hallo allemaal
Na 3x nieuwe koppakkingen ( waarvan 1x door de vorige eigenaar ) van mijn zx plus 4 thermostaten en 4 jerrycans koelvloeistof. en dat alles vanaf juni 2008, ben ik er sinds deze week eindelijk achter waarom mijn zx voortdurend water verloor en dan weer een te hoge temperatuur en na het bijvullen de andere dag de radiateur weer droog stond Eindelijk ben ik er achter. Misschien dat iemand anders met dezelfde problemen, hiervan profijt kan hebben Het bleek namelijk , dat de gas verdamper van mijn G3 installatie lekte.Door deze lekkage werd een gedeelte van het gas via de verwarmings slangen het koelsysteem ingevoerd . Het gevolg hiervan was dat dat door de gasdruk het koelsysteem werd leeg geblazen, de motor te heet werd , en de verdamper bevroor. ik kwam er achter(wel laat ) om dat
er uit de radiateur een gaslucht vrijkwam . toen heb ik de waterslang van de verdamper losgemaakt en op de motor aangesloten, en ben op benzine gaan rijden , en…..... niks geen last meer . heb een revisie setje bestelt voor de verdamper en ik denk dat ik eindelijk van al die narigheid verlost ben. En ik hoop met dit verhaal eventuele bezitters van een gasinstallatie een hoop kosten en ergernis te besparen
Totaal aantal Berichten: 1184
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Dat is toch wel een redelijk bekend probleem. Een van de nadelen van op gas rijden zeg maar…. Helaas kom je nu pas achter, maar lijkt me goed om deze kennis te delen!
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
koel problemen
ik had er nog nooit van gehoord , maar nu ik er achter ben gekomen, is het wel logies enfin weer wat geleert
groetjes john