Hallo,
ik heb zo’n heel handig alukleurig dekentje waar ik de voorruit mee kan afdekken tegen de vorst. Je kan dit dekentje klem steken tussen de voordeuren zodat het geheel mooi gespannen. Dit “dekentje” heb ik aangekocht in een autowinkel.
Nu is het probleem dat dit ding perfect past op de P106 maar totaal niet past op de Picasso gezien de voordeuren verder naar achter zitten en het dekentje net te kort is.
Mijn vraag aan de picasso- (en andere monovolume-) rijders: hoe dekken jullie jullie voorruit af tegen de vorst? Met een stuk karton lukt het ook, dat weet ik ook wel maar ik zoek eigenlijk zo’n dekentje zoals op mijn p106 het welke gemakkelijk opbergbaar is enzo…. Waar vind ik zo’n dekentje in monovolume-formaat?
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89
Re: Vraagje: anti-ijs"deken" Picasso
Testedoene schreef:Hallo,
ik heb zo’n heel handig alukleurig dekentje waar ik de voorruit mee kan afdekken tegen de vorst. Je kan dit dekentje klem steken tussen de voordeuren zodat het geheel mooi gespannen. Dit “dekentje” heb ik aangekocht in een autowinkel.
Nu is het probleem dat dit ding perfect past op de P106 maar totaal niet past op de Picasso gezien de voordeuren verder naar achter zitten en het dekentje net te kort is.
Mijn vraag aan de picasso- (en andere monovolume-) rijders: hoe dekken jullie jullie voorruit af tegen de vorst? Met een stuk karton lukt het ook, dat weet ik ook wel maar ik zoek eigenlijk zo’n dekentje zoals op mijn p106 het welke gemakkelijk opbergbaar is enzo…. Waar vind ik zo’n dekentje in monovolume-formaat?
Gewoon nog een kopen en aan elkaar nieten of plakken met alu tape. Werkt prima.
Grand C4 Picasso, 2.0 16V, Exclusive. Gris Fer. Volautomaat.
Brink trekhaak.
Ik gebruik een verhuis- cq. paardendeken. Werkt ook prima. Wordt wel nat/vochtig.
Ik gebruik een garage, werkt perfect
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Ik gebruik een hoes die over het dak en alle ramen valt en je met elastieken aan de wielen op kunt spannen. Alle ramen in een keer ijsvrij.
Ik stuur mijn vrouw naar buiten om de auto schoon te krabben…...ja lieve schat .....ook het panoramadak graag…...
Grand Picasso Exclusive 2.0 HDiF Automaat (geen EB6V). Pack Hifi, Panorama, Gris Fer, trekhaak.
(Vanaf Februari 2009 onderweg, inmiddels 90.000 probleemloze kilometers)
Ik doe hem iets hoger op de ruit, zo bij de bovenkant van de service-stand van de ruitenwissers. Dan past het net wel, en hoef ik alleen de onderkant nog maar te schonen.
Ik ga voor de oploossing van Pablo, vanavond staat de auto buiten en ik heb de wekker al bezet van mijn vrouw.
ps. Op mijn prive auto heb ik een hoes gekocht die over de hele auto gaat, 47 euro voor een Astra dus de dame zal iets duurder zijn
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 182
- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
wat denken we van een rol bubbeltjesplastic, bij de hobbyhandel te koop : gewoon een stuk van 2,5 m afknippen…
C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)
hbeck schreef:
ps. Op mijn prive auto heb ik een hoes gekocht die over de hele auto gaat, 47 euro voor een Astra dus de dame zal iets duurder zijn
Dus als ik je goed begrijp en twee berichten combineer: de prive-wagen staat normaal gesproken buiten en de leasebak binnen???
Taco, het is een ingewikkeld verhaal die ik probeer in te korten. sinds 1 januari rijd ik alleen zakelijk en dus staat de leasebak in de weekenden stil mijn vrouw heeft een eigen auto (een Jeep) die ze wil blijven berijden, ikzelf heb een Opel Cabrio gekocht met een softtop. Deze softtop is favoriet bij de 2 Siamezen die ik heb en dus een doek erover, gevolg was dat mijn cabrio bijna niet buiten kwam want er kan maar één auto over de oprit, en om iedere keer met een bos autosleutels de oprit op te gaan om alles te verplaatsen gaat snel vervelen. Dus we zijn al een tijdje aan het uitdokteren hoe we dat allemaal het handigst kunnen doen. Inmiddels staat de lease auto (de grande dame) in de weekenden in een aanleunwijk, mijn cabrio naast de oprit en de Jeep in de garage. Iedereen kan nu op ieder moment met zijn of haar auto weg zonder allerlei auto’s te moetn verplaatsen.
Laten we het beschouwen als een luxe probleem, maar je hebt (had) gelijk, de leaseauto heeft in de garage gestaan en de 2 privé auto’s stonden buiten.
Neem van mij aan dat we tijdens de maaltijden voldoende te praten hadden, inmiddels is de rust op de oprit wat wedergekeerd.
Hier in Holland en ook vlaanderen zo heb ik net ontdekt, hebben ze de winkelketen Halfords, die heeft isolatiedekens (aluminium/schuim) voor twee soorten auto’s normale en auto’s zoals de c4GP, renault espace etc.
Voor vlaanderen:
http://www.halfords.be/BE/Auto/Catalog/ProductDetail.htm?productId=413503
Extra lang, met langere flappen zodat zelfs een stuk van de voorste zijruitjes bedekt wordt, kost 3,99
Zit ook een handig elastiekje aan om bij wind de boel ff mee vast te maken.
Werkt perfect, die paar meter krabben s ochtends kun je missen als kiespijn. Grote voorruit heb zijn nadelen…..
Besteld 12 mei, geleverd 9 augustus 2007!
C4GP 2.0 EB6V Exclusive
Kleur: Nocciola
Panoramisch dak
Bluetooth
17 inch velgen Scandola
16 inch velgen Dezent V (winter) met Michelin Alpine4.
Bij mij past het net, maar dan staat die wel onder wat spanning.. Die deurstijlen staan echt wel héél ver naar achteren.
Het lukt ook enkel als ik het wat hoger zet.
Heb je dan ook zo’n mpv dekentje? ik heb daar geen probleem mee, tis inderdaad wel zo dat je em halfverwege de ruit laat beginnen, maar das volgens mij ook het belangrijkste, die onderste 20 a 25 cm. mogen van mij best wat minder schoon zijn, het gezichtsveld zit halfverwege de ruit.
Besteld 12 mei, geleverd 9 augustus 2007!
C4GP 2.0 EB6V Exclusive
Kleur: Nocciola
Panoramisch dak
Bluetooth
17 inch velgen Scandola
16 inch velgen Dezent V (winter) met Michelin Alpine4.
Voorgaande winters gebruikte ik tijdens het parkeren, om het voorruit ijs- en sneeuwvrij te houden, op de voorruit van mijn C5 zo’n zilverkleurigisolatie kleed, geklemd tussen de portieren. Ik ben nu op zoek naar zo’n voorrtuibedekker die geschikt is voor de C4 Picasso. Wie weet daar de oplossing voor, mijn dealer had geen oplossing.