




















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Off topic: vanavond op SBS6, 19.00uur, hart van nederland, item over de nieuwe citroen DS (gelezen op site van de club)...?












































Totaal aantal Berichten: 25672
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
vlietmansje schreef:Off topic: vanavond op SBS6, 19.00uur, hart van nederland, item over de nieuwe citroen DS (gelezen op site van de club)...?
Ja ik was ook gebeld maar geen tijd en het is onzin dus…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
vlietmansje schreef:Ultieme poging, woensdag 4 februari 2009!
Leuk positief verhaal dat treurig afloopt.
:smt200 Daar wordt je toch helemaal gek van. Al dat werk en dan toch nog niets!
Ik hoop dat je de moed en motivatie kan vinden om weer opnieuw te beginnen.
Sterkte
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”












































Totaal aantal Berichten: 25672
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ach ja.. lekke voetpakking. Da gebeurt..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
AH1828 schreef:Je weet dat er meer geïnteresseerden zijn voor een breek…...
Ho ho, Eva is een berline, mijn break vindt je hier http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=193519&highlight=joris





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
bogaard77 schreef:vlietmansje schreef:Off topic: vanavond op SBS6, 19.00uur, hart van nederland, item over de nieuwe citroen DS (gelezen op site van de club)...?
Ja ik was ook gebeld maar geen tijd en het is onzin dus…
Heb wel efkes gekeken, altijd weer leuk om een D te zien rijden
Geen beelden van een nieuwe DS overigens, voor alle duidelijkheid!





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
bogaard77 schreef:ach ja.. lekke voetpakking. Da gebeurt..
Had al tijdje last van koelwaterverlies, hoeveel schade zou het blok hebben opgelopen wegens het verdunde smeermiddel, oftewel, is het zinvol om nieuwe voetpakking te zetten en alles weer in te bouwen?





























Totaal aantal Berichten: 10463
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Blok moet dan toch helemaal uit elkaar. Goed kijken of de tappen op de krukas niet gecorrodeerd zijn. Verder zal het wel loslopen. Sterkte!!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
jantje1948 schreef:Blok moet dan toch helemaal uit elkaar. Goed kijken of de tappen op de krukas niet gecorrodeerd zijn. Verder zal het wel loslopen. Sterkte!!
Thnx!
Blok helemaal aanpakken wordt me beetje te gek, heb de auto uiteindelijk alleen voor de bekleding gekocht (...). Uit- en inbouw van complete aandrijflijn zal het wel worden, denk ik, vooral omdat ik een complete DY3 met 4-bak (én dynamo, waterpomp, startmotor, beide spruitstukken, HD-regelaar en benzinepomp, carburateur, luchtfilter met LPG-mengstuk en verdeler) nog heb. Kan er zó in, zelfs de motorsteunen zitten er nog aan!
Iemand belangstelling voor een DV-motor met werk ?





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Vandaag aan de slag gegaan: eerst nog keertje olie-peilen. Weer litertje hoger gestegen, koelwater was dan ook gezakt, geen plas op de vloer: voetpakking definitief overleden
De garage eerst beetje opruimen, de DY3 met bak stond op een magazijnkarretje, volgestapeld met allerlei andere spullen ops:
Hele zaak naar mijn schuurtje gereden, Eva aangepakt: motorkap eraf en omgedraaid op het dak gelegd, spatborden, koeltunnel, radiateur, stuurhuis liggen er al af. Brandstofleidingen los, electriciteit ook. Motorsteunen en dwarstraverse losgemaakt. Startmotor onder spruitstuk uitgevist, uitlaat los.
Nog te doen: handremkabel, schakelwerk versnellingsbak, remleidingen en HD-regelaar (treiterslang), tot op heden ging het trouwens allemaal best vlot…
Morgen weer verder, heb goede moed , niets kapot gemaakt deze keer!












































Totaal aantal Berichten: 25672
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Goed bezig!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Het begin is er. Suc6 Vlietmans!
DV-RIP
Aan de DY-3 kan je toch de eerste 5 bak zetten dan ben je weer net zo ver als je begon of is die niet goed genoeg meer. :
Verder goed bezig al voelt dat natuurlijk niet zo soms. maar bedenk wel je bent al veel verder gegaan dan menig een zo kunnen/doen aan de dame. ik heb het ook een paar keer gedaan en het is gewoon een hele klus waar je toch best een poos met zoet bent.
veel suc6
gr. Rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Re: DV-RIP
d_special schreef:Aan de DY-3 kan je toch de eerste 5 bak zetten dan ben je weer net zo ver als je begon of is die niet goed genoeg meer.
:
gr. Rens
Yep, heb ik overwogen.
Maaarrr, in de eerste plaats heb ik niet 100% vertrouwen in deze bak omdat ik gereden heb met heel weinig olie, heb in vertrouwen ongeveer 15.000km gereden met 3/4 liter ops:
Verder ben ik wel heel erg te spreken over de verhoudingen van deze korte bak. En ik heb nog een wagen van prima kwaliteit met oorspronkelijke 4-bak. Als die het begeeft laat ik de 5-bak reviseren en zet die daar dan in (als ik dan nog steeds zelf kan sleutelen )
En als laatste wordt Eva op de lange termijn misschien donor voor mijn break, ik heb al APK-aantekening gekregen op longeron-roest-schade (...)
moet je dan niet gewoon het lasapparaat ter hand nemen?
CX GTi Turbo 2 - All Black