Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
jaimieberkhout schreef:Ondertussen ben ik er ook achter gekomen dan mijn vorige zx. Die nu van me broertje is bijna net zo snel op trekt als dat ding van mij. Ik ga er echt maar net langs
tjah of jou zx is niet fris of die volcane is gewoon snel ivm uitlaatgebeuren andere versnellingsbak? volcane mijn mij wil 110 in zijn 2… handig in een 0-100 sprintje
Denk dat jou zx het op top wel wint.
ja op top wint i t zeker. Maar ik wist eigelijk weldat i snel was maar dat ik hem met moeite voorbij kom. Doe mij ook maar weer zo,n uitlaatje dan.
Ja op hogere snelheden kom ik er veel makelijker langs.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
jaimieberkhout schreef:ja op top wint i t zeker. Maar ik wist eigelijk weldat i snel was maar dat ik hem met moeite voorbij kom. Doe mij ook maar weer zo,n uitlaatje dan.
Ja op hogere snelheden kom ik er veel makelijker langs.
en volges mij heeft een 8v meer kracht onderin dan een 16v
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jaimieberkhout schreef:ja op top wint i t zeker. Maar ik wist eigelijk weldat i snel was maar dat ik hem met moeite voorbij kom. Doe mij ook maar weer zo,n uitlaatje dan.
Ja op hogere snelheden kom ik er veel makelijker langs.
He sjeemie, hadden we niet afgesproken dat je met hele woorden zou gaan schrijven? Ik lees alweer 2x i in plaats van ie….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Sorry. Ja klopt die oudere 16v,s die hebben daar een dood punt maar die nieuwe niet. Alleen die auto van me broertje die is 100kg lichter. En bij die lijkt het net of er een turbo bij komt op +- 3500 toeren. Dat ding van mij trekt gewoon met één gang door. Maar ik kom er wel langs. Alleen het valt me vies tegen hoeveel gas ik daar voor moet geven.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
jaimieberkhout schreef:Sorry. Ja klopt die oudere 16v,s die hebben daar een dood punt maar die nieuwe niet. Alleen die auto van me broertje die is 100kg lichter. En bij die lijkt het net of er een turbo bij komt op +- 3500 toeren. Dat ding van mij trekt gewoon met één gang door. Maar ik kom er wel langs. Alleen het valt me vies tegen hoeveel gas ik daar voor moet geven.
die van mij heeft dat “turbo effect” bij 4500 rpm maar ik heb dan ook de 1.9.
Gewicht en dat doen het hem denk ik dan. Ander kracht bereik andere versnellingbak denk ik.
Ik kan bijvoorbeeld 70 in zijn 1 en 115 in zijn 2 dus tot 100 kmh hoef ik minder te schakelen. want volgens mij kan zo een 16v 90 ofzo in zijn 2 meende ik te horen.
En dat zelfde heb ik trouwens ook weer met een ax.. onderin schiet zo een ax bij het stoplicht weg en hou ik hem niet bij. Maar rond de 70 kmh kom ik er weer met gemak voorbij.
ja klopt 100 in ze 2 max. en 60 in ze 1. Alleen na de 100 zijn de versnelingen van een 16v langer ze 3 gaat tot 150 4 tot 180 en 5 jah tot hij niet harder kan.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Op de meeting in heusden heb ik hier en daar wat kometaar gekregen op de achteras. Ik wist eigelijk zelf ook wel dat een achterwiel een haartje scheef stond maar dat is in de tijd toch een stuk erger geworden. Dus moet er een nieuwe (andere) as op. Wie weet wat het me gaat kosten. En of ik dat zelf kan doen en hoelang je er dan mee bezig bent. Of dat ik het beter kan laten doen.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Misschien iemand van het forum die je er ervaring mee heeft en je wilt helpen, het is geloof ik geen raketwetenschap, maar je moet wel het gereedschap en ervaring hebben.
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Gereedschap heb ik maar ervaring nee. Maar eens moet de eerste keer zijn toch.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Andere as is het makkelijkst. De assen van een ZX 16V, Xsara VTS(167pk!) zijn het zelfde. Assen van bv een volcane of 306S16/GTI zijn ook hetzelfde alleen zitten hier andere torsiestaven in(minder stug).
Als je geluk hebt is het voldoende om enkel de draagarmlagers te vervangen. Heb je pech dan is de draagarmas ingesleten en moet je die ook vervangen. Zo’n as is bij Citroen zelf niet los leverbaar, maar van een peugeot 205 wel en die is hetzelfde. Lagers zijn +/- 100 en de as ook zoiets. Hoeveelheid werk ligt er maar net aan of alles een beetje meewerkt met loskomen.
Ik heb recent de as van m’n 16V vervangen en dat heeft me al met al 8 uur gekost. De meeste tijd zat in het loskrijgen van vastgerotte leidingen en bouten etc. Ik heb wel een Xsara VTS as met lastafhankelijke remdrukbegrenzing om moeten bouwen naar niet lastafhankelijke begrenzing.
em hoe kan je zien of alleen de draagarmlagers voldoende zijn. Dat kan zeker alleen als je de oude er af hebt of niet??
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Is pas te zien als de draagarm eruit ligt.
Oke dus dan kan ik beter meteen naar een andere as gaan zoeken?
Als het kwa prijs toch niet veel uit maakt. En kan er ook een as onder van een gewoone zx dat ik de torsie staven gewoon over zet of passen die daar niet in?
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
mooie snelheid
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop