ik reis al jaren in mijn break, gordijntjes vlakke vloer matrasje. maar nu ben ik opzoek naar iets anders, ruimers. ik dacht aan een ds ambulance of zelf iets bouwen op basis van een DS.
Weet iemand iets te koop of te bekijken en proef te rijden?
Weet iemand hoe het zit RDW technisch om een DS om te bouwen tot pick-up en vervolgens een soort campertje van te bouwen.
hier nog een camper die ik vond op internet,
http://www.nuancierds.fr/tuning84.htm DS CAMPER
voor mijn plan weer iets te groot uitgevallen, ik hou namelijk van een beetje door kunnen rijden 120/150 en relatief laag brandstof verbruik 1:7/1:8 LPG (bussen gaan me te langzaam en zijn duur in verbruik)
alle ideen welkom
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Binnen de RDW-eisen een camper bouwen op basis van je DS en er dan vlot rijdend nog 1:7 tot 8 mee halen ga je, denk ik zelf, niet redden.
Vroeger was het genoeg, qua camperkenteken, om een gasstelletje en een matrasje aan boord te hebben. Voor het kenteken moet je nu echter: een vast keukenblok mét bergruimte en kooktoestel hebben, een vast ingebouwd bed hebben (mag inklapbaar uiteraard), er moet altijd een tafel aan boord zijn, en je moet tenminste over een X-oppervlak stahoogte hebben (ik dacht 90X100 cm). Ombouw is daarom denk ik geen optie, ook niet vanaf een ambulance.
Maar kijk even op de site van de RDW, of bel ze eens op. Die kunnen de eisen precies uitleggen.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Penny Lane schreef:....en je moet tenminste over een X-oppervlak stahoogte hebben (ik dacht 90X100 cm).
Volgens mij mag je dat ook realiseren door gebruik te maken van een vouwdak.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een maat van mij heeft een currus 250 CD ambulance mét camper-kenteken, en een verlengde, verbreede en verhoogte opbouw. Ik denk dat ie em wel wil verkopen. Er zit een 2300 met 5 bak in. Het ding is hard en rijd super!
Stuur maar een PB dan geef ik zijn gegevens.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
het gaat mij niet om het camper kenteken maar om het afzagen van de ds en er een mooi ruim huisje van te maken en ik snap dat hij iets duurder gaat lopen en er minder snel van wordt.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
is dit groot genoeg?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De ambulance die die maat van mij heeft is er zo een:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
lijkt me al iets meer geschikt als camper dan die op ‘leboncoin’...
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
... wat klopt, en de vraag doet oprijzen waarom je dan met alle geweld een camperkenteken wilt. Dan wil je dus idd een Currus of iets van dien aard, en er slaapgelegenheid inbouwen, wat volgens mij prima legaal is zónder het op kenteken te willen zetten.
Ik heb die Currus die Waterman bedoelt gezien. En erg leuk apparaat!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
pietjan schreef:het gaat mij niet om het camper kenteken…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Penny Lane schreef:... wat klopt, en de vraag doet oprijzen waarom je dan met alle geweld een camperkenteken wilt.
Volgens mij gaat het TS er alleen maar om dat na de ‘verbouwing’ de DS technisch nog voldoet aan de eisen van de RDW, en dus de weg op mag.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Eh, maar je mag toch best slaapplaats in een ambu of whatever bouwen zonder dat de RDW daar moeilijk over doet? Misschien vergis ik me, maar, dat is toch gewoon toegestaan, met of zónder camperkenteken?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
TS heeft al een break, is te klein.
Achterkant eraf is volgens mij niet zonder meer mogelijk, omdat bij een break het dak deel uitmaakt van de stijfheid van de constructie.
(Egbert zal er meer kijk op hebben)
zal wel mee vallen met die stijfheid als gevolg van de dak constructie.
De conditie van de langsliggers is veel belangrijker. Bij de break zit een extra plaat over de chassisbalken gelast af fabriek en dubbel plaatwerk trekt vocht aan…..
CX GTi Turbo 2 - All Black
zal wel mee vallen met die stijfheid als gevolg van de dak constructie.
De conditie van de langsliggers is veel belangrijker. Bij de break zit een extra plaat over de chassisbalken gelast af fabriek en dubbel plaatwerk trekt vocht aan…..
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Hehe, nou, ik ben weer op dezelfde pagina… ops:
Zijn er eigenlijk verlengde Ambu’s? Dat je dus niet zelf meer hoeft te zagen?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!