2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
rookwolken achter mijn BX!!!!!
lochlander
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 16-05-2005

Gepost: 16 juni 2005 07:59 PM
  [ # 16 ]
winnetou schreef:

Zolang er maar geen plassen olie onder komen te liggen.

Onder die van mij ligt regelmatig een olieplasje, stinkt ook naar verbrande olie.
Is koppakking die stuk is volgens de garage.
Ben nu maar aant sparen….
Is niet zo goedkoop als je het moet laten doen….

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 16 juni 2005 08:27 PM
  [ # 17 ]

Valt reuze mee bij een 1.4. Waarschijnlijk is alleen het stukje linksvoor (passagierskant) kapot en loopt daar wat olie naar buiten. Dan is een koprevisie niet nodig en ben je voor 200 euro klaar. Behalve als je door blijft rijden natuurlijk…
Maar het kan ook je nokkenaskeering zijn.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 16 juni 2005 09:08 PM
  [ # 18 ]

Toen ik precies hetzelfde had met dat carterontluchtingsslangetje heb ik geen rook gezien trouwens… maar het was dan ook donker Smile Motorruimte was wel erg lekker vettig daarna, maar een hogedrukspuit en een paar bussen remmenreiniger doen wonderen…

Overigens heb ik toen onderweg na het losspringen van de slang 4 liter olie erin moeten gooien.. op een carterinhoud van 4,5 liter…

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 16 juni 2005 10:02 PM
  [ # 19 ]

ik ontdekte het snel dus er hoefde maar een half litertje bij!

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 16 juni 2005 11:14 PM
  [ # 20 ]

met jou rijstijl zal je wel bovengemiddeld vaak in de achteruitkijkspiegel kijken hihi

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 16 juni 2005 11:24 PM
  [ # 21 ]
erik wijngaarden schreef:

met jou rijstijl zal je wel bovengemiddeld vaak in de achteruitkijkspiegel kijken hihi

ik denk dat betrekking heeft tot je zelf?  Wink
jij bent niet bij te houden met je bus!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 17 juni 2005 12:37 AM
  [ # 22 ]

Was in ieder geval niet zo stom als mijn vader eens had met zijn R21 GTD:
Rook onder de motorkap vandaan. Kap open en wat ligt daar boven op het blok: De vuldop.

Hij had hem na het vullen er niet meer op gedraaid!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 17 juni 2005 01:07 AM
  [ # 23 ]
winnetou schreef:
Bram schreef:

Ik wou al zeggen….(toen ik de titel zag)....dat kan haast niet, een BX motor opblazen. Smile

Even de hogedrukreiniger erop met een ontvetter…die je bij sommige pompstations hebt en klaar ! Wink

Goed idee, behalve die hogedrukreiniger, want daar moet je wel heel goed mee uitkijken. Je blaast daarmee allerlei vuiligheid niet alleen van het motorblok af, maar ook het motorblok IN!!! Het kan wel, maar blijf dan weg bij zaken als de verdelerkap, dynamo, startmotor, dat soort dingen. Met een goede motorreinigingsmiddel en een normale waterslang komt je al een heel eind.  Wink

Eigenlijk meer in het algemeen: blijf met de hogedrukspuiot weg uit de motorruimte Very Happy

Echt, je kúnt jezelf er een ellende door op de hals halen, je wilt het niet weten.
Gewoon voor zover nodig schoonpoetsen met poetslappen en wat diesel oid doet echt wonderen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 17 juni 2005 01:10 AM
  [ # 24 ]
Handjes schreef:

Valt reuze mee bij een 1.4. Waarschijnlijk is alleen het stukje linksvoor (passagierskant) kapot en loopt daar wat olie naar buiten. Dan is een koprevisie niet nodig en ben je voor 200 euro klaar. Behalve als je door blijft rijden natuurlijk…
Maar het kan ook je nokkenaskeering zijn.

Jah, da’s absoluut een standaardkwaal!

Ook de olie in de koelvloeistof hangt hiermee samen trouwens (als je die hebt, komt ook vaak voor); de kosten van een koppakkingreparatie wegen aardig op tegen de kosten die je moet gaan maken vanwege alle geknapte waterslangen die je proberen te zeggen niet tegen olie te kunnen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 17 juni 2005 05:15 AM
  [ # 25 ]

Klasse van de ANWB meneer hoor, Routemobiel had er niet eens naar gekeken en de auto meteen weg laten slepen.

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 17 juni 2005 02:48 PM
  [ # 26 ]
EW schreef:

Was in ieder geval niet zo stom als mijn vader eens had met zijn R21 GTD:
Rook onder de motorkap vandaan. Kap open en wat ligt daar boven op het blok: De vuldop.

Hij had hem na het vullen er niet meer op gedraaid!

Dat had ik zelf dus ook een keer met mijn Fiat ducato.

Maar die kon toch wel wat vettigheid tegen het roesten gebruiken…

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 17 juni 2005 04:55 PM
  [ # 27 ]
Robin schreef:
EW schreef:

Was in ieder geval niet zo stom als mijn vader eens had met zijn R21 GTD:
Rook onder de motorkap vandaan. Kap open en wat ligt daar boven op het blok: De vuldop.

Hij had hem na het vullen er niet meer op gedraaid!

Dat had ik zelf dus ook een keer met mijn Fiat ducato.

Maar die kon toch wel wat vettigheid tegen het roesten gebruiken…

Mooiste was dat mijn vader 80 km gereden had en dat de dop er gewoon nog lag.

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 17 juni 2005 05:39 PM
  [ # 28 ]
EW schreef:
Robin schreef:
EW schreef:

Was in ieder geval niet zo stom als mijn vader eens had met zijn R21 GTD:
Rook onder de motorkap vandaan. Kap open en wat ligt daar boven op het blok: De vuldop.

Hij had hem na het vullen er niet meer op gedraaid!

Dat had ik zelf dus ook een keer met mijn Fiat ducato.

Maar die kon toch wel wat vettigheid tegen het roesten gebruiken…

Mooiste was dat mijn vader 80 km gereden had en dat de dop er gewoon nog lag.

Had ik ook. Zat klem tussen de rand van de motorklep en de grille. Ik vroeg me al af wat die zwarte drab was die zich langzaamaan tegen de achterklep begon te vormen…

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook