Totaal aantal Berichten: 6169
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
PrutsyLJ schreef:Ik heb het idee maar gejat van Emiel hoor. Die is het nu op zijn GT aan het schroeven.
En mijn GT ondergaat straks hetzelfde.
Overigens heb ik dus een goeie (Solex) carb van de GT… Strakjes
Injectie met de “i” van idioterie. Niet doen dus.
Gewoon een goede Solex vinden en dan enkel de luchtslang van het luchtfilter aanpassen of er een van een 16 TRS op zetten (die past ook op een Solex carburateur van een GT/Digit namelijk, als het goed is).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ja idd, want die carburateurs zijn toch zo makkelijk af te stellen. Of niet Wouter?
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Injectie met de “i” van idioterie. Niet doen dus
De i van ideaal! Weg met die ouwerwetse carburateurmeuk! Als carburateurs fijn waren, werden ze nog wel gemaakt… Net als diravi.
PrutsyLJ schreef:Ja idd, want die carburateurs zijn toch zo makkelijk af te stellen. Of niet Wouter?
Ik weet werkelijk niet wie jou ooit heeft verteld dat ik dat zou kunnen. Ik doelde op hier op de authenticiteit van een BX 19 Digit, die je niet meer op elke straathoek tegenkomt.
Ik zou zeggen; als je een injectie wilt, koop dan een GTi o.i.d.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
De authenticiteit van een Digit blijft mijns inziens prima bewaard met een ander inlaatspruitstuk en wat extra kabeltjes.
De authenticiteit van een Digit blijft mijns inziens prima bewaard met een ander inlaatspruitstuk en wat extra kabeltjes
Vind ik ook, dat is alleen het verbeteren van een (semi-) klassieker. Net als ABS of een dieselmotor inbouwen in een DS, de diravi uit een XM slopen, van een Eend een Burton maken of een gasinstallatie inbouwen.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Volgens mij belanden we zo langzamerhand in een discussie welke op diverse andere plaatsen op het forum al een paar keer uitgekauwd is….
Dus laten we via de brak werkende Diravi-XM-en, de naar badkuip omgebouwde eenden en de dieselende-DS-en weer even terug gaan naar Lars zijn pokke-lopende Digit.
Totaal aantal Berichten: 6169
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Carburateurs kunnen niet tegen lang stilstaan. Ik durf haast te wedden dat deze auto na een schoonmaakbeurt aan de carb weer als een zonnetje loopt, als die dat voor het stilstaan ook deed.
Maar da’s puur op ervaring met motors, soms kom je er wel vier tegelijk tegen
Vandaag ineens helemaal geen last meer gehad van de carb perikelen
Starten zonder gedoe, zelfs als de auto warm is. Onderweg was ik wel ineens het vermogen kwijt, bleek dat het luchtfilter losgeschoten was…
Toen ik thuiskwam heb ik gelijk de versnellingsbak leeg laten lopen (er kwam nog maar 1 liter bakolie uit ) en er weer 2 liter in laten lopen. Volgens mij heb ik nog nooit olie ververst van deze bak, vond ik erg slecht van mezelf. Hij schakelt nou weer heerlijk, en is 50% stiller!
Vervolgens zag ik dat er wat druppels olie onder aan het carter hingen, de kleppendeksel pakking was echt helemaal verrot. Gelukkig had ik nog een nieuwe liggen, dus ook gelijk maar vervangen. Verder verbruikt de auto nog altijd absoluut geen olie.
Daarna voor de grap even gekeken of de dynamo van de diesel in de Digit past, blijkt dat helemaal de zelfde dynamo te zijn. Na het vervangen is het accu lampje UIT en heb ik weer krachtige koplampen, en mijn ramen gaan weer moeiteloos naar beneden.
Productief dagje dus.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Karakter Lars, dat is Citroen-karakter. Wees er maar blij mee!
Nou vooruit, als die carb nog goed werkt is het een beetje omslachtig om er injectie op te schroeven .
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Goed werk Lars. Is er ook weer een filmpje in het verschiet?
Patrick
nb, nog gefeliciteerd met je verjaardag, dat was deze week alweer.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:Goed werk Lars. Is er ook weer een filmpje in het verschiet?
Patricknb, nog gefeliciteerd met je verjaardag, dat was deze week alweer.
Filmpjes ga ik nog maken, verjaardag moet ook nog komen
Maar wat voor filmpjes kan ik nou nog maken ? Ik dacht dat ik alles wel gehad had…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993