Totaal aantal Berichten: 592
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Ik heb destijds een openluchtfilter gemaakt. Zie foto.
Nu is die blauwe slang die tussen de carb en het huis zit weggesmolten na een lange rit naar Borculo. Deze slang was gemaakt van siliconen. Nu wil ik een tweede poging gaan wagen, maar dan iets tussen de carb en de slang in maken om de hitte wat te reduceren. Nu kan ik 2 soorten materiaal aankomen. de siliconen zoals die blauwe die bij een heet blok smelt en bijna letterlijk eraf kookt. Of een rubberen. Wat deze gaat doen weet ik niet.
De vraag is eigenlijk:
Wat kan beter tegen de hitte Rubber of Siliconen???
Het is voor een eend, maar misschien dat de andere mensen met tuning ervaring een idee hebben.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
kun je niet je “originele” luchtfilterbocht in tweeen zagen/knippen, die kan er nl wel tegen…:D
en dan op het aangepaste deel die blauwe mof….
beetje rekken en strekken..
of had je dit zelf al in gedachten?
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Meneer Duckpower….
(Zit me niet zo na te praten zie http://www.2cv.nl)
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
punky schreef:Meneer Duckpower….
(Zit me niet zo na te praten zie http://www.2cv.nl)
ik geef alleen maar een suggestie.
Dan weten mensen die niet zo vaak op 2cv.nl komen ook al iets wat je mss van plan bent.
En die reactie van min op 2cv.nl was verdeeld over 2 berichten, dit is er 1.
Maar dit lijkt mij de beste oplossing, maar komt het filter dan niet te hoog?
Of je zou de hele tule over dat afgezaagde deel moeten trekken….
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Ik probeer het eerst uit 1 stuk dat lijkt me mooier en beter. En als dit niet lukt ga ik knppen en plakken met alle resten die ik nog over heb.
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Ik ben vandaag bij een tuningszaak geweest bij ons in het dorp. Deze man maakt Rally wagens klaar en niet de streetracers die autostyle bevoorraad. De vorige slang was van autostyle namelijk.
Ik heb bij deze zaak een siliconen verloopstuk voor een turbo kunnen kopen in precies de goede maatvoering. Deze slang zou tot 600 graden aan moeten kunnen en is dus van professionele kwaliteit ipv de vorige van de autostyle.
Ik ga deze morgen eens monteren en de rit naar Oxe (SDE) wordt de testrit. Neem mijn originele dan mee voor het geval dat.