gefeliciteerd man mark later begonnen en eerder klaar als mij
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Ik heb een tweetal weken mijn dame van het zuiden naar het noorden gereden. Na 16 jaar stilstaan haar eerste rit van ruim 250km.
Ze heeft zich goed gehouden.
Overigens zijn er toch nog heel wat zaken die ik wil doen aan de dame.
Zoals altijd is het een langdurig project totdat de dame optisch en technisch helemaal in orde is.
Mijn kachel is nog niet in orde ( wordt alleen een beetje warm als de wagen stilstaat en zelf goed warm is ) dat wordt dus toch de middenconsole demonteren maar daar wacht ik ff mee tot de temperatuur in het land wat aangenamer is. Dan ga ik ook andere zaken nog in orde maken.
Hier nog ff twee fototjes van mijn dame.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
markV624 schreef:Ik heb een tweetal weken mijn dame van het zuiden naar het noorden gereden. Na 16 jaar stilstaan haar eerste rit van ruim 250km.
Ze heeft zich goed gehouden.
Overigens zijn er toch nog heel wat zaken die ik wil doen aan de dame.
Zoals altijd is het een langdurig project totdat de dame optisch en technisch helemaal in orde is.
Mijn kachel is nog niet in orde ( wordt alleen een beetje warm als de wagen stilstaat en zelf goed warm is ) dat wordt dus toch de middenconsole demonteren maar daar wacht ik ff mee tot de temperatuur in het land wat aangenamer is. Dan ga ik ook andere zaken nog in orde maken.
Hier nog ff twee fototjes van mijn dame.
Groet,Mark
chique wagen !!
je hebt niet de brede/prestige specifieke chromen strip in het rubber van de voorruit ? was dat zo ?
en geen rechter buitenspiegel gemonteerd ?
maar zeker een mooie voiture !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Zeker netjes!
Wij hebben overigens hier ook een Prestige staan zonder rechter buitenspiegel.

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
garagestmarien schreef:Zeker netjes!
Wij hebben overigens hier ook een Prestige staan zonder rechter buitenspiegel.
ik weet, die rechter was niet standaard destijds, maar ik heb er toch maar eentje laten monteren (een nieuwe). misstaat niet, is de auto weer symmetrisch, en heb ik meer zicht.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 2474
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
zeer mooie wagen echt prestige…
alleen mis ik een beetje het vynil dak…zo typische voor de jaren 70 maar dat is ieders keus natuurlijk…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
cx25gtit2 schreef:
chique wagen !!
je hebt niet de brede/prestige specifieke chromen strip in het rubber van de voorruit ? was dat zo ?
en geen rechter buitenspiegel gemonteerd ?maar zeker een mooie voiture !!
CX25gtit2 mijn dame had deze strip erop zitten. Zo’n twee jaartjes geleden vertelde iemand mij dat de exemplaren met brede chroomstrippen zouden lekken. Ik weet niet wat hier waar van is, misschien zijn er mensen op het forum die daar iets meer over kunnen vertellen.
Ik rij nu met een spiegel wat zoals je meldde inderdaad destijds
“standaard” was op een Prestige.
Het is wel ff wennen vooral met achteruit inparkeren .
BXsport.
Ook ik mis het vinyl dak op de dame. Dat wil ik nog wel laten doen.
Het past inderdaad op een dame uit die tijd . Op mijn Prestige zat het ook alleen liet het op de voorzijde en achterzijde van het dak los.
Ik heb het toen verwijderd om toch ook de dame te voorzien van een nieuw laklaagje op haar dak.
N.B. Hoe kun je in 1 berichtje meerdere mensen quoten?
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
markV624 schreef:
N.B. Hoe kun je in 1 berichtje meerdere mensen quoten?
Groet,
Mark
Met een hoop knip en plakwerk met je [kwoot] [/kwoot] en dan nog wie je quote even =“naam” ertussen plakken bij de [kwoot].
Heel gedoe dus.
garagestmarien schreef:Wij hebben overigens hier ook een Prestige staan zonder rechter buitenspiegel.
goh, staat die er nou nog steeds?!
CX GTi Turbo 2 - All Black

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
die chromen strip duwt het rubber iets naar buiten, waardoor tussen ruit en rubber het water minder goed wordt tegen gehouden.
met mijn ‘81 prestige zag ik het op de terugweg uit Fr. gewoon naar binnen stromen li+re in de onderhoek bij rijden in de regen. bij de 1e tankstop sponzen gekocht en er tussen geduwd. die vingen het op.
de vorige eigenaar had haar droog staan in een droge loods van z’n werk. denk niet dat ie er ooit mee naar buiten is gegaan in de regen, hij heeft een heel wagenpark (en heeft dus zo maar 10dkm in 15 jr gereden in deze prestige). dan is dat rubber+strip+lekkage dus ook geen probleem .
vraag:
mijn vinyl dakje moet ook nog (vervangen worden). dan voorruit eruit denk ik ??
liep jouw vinyl ver door onder het raam rubber ??
was het lastig, veel werk om dat oude vinyl te verwijderen, en een glad dak over te houden ?? dan weet ik hoeveel gedoe ik tegemoet ga zien.
zijn er meerdere prestige rijders die dit tegengekomen zijn, bij een prestige strip in het rubber ??
hoe opgelost ??
vervangen voor gewoon rubber+pees kan. of ruim/netjes dichtkitten tussen raam - rubber - auto ?? dit laatste ga ik nog proberen…....
mbt quoten meerdere mensen, heb ik laatst voor ‘t eerst gedaan. inderdaad (zie ook garage st M.), gewoon copy - pasten, en dan het “knopje” quote gebruikt voor en na elk gequote deel (quote aan - quote uit, alleen even kijken waar die blijft in de tekst). zo kan je exact selecteren wat je wil quoten
groeten !
Jim
markV624 schreef:cx25gtit2 schreef:
chique wagen !!
en geen rechter buitenspiegel gemonteerd ?maar zeker een mooie voiture !!
CX25gtit2 mijn dame had deze strip erop zitten. Zo’n twee jaartjes geleden vertelde iemand mij dat de exemplaren met brede chroomstrippen zouden lekken. Ik weet niet wat hier waar van is, misschien zijn er mensen op het forum die daar iets meer over kunnen vertellen.
Ik rij nu met een spiegel wat zoals je meldde inderdaad destijds
“standaard”was op een Prestige.
Het is wel ff wennen vooral met achteruit inparkeren .BXsport.
Ook ik mis het vinyl dak op de dame. Dat wil ik nog wel laten doen.
Het past inderdaad op een dame uit die tijd . Op mijn Prestige zat het ook alleen liet het op de voorzijde en achterzijde van het dak los.
Ik heb het toen verwijderd om toch ook de dame te voorzien van een nieuw laklaagje op haar dak.N.B. Hoe kun je in 1 berichtje meerdere mensen quoten?
Groet,
Mark
[quote author=“cx25gtit2”
vraag:
was het lastig, veel werk om dat oude vinyl te verwijderen, en een glad dak over te houden ?? dan weet ik hoeveel gedoe ik tegemoet ga zien.
groeten !
Jim
Jim ,
Het vinyl zit toch wel een centimetertje onder het raamrubber.
Ik heb bewust de voorruit gedemonteerd. Dit om roestvorming aldaar te controleren. Dat zou ik als ik jou was ook doen.
Het verwijderen van het vinyl is best wel lastig het zit behoorlijk vast op het dakkie van de dame maar ik ken wel minder fijne klusjes.
Ook hier kun je dan het dak nog controleren op eventuele roest.
Bij mijn exemplaar zat alleen rechts onderin de hoek van de voorruit een heel klein plekje.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën
Mark,
Fantastisch. Wat een mooie bak. Ik zie ‘m in de loods onder z’n tentje, wauw! Wat een ding! Werkelijk waar, een pracht van een CX.. Binnenkort ff wijntje zodat ik weet hoe je een auto zo mooi krijgt?
Geweldig, mijn complimenten!!
Groet,
Jan.

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
markV624 schreef:[quote author=“cx25gtit2”
vraag:
groeten !
Jim
Jim ,Het vinyl zit toch wel een centimetertje onder het raamrubber.
Ik heb bewust de voorruit gedemonteerd. Dit om roestvorming aldaar te controleren. Dat zou ik als ik jou was ook doen.
Het verwijderen van het vinyl is best wel lastig het zit behoorlijk vast op het dakkie van de dame maar ik ken wel minder fijne klusjes.
Bij mijn exemplaar zat alleen rechts onderin de hoek van de voorruit een heel klein plekje.Groet,
Mark
ik laat je tzt weten wat er onder mijn vinyl dakje zit !

Totaal aantal Berichten: 2474
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
markV624 schreef:[quote author=“cx25gtit2”
vraag:
was het lastig, veel werk om dat oude vinyl te verwijderen, en een glad dak over te houden ?? dan weet ik hoeveel gedoe ik tegemoet ga zien.groeten !
Jim
Jim ,
Het vinyl zit toch wel een centimetertje onder het raamrubber.
Bij mijn exemplaar zat alleen rechts onderin de hoek van de voorruit een heel klein plekje.Groet,
Mark
feit is dat de eerste prestige eigenlijk een vynil dak hadden zodat je de lasnaad van het dak waar de wagen verlengd is dan niet kunt zien het het minder tijdrovend was dan een lasnaad mooi weg te werken.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Vandaag weer eens lekker gereden in mijn dame.
Uiteindelijk bij vrienden even gestopt en hun even het Prestige gevoel laten ervaren.
Kom ik na de rit bij hun op de oprit en plots slaat de dame af.
Ik weet niet waarom misschien koppeling niet helemaal ingedrukt gehad o.i.d.
Ik wil haar weer starten en ze weigert
Ik ben toen van alles nagelopen.
Accu o.k. en de startmotor o.k. en ik heb een vonk en toch wil de dame niet starten.
Uiteindelijk heb ik de ANWB ff gebeld en die was er al na 10 minuutjes.
Ook hij had van alles gecontroleerd en we kwamen erachter dat de brandstofpomp het niet deed ( daar had ik nog ff niet aan gedacht).
Nadat de ANWB een directe kabel van de accu naar de pomp had gemaakt draaide de pomp wel. Toch ook nu wilde de dame niet starten De accu was wat leger maar die werd door de ANWB wagen geholpen.
Mijn vraag is nu waarom wil ze nog niet starten?
De ANWB dacht aan een relais maar ik weet niet welke?
Is het zo dat het relais de brandstofpomp aanstuurt maar ook nog iets anders waardoor ze ondanks rechtstreekse verbinding toch niet wilde starten.
Welk relais is het precies? Zijn alle relais in de wagen hetzelfde eigenlijk?
Zijn ze allemaal uitwisselbaar? Ik heb daar zelf helemaal geen verstand van.
Ook had ik het idee dat de pomp een ander geluid maakte dan voorheen meer een brommend geluid i.p.v. sissend geluid bij directe aansluiting op de accu.
Moet zeggen dat de ANWB man alles heeft geprobeerd maar hij kent het elektrische circuit niet van de dame. Wel mooi gereedschap hebben ze bij de ANWB o.a een mooi opblaaskussen met compressor om de dame wat op te tillen om zo wel bij de pomp te kunnen komen.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën