5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
Onze C3 na total loss gewoon weer te koop (schade foto’s)
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 februari 2009 09:33 PM
  [ # 61 ]

De reactie lezende denk ik dat die meneer gewoon niet zo goed heeft opgelet tijdens de lessen economie. Jammer dat de mensen die dat dan wel gedaan hebben voor idioot versleten worden….....

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 01 februari 2009 10:33 PM
  [ # 62 ]

Ach, ik had een vriendelijke bui.


Heb hem dus dat lesje maar even gegeven.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 02 februari 2009 03:03 AM
  [ # 63 ]

Op het moment dat iedere “eco-toto” auto zou worden geshredderd zouden de verzekeringspremies misschien wel vertien- of honderdvoudigd moeten worden. Maar dat is dan natuurlijk ook weer oplichting, en schandalig etc.

Je zou bijna zeggen dat TS er allang vrede mee gevonden heeft. Waarom staat dit draadje eigenlijk nog open?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 februari 2009 09:17 AM
  [ # 64 ]
karel schreef:

Waarom staat dit draadje eigenlijk nog open?

Omdat een startpost soms een discussie oproept welke best de moeite waard is, ook als de TS er al mee klaar is.
Waarom zou hij eigenlijk op slot moeten? Dat kan alleen maar frustraties opleveren bij gebruikers die na het lezen van een aantal voorgaande berichten toch nog hun ei kwijt willen.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 02 februari 2009 10:16 PM
  [ # 65 ]
patje74 schreef:
EW schreef:
Kokopelli schreef:

....en jullie papagaaien het gewoon na.

Nee, dat is niet waar.

Sterker nog, het is een belediging van formaat, en daar baal ik van. Jammer hoor, enige tact had hier niet misstaan.

Voor opgesteld dat ik me in beide meningen wel kan vinden, ben ik het met Patrick eens dat de taal in het bericht aangepast kan worden. Dan moet bovenstaand genoeg zijn. Zelf persoonlijk vind ik het dan jammer dat er nog een moderator bij komt en met modder terug begint te gooien door het volgende te zeggen.

waterman771 schreef:

De reactie lezende denk ik dat die meneer gewoon niet zo goed heeft opgelet tijdens de lessen economie. Jammer dat de mensen die dat dan wel gedaan hebben voor idioot versleten worden….....

Zo is waterman niet de enige overigens en lijkt het mij wel dat je gewoon je mening mag zeggen zonder daarvoor aangevallen moet worden.

Ik ben dit topic begonnen omdat ik me er over verbaas dat dit gewoon gebeurt. Inmiddels is de auto verkocht en rijdt er iemand rond in een auto waarvan ze misschien denken dat er nooit wat mee is gebeurt. Ik begrijp de vrije markt maar al te goed en weet ook wel dat dit de realiteit is maar het is natuurlijk erg krom dat een garagebedrijf hier winst op kan maken terwijl een schadehersteller dit niet kan zonder loze uurtjes.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 03 februari 2009 09:44 PM
  [ # 66 ]
Kokopelli schreef:

maar als iemand in staat is om in leegloop-uren zo’n “wrak” op te knappen er ook nog aan te verdienen, dan heeft de verzekerde er te weinig voor teruggekregen. Zo simpel is dat. Wat je er verder aan verbindt, is ordinair geldbejag, niets meer en niets minder.
Ook die leegloop-uren zijn niet gratis. Iemand staat dat niet voor niets te doen en hoeft ook niet. Er ontstaat ergens een financieel gat en daar wordt de verzekerde mee opgezadeld. Hij/zij heeft het alleen niet altijd in de gaten.

Nee, dat is niet waar!
Vergis je namelijk niet in de loonkosten in Nederland!
Een arbeidsuur kost al gauw tegen de dertig euro!! (Let op: dat zijn de kosten van de werknemer voor de werkgever, daar komt al het gereedschap en de ruimte nog bij).

Zoals ik al betoogde in mijn voorbeeldberekening: Op deze manier vangt de schade-hersteller in ieder geval nog een deel van de loonkosten terug waardoor hij zijn uurtarief niet hoeft te verhogen of zijn wachttijden niet hoeft te verlengen!


Meestal staat het je vrij als je schade aan je auto hebt ervoor te kiezen de dagwaarde voor de schade minus de waarde van het wrak uit te laten keren. Dan kun je zelf regelen dat de schade herstelt wordt.

En dat mensen daar beter van worden wordt door een hoop mensen gezien als oplichting van de verzekering…

Profiel  
 
Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 04 februari 2010 03:53 AM
  [ # 67 ]
Peteryed schreef:

Ik heb nog foto’s van het wrak

——-KNIP——-

Dat ziet er PERFECT herstelbaar uit

Als deze auto hersteld is door een erkende autohersteller EN volgens de normen van CITROEN NEDERLAND is er niets aan de hand en kan deze auto gewoon zijn fabrieksgarantie houden.
Mijn eigen ZX break heeft ook schade gehad, daar ben ik achtergekomen toen mijn voorruit er uit knalde ( lees, steentje, ster en barsten)
De voorruit die er in zat was er een van Simplex, en dat is een “after market” fabrikant
Nadat mijn “dennis”* de voorruit verweiderd had was te zien dat de auto hersteld was en er plamuur plekken zaten op plaatsen waar je normaal lak verwacht.
Dit doet verder voor mij niets af aan de kwaliteit van de auto, die is gewoon goed…
En ik kan me voorstellen dat de vorige eigenaar de auto ook heeft gekocht als ster occasion…

Maar wat wel weer jammer is is dat net als met deze C3 je er achterkomt dat je een mindere auto hebt dan dat je eerst had en je nog geld kwijt bent ook…

Maar om ditzo te citeren: “wat zeur je nou, deze is toch ook rood” Wink

* Ik heb in mijn vriendenkring meerdere mannen zitten die werkzaam zijn in diverse zaken en toevallig ook dennis heten Wink

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook