Vragen over Citroën ZX AVORIAZ 1.6I BREAK
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 589

- Visa Club
Gepost: 01 februari 2009 03:03 PM

Ik heb dit weekend een Citroën ZX AVORIAZ 1.6I BREAK uit 1996 gekocht. Erg mooie auto al zeg ik het zelf. In de achterbak ligt de slinger voor het losdraaien van de wielen los. Waar moet deze komen? Heb gekeken maar kon geen logische plek vinden. Daarnaast heeft de linkerspiegel een in kleur meegespoten afdekplaat erop zitten. De rechter heeft dat niet. Kan men deze kappen los kopen of moet je dan de hele spiegel vervangen?
De auto is voorzien van centrale vergrendeling. Alleen is de afstandsbediening er niet meer bij. Zijn deze los te verkrijgen? Moet men dan ook de ontvanger in het plafond vervangen?

Onderhoudsboekje heb ik erbij maar geen instructieboekje, dus als iemand er nog een heeft uit dat jaar…

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  

Quinten
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 235

Gepost: 01 februari 2009 04:48 PM
  [ # 1 ]

Die slinger moet met rubbers aan de kunstof afdekplaat in de koffer.
P.s. de andere kant van de slinger is om de schroef in de kofferbak los te draaien zodat de reservewiel rek loskomt.
Volgens mij zijn die kappen bij de citroen dealer los te krijgen maar het zal mij niet verbazen dat die duurder zijn dan een komplete imitatie spiegel, ik zal op de sloop kijken.
Zo’n kastje is te bestellen maar 9 van de tien keer werkt het niet meer, en zal bij de dealer wel weer een kompleet weekloon kosten.

C3 Pluriel 2003

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 01 februari 2009 05:10 PM
  [ # 2 ]

Re: Vragen over Citroën ZX AVORIAZ 1.6I BREAK

Bassiechevron schreef:

Ik heb dit weekend een Citroën ZX AVORIAZ 1.6I BREAK uit 1996 gekocht. Erg mooie auto al zeg ik het zelf. In de achterbak ligt de slinger voor het losdraaien van de wielen los. Waar moet deze komen? Heb gekeken maar kon geen logische plek vinden.

Je hebt als het goed is zowel links als rechts achterin twee opbergvakken aan de zijwanden van de kofferbak. Eén van de twee zit een voorziening in om de slinger op te bergen.

Profiel  

Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- Visa Club
Gepost: 01 februari 2009 05:16 PM
  [ # 3 ]

merci mensen, zal zo eens de achterbak open…

De sloop zal idd veelal uitkomst gaan bieden denk ik. Citroen leverd wel nog onderdelen voor de ZX…geloof dat ze dat 10 jaar na laatste auto nog verplicht zijn…

Profiel  

J.H.meijndert
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 241

Gepost: 02 februari 2009 10:42 AM
  [ # 4 ]

De slinger hoort in het rechter “kastje” in de kofferruimte van een break.
Als je kijkt zie je dat daar een wat diepere ruimte zit waar je het ding kwijt kunt.
zAls het goed is dan zitten daar ook nog wat dopjes waar je hem in kunt klikken, bij mij althans.

ZX 1.4 break ‘95

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 02 februari 2009 11:56 AM
  [ # 5 ]

Die afstandsbediening is wel leverbaar geloof ik, maar het kost je een wereld omdat het systeem niet zelflerend is, dus ze moeten de code opzoeken ofzo.

Beter is het om er een universeel printje met AB in te knopen.

Wielsleutel zit rechts, hoe is het met je reservewiel? Waarom ligt de sleutel los….

Die zitten los op de spiegel, maar dan moet je even goed kijken wat je rechts hebt zitten. Het model zonder kap past geen kap op nl. Waarschijnlijk is je kap er niet af, maar spiegel gewoon vervangen omdat de oude niet meer leefde.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- Visa Club
Gepost: 02 februari 2009 05:43 PM
  [ # 6 ]

Bedankt, de slinger is weer op zijn plek. Omdat de LPG tank daar zit zag ik het afsluitbare plekje niet…

Nu nog een goede rechter spiegel in kleur haha

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook