Das een ouwe..
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
O jee, bram op de xantiatoer
Ziet er goed uit
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Ik weet nog een kph voor je
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Ik heb er nog een in de aanbieding
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
René van Maren schreef:Das een ouwe..
Hij is inmiddels verkocht…..maar het is wel toekomstmuziek.
Was dan wel een oudje (93), maar met 252.000 originele km’s erop ?
Alleen nog Citroen-forum.nl KPH’s op mijn auto…rakkers !
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
He, m’n vuilnisbak is weg, waar moet ik nu heen met die kph?
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Gelukkig,
Toch opgelost.. Gewoon goed zoeken dus. Was dat gat niet van onderaf zichtbaar? Wslk hebben de mensen ervoor teveel gefocussed op standaard dingen. Foutzoeken blijft lastig, zeker als je zoiets geks hebt.
En nou geen gedoe meer he?? Gewoon rijden met die BX! Overigens zie ik een standaard BX echt niet doorgetrapt worden tot de 200. Je hebt simpelweg pks en toeren nodig. Zowieso is een Lucas pomp begrenst tot 4300 belast. Daarmee haal je op de teller ong. 185 (al heb ik 1 x 190 bult af gezien) . Dat heb ik ook relelmatig op de teller gezien bij mijn vorige motor en ook bij een 1905 cc turbodiesel break die helaas inmiddels overleden is.
Bosch pomp is belast begrenst tot 4500 maar dan mis je nog steeds het vermogen voor die betreffende snelheden. Je kan natuurlijk wel de turbodruk opvoeren tot pakweg 1.2 bar en de brandstofpomp wat openschroeven. Dan kun je wel in de buurt komen, maar wil je dat?? Hoe minder thermische belasting, hoe langer de kop het uithoudt.
Ik haal met de turbo D12 nu wel met gemak de 200, maar je ziet wel dat je er aardig wat extra pk’s voor nodig hebt. Maar goed, dat maakt ook verder niet uit, de trekkracht tusssen 100 en 150 op de snelweg is veel belangrijker dan de top. Mijn vorige motor haalde trouwens nog maar ternauwernood 180 vlak voor dat ie eruit ging. Was niet zo heel fel meer.
Gr,
Marten