12 van de 27
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
ZX 2.0 16v van jaimie…
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 16 januari 2009 02:53 AM
  [ # 166 ]
jaimieberkhout schreef:

Ondertussen ben ik er ook achter gekomen dan mijn vorige zx. Die nu van me broertje is bijna net zo snel op trekt als dat ding van mij. Ik ga er echt maar net langs Confused

tjah of jou zx is niet fris of die volcane is gewoon snel ivm uitlaatgebeuren Wink andere versnellingsbak?  volcane mijn mij wil 110 in zijn 2… handig in een 0-100 sprintje

Denk dat jou zx het op top wel wint.

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 16 januari 2009 02:55 AM
  [ # 167 ]

ja op top wint i t zeker. Maar ik wist eigelijk weldat i snel was maar dat ik hem met moeite voorbij kom. Doe mij ook maar weer zo,n uitlaatje dan.
Ja op hogere snelheden kom ik er veel makelijker langs.

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 16 januari 2009 03:15 AM
  [ # 168 ]
jaimieberkhout schreef:

ja op top wint i t zeker. Maar ik wist eigelijk weldat i snel was maar dat ik hem met moeite voorbij kom. Doe mij ook maar weer zo,n uitlaatje dan.
Ja op hogere snelheden kom ik er veel makelijker langs.

en volges mij heeft een 8v meer kracht onderin dan een 16v

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 januari 2009 10:42 AM
  [ # 169 ]
jaimieberkhout schreef:

ja op top wint i t zeker. Maar ik wist eigelijk weldat i snel was maar dat ik hem met moeite voorbij kom. Doe mij ook maar weer zo,n uitlaatje dan.
Ja op hogere snelheden kom ik er veel makelijker langs.

He sjeemie, hadden we niet afgesproken dat je met hele woorden zou gaan schrijven? Ik lees alweer 2x i in plaats van ie…. Confused

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 16 januari 2009 01:27 PM
  [ # 170 ]

Sorry. Ja klopt die oudere 16v,s die hebben daar een dood punt maar die nieuwe niet. Alleen die auto van me broertje die is 100kg lichter. En bij die lijkt het net of er een turbo bij komt op +- 3500 toeren. Dat ding van mij trekt gewoon met één gang door. Maar ik kom er wel langs. Alleen het valt me vies tegen hoeveel gas ik daar voor moet geven.

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 16 januari 2009 01:37 PM
  [ # 171 ]
jaimieberkhout schreef:

Sorry. Ja klopt die oudere 16v,s die hebben daar een dood punt maar die nieuwe niet. Alleen die auto van me broertje die is 100kg lichter. En bij die lijkt het net of er een turbo bij komt op +- 3500 toeren. Dat ding van mij trekt gewoon met één gang door. Maar ik kom er wel langs. Alleen het valt me vies tegen hoeveel gas ik daar voor moet geven.

die van mij heeft dat “turbo effect” bij 4500 rpm maar ik heb dan ook de 1.9.
Gewicht en dat doen het hem denk ik dan. Ander kracht bereik andere versnellingbak denk ik.

Ik kan bijvoorbeeld 70 in zijn 1 en 115 in zijn 2 dus tot 100 kmh hoef ik minder te schakelen. want volgens mij kan zo een 16v 90 ofzo in zijn 2 meende ik te horen.

En dat zelfde heb ik trouwens ook weer met een ax.. onderin schiet zo een ax bij het stoplicht weg en hou ik hem niet bij. Maar rond de 70 kmh kom ik er weer met gemak voorbij.

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 16 januari 2009 02:02 PM
  [ # 172 ]

ja klopt 100 in ze 2 max. en 60 in ze 1. Alleen na de 100 zijn de versnelingen van een 16v langer ze 3 gaat tot 150 4 tot 180 en 5 jah tot hij niet harder kan.

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 04 februari 2009 10:56 AM
  [ # 173 ]

Op de meeting in heusden heb ik hier en daar wat kometaar gekregen op de achteras. Ik wist eigelijk zelf ook wel dat een achterwiel een haartje scheef stond maar dat is in de tijd toch een stuk erger geworden. Dus moet er een nieuwe (andere) as op. Wie weet wat het me gaat kosten. En of ik dat zelf kan doen en hoelang je er dan mee bezig bent. Of dat ik het beter kan laten doen.

Profiel  
 
majestic3jay
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 04 februari 2009 12:40 PM
  [ # 174 ]

Misschien iemand van het forum die je er ervaring mee heeft en je wilt helpen, het is geloof ik geen raketwetenschap, maar je moet wel het gereedschap en ervaring hebben.

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 04 februari 2009 01:10 PM
  [ # 175 ]

Gereedschap heb ik maar ervaring nee. Maar eens moet de eerste keer zijn toch.

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 04 februari 2009 02:43 PM
  [ # 176 ]

Andere as is het makkelijkst. De assen van een ZX 16V, Xsara VTS(167pk!) zijn het zelfde. Assen van bv een volcane of 306S16/GTI zijn ook hetzelfde alleen zitten hier andere torsiestaven in(minder stug).

Als je geluk hebt is het voldoende om enkel de draagarmlagers te vervangen. Heb je pech dan is de draagarmas ingesleten en moet je die ook vervangen. Zo’n as is bij Citroen zelf niet los leverbaar, maar van een peugeot 205 wel en die is hetzelfde. Lagers zijn +/- 100 en de as ook zoiets. Hoeveelheid werk ligt er maar net aan of alles een beetje meewerkt met loskomen.

Ik heb recent de as van m’n 16V vervangen en dat heeft me al met al 8 uur gekost. De meeste tijd zat in het loskrijgen van vastgerotte leidingen en bouten etc. Ik heb wel een Xsara VTS as met lastafhankelijke remdrukbegrenzing om moeten bouwen naar niet lastafhankelijke begrenzing.

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 04 februari 2009 04:35 PM
  [ # 177 ]

em hoe kan je zien of alleen de draagarmlagers voldoende zijn. Dat kan zeker alleen als je de oude er af hebt of niet??

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 04 februari 2009 06:05 PM
  [ # 178 ]

Is pas te zien als de draagarm eruit ligt.

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 04 februari 2009 06:14 PM
  [ # 179 ]

Oke dus dan kan ik beter meteen naar een andere as gaan zoeken?
Als het kwa prijs toch niet veel uit maakt. En kan er ook een as onder van een gewoone zx dat ik de torsie staven gewoon over zet of passen die daar niet in?

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 04 februari 2009 06:32 PM
  [ # 180 ]

mooie snelheid Wink

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
 
12 van de 27
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook