Claxon
Mink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 17 juni 2005 12:47 AM

Ik zie onder de motorkap een aantal claxons zitten. (In mijn leasebak zit er maar 1!) Rechts van het reservewiel “normale” claxons (ik dacht 2 of 3) en links ervan een dubbele luchthoorn. Is dit standaard? Zoja hoe krijg ik de luchthoorn aan de praat?

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 17 juni 2005 01:47 AM
  [ # 1 ]

Claxon’s worden bediend via het hendeltje van de pinkerschakelaar.
Zachtjes trekken: dan werkt 1 van de twee “normale” claxon’s. Als je wat harder aan het hendeltje trekt zouden alle claxon’s in werking moeten treden (als alles natuurlijk correct werkt).

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 17 juni 2005 01:55 AM
  [ # 2 ]

het draadje wat naar de normale claxon loopt los halen en deze aansluiten op het relais tbv de luchthoorn ............
deze geeft een “overtuigender” geluid dan de3 standaard claxon Wink


p.s. met overtuigender bedoel ik een geluid wat naar mijn idee   Surprisedops:
meer DS waardig is Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 17 juni 2005 10:43 AM
  [ # 3 ]

Hoezo waardig, een DS kan net zo waggelen als een eend. En bovendien vind ik het wel leuk als je achter een fietser rijdt, even toetert en dan denken ze dat er een eend achter hun zit, maar dan blijkt het een DS te zijn.

G

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 juni 2005 02:58 PM
  [ # 4 ]

Let erop dat het relais van de luchthoorn een directe verbinding heeft met de accu ZONDER zekering!
als je dat groene dekseltje eraf trekt kan je het relais met je vinger indrukken en zou hij moeten toeteren!
Cool  Laughing  Laughing  Laughing

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 17 juni 2005 05:44 PM
  [ # 5 ]

Dan moet ie de hele tijd iemand onder de motorkap hebben voor het geval dat hij moet toeteren.

Gr G
Twisted Evil

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Mink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 17 juni 2005 05:47 PM
  [ # 6 ]

Ik heb nu ook mijn luchthoorn aan de praat. Motor even uit elkaar gehad. Schoongemaakt en gesmeerd. Relais is op de contactpunten aardig verbrand. Werkt voorlopig weer maar zal tzt toch wel worden vervangen. Bedankt voor de hulp.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook