1 van de 2
 1 2 Volgende > 

visa parkeren in krappe ruimte?
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 01 februari 2009 06:20 PM

Ik heb een andere stallingsruimte op het oog. Dit zou zijn ipv mijn 2 losse garageboxen (die een eind uit elkaar liggen).

Het betreft een ruimte met grote overheaddeur en met de binnenmaten 4300x8100mm (hoogte is 4000mm, maar is niet zo relevant).

Hier zou ik de Visa, (sporadisch) een CX Limousine en waarschijnlijk een auto ambulance met een lengte van 6000mm willen parkeren.

Op papier zou het moeten passen, maar dan moet de Visa er wel overdwars in gezet worden (dus met lengte van 3700mm in de breedte).

Iemand enig idee of dit gaat lukken met een beetje kunst- en stuurwerk? Of kan ik beter een paar van die karretjes aanschaffen die je onder ieder wiel zet waarmee je een auto erg flexibel en makkelijk kan verplaatsen?

Ik heb overigens op het net voor de Visa de maten van 397x150cm gevonden, klopt dit een beetje? Ik kan het zelf nu even niet nameten…

Ik hoop dat mijn vraag/probleem een beetje duidelijk is Smile

Suggesties zijn welkom!

Met groet,

Robert

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 01 februari 2009 06:28 PM
  [ # 1 ]

Ik weet niet hoe vaak je de ambulance wilt gebruiken, maar is het niet handig om dan een beetje hoogte te gebruiken en de CX of de Visa erop zetten?

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 01 februari 2009 06:37 PM
  [ # 2 ]
EW schreef:

Ik weet niet hoe vaak je de ambulance wilt gebruiken, maar is het niet handig om dan een beetje hoogte te gebruiken en de CX of de Visa erop zetten?

Is een optie, maar kan je een auto van 1350kg (CX) op zo`n ambulance zetten terwijl deze niet aan een auto vastgekoppeld zit? Ik heb nog niet zo heel veel ervaring met ambulances… Laughing

Ik zou de visa er ook op kunnen zetten, alleen rijdt deze momenteel niet, dat is dus wat lastiger.

De ambulance gaat niet zo heel vaak gebruikt worden overigens, misschien 2 keer per maand oid.

tnx voor het meedenken!

EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 299

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 01 februari 2009 06:38 PM
  [ # 3 ]

Hé, Robert

De visa op de ambu lijkt idd de truc.
Echter de visa op bokjes geeft je wat meer vrijheid!

Marcel

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 01 februari 2009 06:39 PM
  [ # 4 ]

Je hebt van die garagedolly’s. Als je de visa daarop zet, rol je die precies zoals je zelf wilt.

DEZE dingen

Profiel  

25trd
> 4000 berichten

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 01 februari 2009 06:53 PM
  [ # 5 ]
garagestmarien schreef:

Je hebt van die garagedolly’s. Als je de visa daarop zet, rol je die precies zoals je zelf wilt.

DEZE dingen

die bedoelde ik idd! Maar nu rest nog steeds de vraag of ik zonder ‘evenwichtsproblemen’ een Visa op een ambulance kan parkeren zonder dat de ambulance aan een auto gekoppeld zit…

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 01 februari 2009 07:03 PM
  [ # 6 ]

Je kunt uit voorzorg assteunen onder die ambuce zetten.

Profiel  

25trd
> 4000 berichten

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 01 februari 2009 07:10 PM
  [ # 7 ]

is idd een mogelijkheid.

Ik ga me er eens op oriënteren…. Ik heb in ieder geval het licht gezien! Een auto op de ambulance parkeren, ik was er gewoon nog niet opgekomen, wel een superoplossing qua ruimte!

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 01 februari 2009 08:44 PM
  [ # 8 ]

dat wel maar als je 2x in de maand je autoambulance gebruikt zit ej er denk ik niet op te wachten om steeds de visa erop en eraf te halen.

anders een constructie waar je de autoambulance onder kunt zetten en een auto erboven? dan heb je permanent 2 plekken (+ 1 voor je autoambulance)

Een beetje staal en je komt een heel eind.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 01 februari 2009 08:57 PM
  [ # 9 ]

Koop een losse kogel, dat haakse model dat je met 2 bouten vastzet.
Monteur deze stevig op de muur tegenover de deur. Al dan niet met hulpijzer. Rol je ambu nu vooruit naar binnen en koppel hem op de kogel.

Et voila je kan erop en eraf rijden met je visa.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 01 februari 2009 09:07 PM
  [ # 10 ]
GoodOldDiesel schreef:

Koop een losse kogel, dat haakse model dat je met 2 bouten vastzet.
Monteur deze stevig op de muur tegenover de deur. Al dan niet met hulpijzer. Rol je ambu nu vooruit naar binnen en koppel hem op de kogel.

Et voila je kan erop en eraf rijden met je visa.

als de visa zou rijden… maar dit klinkt wel erg goed en aannemelijk!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 01 februari 2009 09:12 PM
  [ # 11 ]

Is trouwens niet bevordelijk voor de lagers en banden van je trailer om er constant een auto op te zetten!

Profiel  

Falk
> 200 berichten
RankRankRank

- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 01 februari 2009 10:20 PM
  [ # 12 ]

Is niet bevordelijk voor de lagers en de banden??? Lagers zijn staal…die hebben dus niets te lijden, wat de banden betreft als je ze op de juiste spanning houd gebeurt er niets! We hebben het over een autoambu die waarschijnlijk 2500kg of meer mag laden, een visa weegt nog geen 1000kg! Kan dus gewoon en scheelt je een bak ruimte. Wel is een liertje handig want de visa loopt geloof ik niet!? Een goeie kogel aan de muur of uit de vloer lost de rest op dan kun je de cx er zo op en af rijden.

Succes

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 01 februari 2009 10:46 PM
  [ # 13 ]
Falk schreef:

Is niet bevordelijk voor de lagers en de banden??? Lagers zijn staal…die hebben dus niets te lijden, wat de banden betreft als je ze op de juiste spanning houd gebeurt er niets! We hebben het over een autoambu die waarschijnlijk 2500kg of meer mag laden, een visa weegt nog geen 1000kg! Kan dus gewoon en scheelt je een bak ruimte. Wel is een liertje handig want de visa loopt geloof ik niet!? Een goeie kogel aan de muur of uit de vloer lost de rest op dan kun je de cx er zo op en af rijden.

Succes

Lagers zijn misschien wel van staal maar las ze continu onder druk staan gaan de rollen wel in de lagerschalen putten.
En banden is inderdaad een iets minder probleem , ligt eraan hoe lang ie op 1 plek staat.
En denk ook even aan de asrubbers , ook niet bevordelijk.

Ik spreek uit ervaring , zit dagelijks in de aanhangers en caravans Wink

Profiel  

Falk
> 200 berichten
RankRankRank

- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 01 februari 2009 10:57 PM
  [ # 14 ]

Citro-power,mijn aanhangers staan soms 3 tot 6 maand op dezelfde plek met belading, dit kan puin zijn maar ook een motorboot! Ik heb er in al die jaren nog geen last ven gehad. Hoe gaat dat dan met een sleurhut? de meeste worden 1x per jaar gebuikt, de rest van het jaar staan ze stil met als extra een voortent, een bipot, het bestek, een bbq, de grondzeilen en weet ik wat voor een overlevingszooi nog meer.
De lagerrollen en schalen zijn gehard, daar maak ik me geen zorgen over.

Profiel  

25trd
> 4000 berichten

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 01 februari 2009 11:00 PM
  [ # 15 ]

Dat met een kogel a/d muur is idd een goed idee, geen idee wat de verhuurder daarvan denkt, maar daar kom ik gauw genoeg acher.

Anyway, als we de visa weer aan het lopen zouden kunnen krijgen, zou dat wel schelen, maar daar heb ik nog even geen kaas van gegeten en open ik tzt wel een nieuw draadje over Laughing

Eerst maar eens even bedenken of ik de ruimte echt wel wil huren (is toch weer een extra kostenpost iedere maand alhoewel het in verhouding veel goedkoper is dan de 2 garageboxen die ik nu huur).

bedankt voor alle tips en trucs iig!

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook