Misschien kan iemand mij een antwoord geven .
Aan de achterzijde van de veerbol rechts voor , zit een dunne stalen olieleiding. (hoge druk leiding??)
Deze leiding loopt in allerlei hoeken en bochten.
Net nu wij maandag naar Frankrijk wilden vertrekken voor onze vakantie, blijkt deze leiding olie te lekken in de tweede bocht vanaf de veerbol.
Dat is balen natuurlijk, een paar vakantiedagen naar de knoppen..
Moet deze leiding in z’n geheel vervangen worden of kan er ook een gedeelte worden vervangen d.m.v. een koppelstukje?
Weten jullie toevallig ook wat zo,n reparatie gaat kosten?
Graag jullie reactie…
Groet
Henk
indien er een gaatje inzit kun je hem hierdoorzagen en er vervolgens een koppelstukje (mofje/sokje) tussenplaatsen maar,.......... wil je het 100% dan kun je het beste de hele leiding (laten) vervangen.
Chyparse leverd o.a. deze koppelingen (van andere weet ik het niet )
ook hier heb je dan nog 2 optie’s:
de oude (lekkende) er in z’n geheel eruithalen opmeten en dan een nieuwe laten maken (klaar terwijl u wacht )
of je moet een kant en klare bestellen (meeste dealers hebben niets of nauwelijks aan voorraad) (voorraad is duur /neemt ruimte in)
een enkele dealer heeft nog wel eens een leiding liggen maar dan moet je echt mazzel hebben
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Er zijn dus wel mofjes of sokjes voor te krijgen?
De leiding ziet er uit als nieuw en zelfs waar het lek zit, is niets aan de leiding zelf te ontdekken…er komt alleen olie uit.
Het is toch wel een hogedruk leiding en geen retourleiding ?
Groet
Henk
henkpit schreef:Er zijn dus wel mofjes of sokjes voor te krijgen?
De leiding ziet er uit als nieuw en zelfs waar het lek zit, is niets aan de leiding zelf te ontdekken…er komt alleen olie uit.
Het is toch wel een hogedruk leiding en geen retourleiding ?
het is inderdaad een hogedrukleiding rond de 145 bar ...
maar als er olie uitkomt moet ie toch ergens lekken (lijkt mij )
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Retour zit onderaan de poot…druk zit boven aan de poot….vervangen dus…
Ik weet niet of daar wel een koppeling op kan…maar als hij rot is, zal dat wel op meerdere plekken zijn?
het beste kun je het desbetreffende hoekje fff reinigen met bijv. remmenschijfreiniger…..zodat je kunt zien waar het lek wegkomt
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:henkpit schreef:Er zijn dus wel mofjes of sokjes voor te krijgen?
De leiding ziet er uit als nieuw en zelfs waar het lek zit, is niets aan de leiding zelf te ontdekken…er komt alleen olie uit.
Het is toch wel een hogedruk leiding en geen retourleiding ?het is inderdaad een hogedrukleiding rond de 145 bar ...
maar als er olie uitkomt moet ie toch ergens lekken (lijkt mij )
De leiding lekt in een haaks gebogen bocht ongeveer 15 cm vanaf de aansluitnippel.
Er zit absoluut geen roest o.i.d op de leiding, volgens mij gewoon een scheurtje…
Groet
Henk
Zo maar een idee…
Als je de leiding op dat plekkie doorzaagt…en met wat frommelen de leiding een kortere route laat lopen..is dat geen optie?
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Lassen misschien? Zal wel een domme opmerking zijn
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Shit voor Pit!
Balen precies voor je vakantie..
wat ik altijd doe bij zo’n laast minnit situatie:
leiding er in z’n geheel uithalen,opmeten en dan bij een autosloperij er een passende leiding bijzoeken
moet lukken op een zaterdag zo voor een maandag
mag ook wel wat langer wezen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Goed plan!!!!
Henk?
René van Maren schreef:Zo maar een idee…
Als je de leiding op dat plekkie doorzaagt…en met wat frommelen de leiding een kortere route laat lopen..is dat geen optie?
Bang als je de leiding inkort, dat ook de andere bochten dan gaan scheuren…
Je moet dan enkele bochten recht buigen.
Groet
Henk
citroen23 schreef:wat ik altijd doe bij zo’n laast minnit situatie:
leiding er in z’n geheel uithalen,opmeten en dan bij een autosloperij er een passende leiding bijzoeken
moet lukken op een zaterdag zo voor een maandag
mag ook wel wat langer wezen
Dan deze maar!
René van Maren schreef:Goed plan!!!!
Henk?
Het plan is goed, alleen bij een sloper deze leiding vinden die ook nog eens heelhuids er uit moet.
Groet
Henk
henkpit schreef:René van Maren schreef:Zo maar een idee…
Als je de leiding op dat plekkie doorzaagt…en met wat frommelen de leiding een kortere route laat lopen..is dat geen optie?Bang als je de leiding inkort, dat ook de andere bochten dan gaan scheuren…
Je moet dan enkele bochten recht buigen.
inkorten is geen optie daar aan beide kanten van de leiding een “zadeltje”
zit (is een bult/bobbel)
het betreffende mofje/sokje/verloopje met knelringen:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.