15 van de 27
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
EVA, de beige DS van vlietmansje
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 01 februari 2009 11:31 PM
  [ # 211 ]

Met een 20 weet je het inderdaad zeker. Altijd 1985cc.

Met een 19 kun je beide kanten op 1911cc of 1985cc.

Maar als jij een korteslag blok hebt dat uit een ID komt met de ontsteking op de achterkant van het blok dan kan het alleen maar een DV blok zijn Vlietmans.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 februari 2009 12:19 AM
  [ # 212 ]

Inderdaad, 1985cc DV blok.

Citroen!

Profiel  
 
Pierre
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 02 februari 2009 12:28 AM
  [ # 213 ]

Naast de DV-blokken hadden ook de DY-blokken het ontstekingshuis achterop.  DV in de ID19B en DY in de DS19(M)A.
De verschillen zitten in de cilinderkop.  DV heeft klein inlaatspruitstuk met enkelpoorts Solex carburateur,  DY heeft klein inlaatspruitstuk met een dubbelpoorts Weber carburateur.
Vlietmans heeft vermoedelijk DV-onderblok met een cilinderkop voor een model na 10/68. Deze hadden een aansluiting voor een groot inlaatspruitstuk.  Te verdelen met een voet voor een enkelpoorts carburateur ( 2 draadeinden, dezelfde Solex met een enkele andere sproeier) of een voet voor een dubbelpoortscarburateur ( 4 draadeinden, Solex of Weber).
Na 10/68 is ook de nokkenas gewijzigd.

Voor het model met het ontstekingshuis achterop heeft 1,2,3,-ignition een speciaal onstekingshuis moeten maken met een hulpstuk.  Deze ontsteking is specifiek en alleen voor dit model te gebruiken. Er kan dus ook geen (andere) onstekingscurve op worden ingesteld.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 02 februari 2009 12:50 AM
  [ # 214 ]

Ter illustratie nog een keer eerder plaatje:

Een DV-onderblok, met klein inlaatspruitstuk, Solex carburateur met twee tapeinden te monteren. Cylinderkop voorbereid (zie afdekplaatjes, toch?).

Afwijkende 123 was me verteld door Sanders, heb voorlopig nog oorspronkelijke verdeler in bedrijf, overigens.

En bedankt, Pierre, voor uitvoerig antwoord!

knuffel

Profiel  
 
Pierre
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 02 februari 2009 02:46 AM
  [ # 215 ]

Dit is de cilinderkop die hoort op een DV-onderblok, samen vormen ze de combinatie die dus vanuit de fabriek geleverd is als zijnde een DV-motor.
Achter de platen aan de zijkant van de cil.kop zitten de koelwatergangen.
Dit zijn dus geen voorbereidingen voor een groter inlaatspruitstuk!

Voor de volledigheid bij deze motor hoort dus curve C8.
Uitgaande van het BDP (en einde compressieslag) moet je de voorontsteking afstellen op de nokkenaspoelie op 7,5 graden (bij 2000 trn per min).
Zoals je ze zelf al voorspelde Het komt allemaal goed.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 02 februari 2009 10:35 AM
  [ # 216 ]

Mooi hè, dit forum…..met een paar antwoorden en opmerkingen van enkele toppers ben je zo weer een heel stuk wijzer geworden!

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 02 februari 2009 03:51 PM
  [ # 217 ]
vlietmansje schreef:
Citroën-das-pas-fën schreef:

Oh, en doe jezelf een lol en koop een gradenboogje Wink

Uit eerdere projecten heb ik ergens nog een gradenboogbeugeltje liggen, alleen de schaalverdeling is gesneuveld. Na het terugvinden van het beugeltje in de berg wil ik er een nieuwe schaalverdeling opprutsen (...).

Na het doorspitten van 24 bananendozen met losse spullen vind ik in de laatste ( Smile  ) doos het gradenboogje…

of andere hoek


Het minuscule stripje met gradenverdeling ontbreekt, de popnageltjes zitten er nog in.

Vastzetten wordt weer lastig, want het tapeind aan de dynamo-zijde is te kort Sad , zal wel komen doordat de DV motor afgesteld werd zonder gradenboog; aan de LHM-pomp-kant zit weer wel voldoende draad, dus dat is weer goed nieuws.
Na het afstellen de gradenboog er maar weer af halen en ergens goed (...) opbergen Cool .

knuffel

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10463
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 februari 2009 01:46 AM
  [ # 218 ]

Niet te goed!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 03 februari 2009 12:56 PM
  [ # 219 ]
jantje1948 schreef:

Niet te goed!

huh , een goede plek:  Idea  de tunnelzak!

(Daar zit nu ook al mijn reservespul in, zoals lekzak achterzijde, contactpuntjes en bougies, stelletje 5W-lampjes voor achterlichten en knelkoppelingen voor de hydraulische leidingen…)

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25672
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 februari 2009 01:40 PM
  [ # 220 ]

De tunnel zak? Waardoor de motor koel lucht aanzuigt?  Shocked

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 03 februari 2009 02:59 PM
  [ # 221 ]

Nee, het flexibele dashboardkastje wat onder de asbak tegen het schutbord zit…......

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25672
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 februari 2009 04:16 PM
  [ # 222 ]

oooo de kaarten tas!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 03 februari 2009 04:21 PM
  [ # 223 ]

@ Bogaard

Je wil toch niet zeggen dat je je gereedschap en mogelijke reserve onderdelen op een andere plaats in de wagen bewaard dan de tunnelzak?? Confused  Wink

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 03 februari 2009 04:22 PM
  [ # 224 ]
bogaard77 schreef:

oooo de kaarten tas!

Laughing , heb leren autorijden in achterwielaangedreven auto (met tunnel dus)  Wink

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 04 februari 2009 05:48 PM
  [ # 225 ]

Ultieme poging, woensdag 4 februari 2009!

-gradenboogje, voorzien van schaalverdeling, gemonteerd: check
-bougies schoon en droog: check
-verdeleras gesmeerd met beetje vet: check
-ontstekingstijdstip 4 graden statisch: check
-bougiekabels, rotor en verdeelkap erop: check
-alle bedrading en slangklemmen vast: check
> 6mm pen uit vliegwielhuis: check!
-startmotor-schakeldraad vast: check
-accu en -polen vast: check

Klaar voor de proefrit, dus even koelwaterniveau controleren: check
Olieniveau peilen:

Huh?

SMURRIE, en zeker liter meer vloeistof in carter dan maximum op peilstok   Sad

Nu weet ik waar mijn koelwaterlekkage optreedt, met ander woorden:


broken


De startpoging heb ik niet meer gewaagd, moet nu echt weer moed verzamelen very sad

Als die het zou doen zou ik bij Lith de Maas in rijden what , maar met weekje bedenktijd komt er wel weer nieuw plan, hoor Wink

Aangezien de bak ook al begon te rammelen maar over op plan B: heb nog complete DY3 met 4-bak op een karretje staan Smile

knuffel

Profiel  
 
 
15 van de 27
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook