Wat zouden ongeveer de kosten zijn voor een nieuwe distributie riem? (plus montage) en even nieuwe olie.. (wil ik namelijk vragen om dat bij de apk keuring te doen die voor haar gaat komen (omdat apk net 3dagen geleden verlopen is). Maar dat zou de vorige eigenaar voor me regelen, de apk…
Auto’s zijn net meisjes, zorg je er niet voor? Dan laten ze jou in de steek!
!-{Op zoek naar een Citroen BX 19 GTI 16v mk2}-!
Hmm, er zit geen dakraam of wat dan ook in. De auto is wel verdompt vochtig. Is dat niet mogelijk dat gewoon door het buitenstaan van ook in de winter is gekomen? Want ik denk dat dit haar eerste winter buiten was, en altijd in een garage heeft gestaan..
Maar goed, moet ik ergens naar gaan kijken of kan ik ergens aan zien dat leid op lekkage.. Want volgens mij waren er op het plafon geen vlekken of schimmel te zien en vloer ook niet.. Alleen bijrijderstoel beetje, en achterbank…
Auto’s zijn net meisjes, zorg je er niet voor? Dan laten ze jou in de steek!
!-{Op zoek naar een Citroen BX 19 GTI 16v mk2}-!
Kachelradiateur zou kunnen lekken. Dat zou zich moeten uiten in nat tapijt aan de bijrijderskant.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Distributieriem +spanrollen+ waterpomp komt qua onderdelen neer op ongeveer 230 euro. De waterpomp kun je in principe laten zitten, maar persoonlijk zou ik hem gewoon meepakken.
Doe je het zelf dan ben je er een dag mee bezig (als je wilt kan ik je wel even het gedeelte van de Haynes sturen waar het vervangen in beschreven staat, die heb ik digitaal op mijn harde schijf staan) laat je het doen dan mag je er denk ik een goeie 200 euro bij optellen, dit kan per garage verschillen. Maar ik zou het gewoon lekker zelf doen, het liefst samen met iemand die er ervaring mee heeft. het is geen rocketscience, maar je wilt wel dat het goed gebeurt uiteraard.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Zou dat kunne dat dan de ventilatie drm alleen maar werkte in hoge stand? Wel kwam er warme lucht uit.. Maar goed, ook dat waar moet ik dan op letten.. Ik steek er toch weer heel wat van op, deze forum..
Auto’s zijn net meisjes, zorg je er niet voor? Dan laten ze jou in de steek!
!-{Op zoek naar een Citroen BX 19 GTI 16v mk2}-!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
PrutsyLJ schreef:Kachelradiateur zou kunnen lekken. Dat zou zich moeten uiten in nat tapijt aan de bijrijderskant.
En dat is zo duidelijk als wat!
Je kunt om het echt goed te controleren even het dashboardkastje loshalen, die zit met 2 schroefjes in de bodem van het bovenste dashboardkastje en 2 schroefjes vooraan onder in het onderste dashboardkastje vast. Dan kun je de bodem van het dashboardkastje eruit pakken en vervolgens het hele geval eruit trekken. Dan zie je links de kachelradiateur zitten en kun je kijken of hij lekt.
Ook kun je hem even warm rijden met de kachel op warm, als je ruiten gaan beslaan weet je ook hoe laat het is.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
ivotjuuh schreef:Zou dat kunne dat dan de ventilatie drm alleen maar werkte in hoge stand? Wel kwam er warme lucht uit.. Maar goed, ook dat waar moet ik dan op letten.. Ik steek er toch weer heel wat van op, deze forum..
Ventilatie die alleen in hoogste stand werkt is inherent aan de BX op leeftijd zo’n beetje. de sleepcontactjes achter de knop slijten wat in, ook kan de regelaar die in het kachelhuis zit slecht worden, en dan doet ik het niet meer of vaak niet. Hoort er allemaal bij en is niet heel moeilijk op te lossen.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Kan ik trouwens wel een ritje gaan maken zonder grote risico’s? Want ik wil de distributie riem vervangen als hij gestald staat. Maar dat is toch denk een half uur rijden.. Anders moet ik hem gewoon vragen om een deal te maken voor 2000 incl. nieuwe distributie riem en apk.. Maar heb mijn twijvels of hij dan akkoord gaat, want is een echte handelaar heb ik al gemerkt..
Wat is wijs? Hij gaat trouwens eerst weer voor 5mnd de stalling in.. wel, natuurlijk 2x per maand een bezoekje e motor warm laten draaien.
Auto’s zijn net meisjes, zorg je er niet voor? Dan laten ze jou in de steek!
!-{Op zoek naar een Citroen BX 19 GTI 16v mk2}-!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gewoon doen hoor!
Liever dat ie naar de klote gaat tijdens een testrit dan wanneer je hem gekocht hebt! en rij hem goed warm en geef hem op zijn klote ook!
De distributieriem, als ie knapt zal dat over het algemeen doen bij een stationair toerental dus dat merk je snel zat.
En als je hem een half jaartje stilzet zou ik gewoon lekker op het gemakkie alles aanpakken dat je niet zint. alle riempjes+sapjes vervangen en daarna gaan genieten van het beest!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Ik dacht dat ik de disti riem volgens mij nog in 2008 is vervangen.. op dat lijstje, vraag het me nu af.. Volgens mij wel.. Dan is het zeker nie nodig of wel?
Auto’s zijn net meisjes, zorg je er niet voor? Dan laten ze jou in de steek!
!-{Op zoek naar een Citroen BX 19 GTI 16v mk2}-!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Dan zou je zeggen van niet nee, maar inspecteer die riem in ieder geval altijd een keer. Als je nokkenaskeerringen lekken bijvoorbeeld en er olie op die riem komt kan het ook zomaar afgelopen zijn want die riemen houden daar niet zo van.
De vervangingsinterval is trouwens 80.000 kilometer of 5 jaar voor die riem, ik heb dat voor mezelf gehalveerd dus iedere 40.000 kilometer gezien de ervaringen van anderen de afgelopen periode.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
deze wagen verkeerd in een zeer goede staat heb ik begrepen is ook helemaal overgespoten en goed onderhoud gehad is bij bx sportief bekend geloof ik.
deze staat is rotterdam bij een sloperij geloof ik.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Let goed op de staat van de koelvloeistofslangen! (scheuren en als de motor warm is bolle plekken)
De meest belangrijke slangen zijn niet meer te krijgen dus als ze stuk gaan heb je een probleem, uit een sloper halen is dan een optie maar ze worden schaars
Mechuccio schreef:ivotjuuh schreef:Zou dat kunne dat dan de ventilatie drm alleen maar werkte in hoge stand? Wel kwam er warme lucht uit.. Maar goed, ook dat waar moet ik dan op letten.. Ik steek er toch weer heel wat van op, deze forum..
Ventilatie die alleen in hoogste stand werkt is inherent aan de BX op leeftijd zo’n beetje. de sleepcontactjes achter de knop slijten wat in, ook kan de regelaar die in het kachelhuis zit slecht worden, en dan doet ik het niet meer of vaak niet. Hoort er allemaal bij en is niet heel moeilijk op te lossen.
Als de auto nat is vanbinnen krijg je dit kado; er komt dan aanslag op de sleepcontacten.
Ich bin ein Breaker