Maar 40 minuten voor het verwisselen van *EEN* band is natuurlijk wel heel veel. Bij een bandenboer sta je in die tijd alweer buiten, met 4 nieuwe banden, gebalanceerd en wel.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Klopt inderdaad, maar ik bedoelde dat daarom het uurloon laag ligt, en dus misschien wel overeen komt met normaal.
Maargoed het is wel lang ja, wat een dure banden trouwens…
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Tja het is of niet goed of het deugt niet, ene ik weet niet wat er in belgie verdient word maar aan jullie huizen te zien kan dat zeker niet minder zijn dan in holland….....
De service had inderdaad wel vriendelijker gekund.
Maar verder vind ik dit kansloos gezeur.
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Martijn de Ruijter schreef:
De verkoopprijs van deze band in Nederland is 300 euro ex. BTW.
Als mijn leedvermaak te erg is dan spijt me dat, maar ik vind dit geklaag van een boer met kiespijn.
Gr Martijn
Ik zie ze hier anders voor 187 inc BTW. Geen ervaring met deze handelaar, maar toch…
En zo’n 15 euro aan “klein materiaal en schoonmaakmiddel”, hallo zeg. Als loodjes en een beetje vet oid voor de velgen (laat staan het monteren/balanceren) al niet bij de prijs van die band inzit, dan maar nooit meer terugkomen idd. Ik kan me zijn frustratie heel goed voorstellen.
EDIT: en bovendien: had deze band gewoon niet gerepareerd kunnen worden ??
Mark Nijenhuis schreef:Tja het is of niet goed of het deugt niet, ene ik weet niet wat er in belgie verdient word maar aan jullie huizen te zien kan dat zeker niet minder zijn dan in holland….....
De service had inderdaad wel vriendelijker gekund.
Maar verder vind ik dit kansloos gezeur.
Je hebt het nu over je eigen opmerking?
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 199
Geregistreerd: 10-04-2005
- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zeuren over een rekening is heel normaal bij een bedrijf waar communicatie niet hun sterkste kant is. Er zijn veel bedrijven die niet in zien hoe belangrijk nette, vriendelijke en correcte communicatie is. Meelezende bedrijven; hierop word je beoordeeld, is het niet in de haak dan heb je in de ogen van de consument een ***bedrijf. En terecht….
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
karel schreef:Mark Nijenhuis schreef:Tja het is of niet goed of het deugt niet, ene ik weet niet wat er in belgie verdient word maar aan jullie huizen te zien kan dat zeker niet minder zijn dan in holland….....
De service had inderdaad wel vriendelijker gekund.
Maar verder vind ik dit kansloos gezeur.Je hebt het nu over je eigen opmerking?
Bedoel je soms “heb je….....” ?
En voordat er weer een oeverloos over en weer komt, het antwoord is neen !!
ik lees het verhaal nu pas.. ops:
idd zijn er garages ook in belgie die zo werken..
maar er zijn er ook nog die serieuzer met hun klanten omgaan.
op mijn vorige C5 moest ik ook 2 nieuwe banden hebben,
mijn dealer zegt het profiel is toch nog niet zo slecht, ik leg je de ongebruikte band van het reserve wiel op 1 velg en op de andere zet ik een nieuw dan hoef je maar 1 band te betalen..
toen ik de auto ging halen zei hij, potverdikke ik kreeg van mijn leverancier die michelin niet meer, hij was vervangen door de HP versie van michelin..
nu heb ik je 2 hp versies erop gelegd en de nieuwe reserve band ingenomen zodat je er nog maar 1 hoeft te betalen….
moraal van het verhaal, er zijn ook dealers die je gewoon 2 nieuwe hadden gelegd en de reseve band hadden laten zitten…
en dan had ik er 2 moeten betalen…..
plus komt erbij dat de banden bij de dealer wel duurder zijn dan bij de gemiddelde bandencentrale….
maar goed aangezien ik toch de auto bij de dealer had voor de 60000 km beurt en voor een trekhaak had ik de banden ook maar daar laten doen,
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 30-03-2007
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
Dit is idd heel duur en vooral 0,0 service. Op de picasso zelf nog geen banden moeten laten vervangen, maar op mijn saab met 225/45/17 en 94W die een stuk meer kosten betaal ik bij ons in hte profile tyre senter €158/stuk en 5 of 6 euro voor het werk, ventiel, balanceren, ... Bij de deler was dit ook een stuk meer maar dit is natuurlijk wel geweten. een band vervangen kost idd maar 15 min. tijd ofzo.
mvg
Martijn de Ruijter schreef:De frustratie spát eraf…. Om mooie dikke lichtmetalen zeventien inch-velgen horen nou eenmaal mooie dikke dure banden. Dat kan je helemaal niemand kwalijk nemen, behalve misschien jezelf. Jíj kiest toch die velgen uit? Had je er wellicht even bij moeten bedenken dat de bijbehorende banden érg aan de prijs zijn! De verkoopprijs van deze band in Nederland is 300 euro ex. BTW.
Als mijn leedvermaak te erg is dan spijt me dat, maar ik vind dit geklaag van een boer met kiespijn.
Gr Martijn
Volgens mij lees ik nergens dat ‘hverboven’ klaagt over de prijs van de band. € 250 ex is inderdaad niet vreemd; autobandenmarkt doet in Nederland nauwelijks beter met € 260 inclusief, en je moet elkaar ook wat gunnen.
Even los van de communicatie: € 41 ex. BTW (ongeveer alle bijkomende kosten) voor het plaatsen en balanceren van één nieuwe band, die je ook ter plaatse hebt afgenomen?
Ben serieus benieuwd wie hier durft vol te houden dat dat een acceptabel tarief per band is.
skremar schreef:... Op de picasso zelf nog geen banden moeten laten vervangen, maar op mijn saab met 225/45/17 en 94W die een stuk meer kosten…
225/45/17 94W is een goedkopere maat dan 215/50/17. Breder is niet altijd duurder.
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 30-03-2007
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
maar de ladingsindex is wel groter, dit is een factor die de prijs serieus de hoogte injaagt.
mvg
skremar schreef:rb schreef:skremar schreef:Op de picasso zelf nog geen banden moeten laten vervangen, maar op mijn saab met 225/45/17 en 94W die een stuk meer kosten…
225/45/17 94W is een goedkopere maat dan 215/50/17. Breder is niet altijd duurder.
maar de ladingsindex is wel groter, dit is een factor die de prijs serieus de hoogte injaagt.
mvg
Als ik bij een internetaanbieder kijk voor de Michelin Primacy HP zie ik:
225/45 17 91W: € 132
225/45 17 94W XL: € 158 (da’s dus € 16 meer)
215/50 17 91W: € 213
Nu zullen er ook goedkopere en duurdere adressen zijn, in de regel is de 225/45 verhoudingsgewijs een ‘el cheapo’ maat, omdat deze zeer courant is.
@Rene: sorry voor de quote-show ops:.
hier bij reifen.com
Michelin 215/50 R17 95 W
Primacy HP EL FSL
Reifendetails Unser Preis: 217,00 €
komt dan nog een 15 euro montage en uitbalanceren bij..
heb je de complete band incl montage voor 232 euro…
Verellen dat was vroeger toch de Renault dealer in Geel?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017