Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Re: Overnacht twee veren voor gebroken
Vieux schreef:Ik kende dit forum niet maar zie dat het probleem al breed besproken is.
Verhaal halen bij Citroën Nederland ontmoette een teleurstellende opmerking dat de garantie al lang verstreken was (bouwjaar 2003).Opvallend is de rekening van mijn garage, namelijk €1340,- !
Dat bedrag ben ik nog niet tegengekomen in deze lange lijst.Ik vind dat Citroën met deze situatie een zeer onverantwoord risico neemt. Ik zou verwachten dat de garage bij elke APK controle van C3’s met dit bouwjaar standaard de veren checkt op slijtage.
Heeft iemand al contact gehad met de ANWB over dit onderwerp?
weren worden bij APKaltijd gecontroleerd, is er geen roest vormingzicht baar, of zijn niet gebroken dan zijn ze goed
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Die garantie is van toepassing bij roest van binnenuit, of er bij die veren sprake is van onheil van binnenuit vraag ik me af.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Daarbij is er slechts sprake van carrosseriegarantie, en een veer maakt géén deel uit van het koetswerk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Re: Overnacht twee veren voor gebroken
Kokopelli schreef:Citroën NL meldde mij dat een terugroepactie in NL niet werd gedaan, omdat hier minder wordt gestrooid dan in Duitsland en GB.
Wat een ontzettend flauwekul-argument van Citroën.
Daarmee zeggen ze dus in feite dat je geacht wordt met je nog onder de garantie vallende C3 voorál niet in de winter naar Duitsland of GB te gaan. Alsof zij daar iets over te zeggen hebben?
Ik had op een betere argumentatie gehoopt.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Heren,
Ik ben klaar met deze discussie.
Ook onze C-3 heeft een gebroken voorveer. Helaas buiten de coulanceregeling van Citroën-NL van 5 jaar, 120.000 km en 1e eigenaar.
Dit ondanks het feit dat vroeger de veren misschien sterker waren, er in het buitenland wel auto’s zijn teruggeroepen(zijn daarbij alle veren vervangen, geinspecteerd of cups geplaatst?).
Volgens de Wegenwacht is dit niet een typische Citroën C3 kwaal en komt dit bij meerdere merken voor. Hij noemde daarbij Audi en Volkswagen. Qua “gründlichkeit” toch niet de minste merken. Deze wegenwachter is een ex-citroenmonteur en draagt ons merk nog steeds een warm hart toe.
Voor mij is het kapot gaan van deze voorveer een stukje onderhoud en reparatie wat bij het gebruik van een auto van deze leeftijd kan horen. Misschien wat vroeger dan verwacht, maar dat is nu eenmaal zo. Je ruitewisserbladen vervang je namelijk ook als deze slecht zijn, want net als alle delen aan onze auto zijn ook de veren aan slijtage onderhevig.
Natuurlijk is het financieel aantrekkelijker als je door flink zeuren, zuigen etc. een deel van de kosten vergoed kunt krijgen. De vraag is of dit voor je eigen gemoedstoestand veel gezonder is(Hoge bloeddruk, hartkwalen etc.).
Ik laat onze C3 vakkundig herstellen door een goede garage en hoop daarmee weer vele veilige en prettige kilometers te maken.
Ik wens een ieder succes met zijn strijd tegen de molens van Citroën.
Robert
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Tros Radar gezien?
Vanavond een aardig geval van non-conforminteit op Tros radar.
Bij bepaalde types Volvo gaat het gasklephuis defect, een gasklephuis
moet ongeveer de levensduur van de auto meegaan.
Er was een advocaat (meester Vos) aan het woord, deze gaf aan dat
je alleen de leverende partij, in dit geval een Volvo garage, kan aanspreken en niet een fabrikant rechtstreeks.
Hij legde uit dat je geen contract hebt met een fabrikant maar met een
garage (leverancier)
Alles is nog na te lijken via http://www.uitzendinggemist.nl/
(vanaf 03-02-2009)
Niet zomaar een merk maar HET merk!
Ik heb dit topic even verplaatst naar diversen/algemeen.
weet je waar ik nu eens benieuwd naar ben…
hoeveel mensen hebben nu door dit topic preventief naar hun vering laten kijken in de garage???????
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
robert & marieke schreef:Voor mij is het kapot gaan van deze voorveer een stukje onderhoud en reparatie wat bij het gebruik van een auto van deze leeftijd kan horen. Misschien wat vroeger dan verwacht, maar dat is nu eenmaal zo.
Na onze wel bevriende APK-zeurmeester hierover te hebben gehoord, denk ik dat dat de beste oplossing is. Hij is dit probleem inderdaad bij meerdere wagens van diverse merken tegengekomen. Hiermee zou men het dus een product-eigenschap kunnen noemen i.p.v. een productiefout van Citroen.
En dat zou alle gedupeerden juridisch in hun hemd zetten…
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het breken van schroefveren is helaas niet exemplarisch en zeker niet Citroengebonden. Vorig jaar nog een gebroken veer ‘meegemaakt’ op de Benz van vaders, dusss…
luister eens even voordat je de mods aanvalt
als je boven in de balk naar “mijn cfnl” gaat en dan klikt op “kijk je berichten” had je hem zo gevonden.
en als je nog eens verder zou lezen had je deze gevonden..
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?p=871579#871579
en hier gaat het over een berlingo vandaar dat ie in het algemene topic komt….
begrijp je woede maar ik vind het een beetje kort door de bocht om meteen met loze beschuldigingen te komen..
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Wat hield die terugroepactie in, nieuwe veren of het plaatsen van schade-beperkende cups?
Kokopelli schreef:Heeft Citroen Nederland dat soms gevraagd? Vreemd hoor.
Sloop mijn lachspieren even,
Ik heb het topic verplaatst omdat er meer types zijn met gebroken veren.
Dus om de gebruikers te HELPEN, verzamelen de gebroken veren in één topic
Dit was het C3 verentopic, nu is het algemeen.
Anders nog iets? meenemen? hier opeten? tasje?
Blijkbaar is het dus zoals Graddus zegt niet merkgebonden, Mercedes zou er veel last van hebben maar ook Fiat en die doen vooralsnog geen terugroepactie.
Als het breken van de veren zou liggen aan corrosie door het strooizout dan denk ik dat we het zelf ook in de hand hebben en zo nu en dan de wielkasten (veren) maar eens goed moeten afspuiten in de wasstraat.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Nu het toch een algemeen topic geworden is kan ik ook nog melden dat bij Xm’s de veerschotels wel eens poreus worden. Daardoor schiet de hele veerpoot door de motorkap. Ook veel verhalen van bekend. In Dld krijgen Xm-rijders korting op een nieuwe schotel. In Nederland helaas niet. Enige remedie is controleren en tijdig vervangen…
Groet, Arjan
PS: ik weet dat schotels geen veren zijn, maar ging even om verschillen tussen Citroën Nl en Dld aan te geven.
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!