kosten van een koppakkingreparatie wegen aardig op tegen de kosten die je moet gaan maken vanwege alle geknapte waterslangen die je proberen te zeggen niet tegen olie te kunnen.
Ich bin ein Breaker
Klasse van de ANWB meneer hoor, Routemobiel had er niet eens naar gekeken en de auto meteen weg laten slepen.
EW schreef:Was in ieder geval niet zo stom als mijn vader eens had met zijn R21 GTD:
Rook onder de motorkap vandaan. Kap open en wat ligt daar boven op het blok: De vuldop.Hij had hem na het vullen er niet meer op gedraaid!
Dat had ik zelf dus ook een keer met mijn Fiat ducato.
Maar die kon toch wel wat vettigheid tegen het roesten gebruiken…
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Robin schreef:EW schreef:Was in ieder geval niet zo stom als mijn vader eens had met zijn R21 GTD:
Rook onder de motorkap vandaan. Kap open en wat ligt daar boven op het blok: De vuldop.Hij had hem na het vullen er niet meer op gedraaid!
Dat had ik zelf dus ook een keer met mijn Fiat ducato.
Maar die kon toch wel wat vettigheid tegen het roesten gebruiken…
Mooiste was dat mijn vader 80 km gereden had en dat de dop er gewoon nog lag.
EW schreef:Robin schreef:EW schreef:Was in ieder geval niet zo stom als mijn vader eens had met zijn R21 GTD:
Rook onder de motorkap vandaan. Kap open en wat ligt daar boven op het blok: De vuldop.Hij had hem na het vullen er niet meer op gedraaid!
Dat had ik zelf dus ook een keer met mijn Fiat ducato.
Maar die kon toch wel wat vettigheid tegen het roesten gebruiken…
Mooiste was dat mijn vader 80 km gereden had en dat de dop er gewoon nog lag.
Had ik ook. Zat klem tussen de rand van de motorklep en de grille. Ik vroeg me al af wat die zwarte drab was die zich langzaamaan tegen de achterklep begon te vormen…
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm