weet iemand of die veertjes (links & rechts) nog nieuw te krijgen zijn ??
heb een 1/2 jaar geleden de rechter vervangen (auto gaf bonkend geluid rechtsvoor) en nu heb ik hetzelfde linksvoor . een 2e hands kan binnen de korste keren weer breken dus als iemand nog een adresje weet voor nieuwe dan houd ik me aanbevolen.
of (als het niet anders kan) iemand in het noorden die nog een stab.stang heeft liggen. :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
welke veertjes bedoel je? :
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:welke veertjes bedoel je? :
dekseltje eruit draaien dan heb je een veertje wil nogal eens breken hetgeen tot een bonkend geluid leid…...
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ok, dat veertje bedoel je. Dat zou je toch wel moeten kunnen regelen bij een ds garage. Ik heb het pas een keer meegemaakt dat ie stuk ging…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
en hoe dat toen opgelost?
Hi citroen 23
Is dat bonken alleen op een klinker weg en op asfalt niet. Want mijn auto bonkt alleen op een klinkerweg.Volgens het verhaal zouden de bussen los zitten .Waar de vier bevetigings bouten van de hele armen. mee vast komen te zitten. Maar ik kan zo op het eerste gezicht geen scheuren ontdekken bij de lasranden van deze bussen. In bochten hoor je ook geen rare geluiden.
Van de week eens nagekeken en wat bleek: het veertje is/was nog heel. moet nu nog verder zoeken. de lassen waar jij het over hebt lijken nog heel. tevens schud de neus niet van links naar rechts tijdens het rijden dus dat sluit ik uit. Denk dat ik het wiellagerblok maar eens ga verwijderen om de draagarmen goed te controleren op speling. kan dan ook beter de fusee’s op het wielagerblok controleren daar deze nu vol met vet zitten. ook het veercilinderhuis zit nog goed vast. kapjes waar de stab.stang inligt/draait vorig jaar vervangen daar ik het veertje rechts van de stab. stang icm stab.stang toch moest/heb vervangen…..
kom er (op den duur) wel….......
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Is alles doorgesmeerd in de voortrein?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
camemBert schreef:Is alles doorgesmeerd in de voortrein?
evt. zou er nog vet moeten in de lagers van de draagarmen. en dan bedoel ik die in het draagarm huis. maar dan moet je, als ik mij goed herrinder, zelf gaatjes in boren op de juiste locatie en er vervolg smeernippels inschroeven. heb geen gebruiksaanwijzing o.i.d. waar er dan precies geboord zou moeten worden.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
patri schreef:Hi citroen 23
Is dat bonken alleen op een klinker weg en op asfalt niet. Want mijn auto bonkt alleen op een klinkerweg.Volgens het verhaal zouden de bussen los zitten .Waar de vier bevetigings bouten van de hele armen. mee vast komen te zitten. Maar ik kan zo op het eerste gezicht geen scheuren ontdekken bij de lasranden van deze bussen. In bochten hoor je ook geen rare geluiden.
Wellicht is het vervangen van de voorveerbollen ook voor jou de oplossing die symptomen die jij beschrijft had ik ook.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Hi Citroen23
Super bedankt dat je nog even aan me dacht. Het bonkend geluid zit er nog steeds in. Ik ga het binnenkort ook nalopen. Ik heb helaas geen reserve bollen. Ik denk dat ik dan wel ga voor gelaste bollen inplaats van deelbare bollen. Of maakt dat niets uit in kwaliteit.?
patri schreef:Hi Citroen23
Super bedankt dat je nog even aan me dacht. Het bonkend geluid zit er nog steeds in. Ik ga het binnenkort ook nalopen. Ik heb helaas geen reserve bollen. Ik denk dat ik dan wel ga voor gelaste bollen inplaats van deelbare bollen. Of maakt dat niets uit in kwaliteit.?
maakt niet zoveel uit…...wellicht iets andere veer-karakterestiek/gedrag.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Deelbare veerbollen kun je bij diverse bedrijven laten voorzien van een nieuw membraen. Zo houd je toch de fijne veerkarakteristiek van de deelbare bollen zonder de hoofdprijs te hoeven betalen!
CX GTi Turbo 2 - All Black