Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Is het een bekend euvel dat de cilinderkop van een GS/a motor niet meer 100% aansluit? De garage meent te horen bij het starten dat daar een probleem zit aan te komen hoewel motortje nog uitstekend loopt.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Heeft je garagist de compressie dan niet even gemeten ? Als die kop los staat , verliest hij compressie zou ik zeggen…
Als de kop los staat hoor je dat trouwens niet alleen als hij start, maar zeker ook als de motor snel draait hoor.
Peter
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Ik herken het geluid zelf niet. Soms een wat lage brom bij het net starten. Gisteren viel me wel een soort van zacht ratelend geluid op dat met het toerental mee varieert. Klinkt het zo?
De motor loopt zoals gezegd uitstekend dus ik maak me geen zorgen. Ik vroeg me alleen af of het (veel) vaker voorkomt. Compressie is niet getest maar dat zou met het rijden te merken moeten zijn….
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Wat een kletsverhaal van die garage….....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Ik heb hier nog nooit van gehoord Dan zitten er zeker ook flexibele distributie snaren op zodat de kop ruimte krijgt om te bewegen wat een kletsverhaal inderdaad. Wat nog zou kunnen is dat je uitlaat spruitstuk wat lekt.
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Typisch, het is niet bepaald een onervaren GSA sleutelaar. Hij meldde zelfs laatst een kop aangetrokken te hebben bij een andere GS/A met eenzelfde probleem maar dat had weinig nut, na een paar weken sloot deze weer niet goed aan. Afijn ik rijd vooralsnog vrolijk door….
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Blijf het raar vinden. Cillinderkop zit conisch op cilinder en niet vlak.
Moet heel raar of scheef zitten om te lekken. Maar niks is onmogelijk natuurlijk
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven