1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Duitsers kopiëren Citroën
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168

Gepost: 08 juni 2005 12:17 AM

Aan welke Citroën denk je, wanneer je dit (nieuwe) studiemodel van een ander merk bekijkt :  
(de overige foto’s :   )

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  

rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2516

Gepost: 08 juni 2005 01:08 AM
  [ # 1 ]

Haha!
Mercedes maakt een prototype naar een Citroën in productie… Laughing

Profiel  

TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494

Gepost: 08 juni 2005 03:43 AM
  [ # 2 ]

Smile Nou jongens… eerlijk is eerlijk… Het lijkt een beetje op de C4 coupé met die achteruit geknakt en die lampjes zo… Maar laten we niet vergeten…. Audi had in de jaren 80 al zo’n geknakte achteruit op hun Audi 100 Avant en later op hun A2. Mazda heeft het ook gehad op hun vorige 3 deurs 323F. Dus erg origineel was Citroën niet toen ze dit op de C4 Coupé gingen toepassen. Wie aapt wie nou na? Let’s face the fact’s,Citroën is niet meer de meest inovatieve of opvallende autofabriekant van weleer. Met de C6 gaat het wel weer de goeie kant op. Als ze het nu nog aandurven om HP in een mooie opvallend vormgegeven middenklasser te stoppen (met een gewicht zo rond de 1000 kg)..........

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  

TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494

Gepost: 09 juni 2005 03:02 PM
  [ # 3 ]
Blueduck schreef:

[miereneuk mode] de 323f is alleen als 5-deurs op de markt geweest (type ba). die met de geknikte achterruit en 3 deuren is een 323. Wist ik allemaal ook niet, maar mn vriendin rijdt zo’n f, en af en toe moet daar wel eens wat aan gebeuren voor de apk, en de sloperij die dan voorziet in de onderdelen vertelde mij dit. [/miereneuk mode]
Je hebt dus gelijk als je zegt dat de c4 niet de eerste is met zon achterruit. Alleen bij dit specifieke plaatje moet je toch toegeven dat je dan niet gelijk aan een ster denkt!?

Surprisedops: Ja klopt van die Mazda…323f is 5 deurs…Ik bedoelde dus de 3 deurs. En die foto lijkt idd niet gelijk op het merk met de ster en heeft zelfs iets weg van een C4. Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat Citroën zelf al niet origineel is met die achteruit…

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 09 juni 2005 09:23 PM
  [ # 4 ]
hanzz schreef:

was gister op het nieuws dat ding is blijkbaar afgeleid van een of andere soort vis Cool

Dat was de DS (snoek) toch ook Confused:

Profiel  

c5breakhdi
> 1100 berichten

Gepost: 09 juni 2005 11:10 PM
  [ # 5 ]
ZX1.4i schreef:
hanzz schreef:

was gister op het nieuws dat ding is blijkbaar afgeleid van een of andere soort vis Cool

Dat was de DS (snoek) toch ook Confused:

In de persinformatie linkt Mercedes dit “ding” aan de koffervis.

Profiel  

c5breakhdi
> 1100 berichten

Gepost: 09 juni 2005 11:14 PM
  [ # 6 ]
TinusTussengas schreef:

Smile Nou jongens… eerlijk is eerlijk… Het lijkt een beetje op de C4 coupé met die achteruit geknakt en die lampjes zo… Maar laten we niet vergeten…. Audi had in de jaren 80 al zo’n geknakte achteruit op hun Audi 100 Avant en later op hun A2. Mazda heeft het ook gehad op hun vorige 3 deurs 323F. Dus erg origineel was Citroën niet toen ze dit op de C4 Coupé gingen toepassen. Wie aapt wie nou na? Let’s face the fact’s,Citroën is niet meer de meest inovatieve of opvallende autofabriekant van weleer. Met de C6 gaat het wel weer de goeie kant op. Als ze het nu nog aandurven om HP in een mooie opvallend vormgegeven middenklasser te stoppen (met een gewicht zo rond de 1000 kg)..........

Mij was het vooral te doen om de ruit met de knik in combinatie met de vorm van de achterlichten. Bij geen enkele van de modellen die je aanhaalt was de gelijkenis zó treffend als hier bij de Bionic/C4.

Profiel  

seppe007
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19

Gepost: 11 juni 2005 11:49 PM
  [ # 7 ]

ja dat is net de C4 :photo

Als citoen mekanieker sta je nooit alleen.

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 16 juni 2005 06:36 PM
  [ # 8 ]

:kots   Exclamation  Exclamation  Exclamation  Exclamation

Profiel  

robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

Gepost: 18 juni 2005 04:35 AM
  [ # 9 ]

wat dachten jullie dan van dit stukje autogeschiedenis:

Het produceren aan de lopende band is volgens de broers de enige juiste manier om massaal te kunnen produceren. In 1919 worden eerst enkele nieuwe modellen, gebaseerd op eerdere Opel auto’s, op de markt gebracht. In de jaren daarop wordt er sterk bezuinigd en de plannen worden gesmeed om daadwerkelijk aan de lopende band auto’s te gaan produceren. Al het aanwezige kapitaal wordt aangewend en een omwenteling staat voor de deur: Opel start definitief met lopende band- en dus massaproductie. Maar met welke auto?
De consument is verrast als zij in 1924 kennis kan maken met de “Laubfrosch” (boomkikker), een vlot ogende auto, maar wel met een sterke gelijkenis met een model van Citroën, de 5CV. De lopende band productie start en twee jaar later zijn er al 10.000 auto’s gebouwd. Citroën is allerminst gecharmeerd van de Laubfrosch en daagt Opel voor de rechter. De rechter vindt dat er inderdaad sprake is van plagiaat en Opel verliest in eerste instantie het proces, maar gaat in hoger beroep. Opel moest wel een kopie van de 5CV maken, want bleek onvoldoende budget te zijn om een geheel nieuw model te maken en dus werd bewust het risico gelopen dat Citroën maatregelen zou nemen tegen Opel. Bij het slepende proces benadrukt Opel de verschillen tussen de Laubfrosch en de 5CV. De Laubfrosch is groen, de 5CV geel. Ook zijn er – zij het geringe – technische verschillen. De rechter stelt uiteindelijk Opel in het gelijk en de problemen zijn verleden tijd.

bron

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 18 juni 2005 11:33 AM
  [ # 10 ]

hoezoo plagiaat?

ik zat gisteren achter een japans model. vaop 100 mtr afstand leek de achterkant zuiver op een mercedes.
pas toen ik op 20 mtr zat ,zag ik dat het een toyota was.

zo dus ook met de huidige generatie fransosen.
alleen door die hele buitenproportionele double chevron, kan je herkennen dat het een citroen is.

wat mij betreft zijn alle auto’s tegenwoordig zowat gelijk, lelijk en is het strijkbouten tijdperk voorbij.

ook qua qwaliteit zijn er weinig slechte auto’s meer, zelfs de skoda is degelijk geworden.

maar ja wat wil je, alle fabrikanten zijn aan elkaar gekoppelt middels fusie’s ed.

mitchibutie met bmw en ook zoiets als jaguar en daimler, en weet ik veel, zelfs de volvo is geen volvo meer, want daar hangt geregeld een VW motor in.
Saab Scania is ook weer van een ander merk, dus lood om oud ijzer.

je koopt een citroen, en vervolgens blijkt hij voor 80 % uit een peugeot te bestaan.

greets van wup:die het allemaal worst is Wink  Wink

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 18 juni 2005 12:12 PM
  [ # 11 ]
kreazyV8wuppo schreef:

.......alleen door die hele buitenproportionele double chevron, kan je herkennen dat het een citroen is.

Daar is met de nieuwe C6 gelukkig verandering in gekomen, dat is in mijn ogen een typische Citroën met het bijbehoorende karakter.

Profiel  

c5breakhdi
> 1100 berichten

Gepost: 18 juni 2005 04:24 PM
  [ # 12 ]
kreazyV8wuppo schreef:

hoezoo plagiaat?

ik zat gisteren achter een japans model. vaop 100 mtr afstand leek de achterkant zuiver op een mercedes.
pas toen ik op 20 mtr zat ,zag ik dat het een toyota was.

zo dus ook met de huidige generatie fransosen.
alleen door die hele buitenproportionele double chevron, kan je herkennen dat het een citroen is.

wat mij betreft zijn alle auto’s tegenwoordig zowat gelijk, lelijk en is het strijkbouten tijdperk voorbij.

ook qua qwaliteit zijn er weinig slechte auto’s meer, zelfs de skoda is degelijk geworden.

maar ja wat wil je, alle fabrikanten zijn aan elkaar gekoppelt middels fusie’s ed.

mitchibutie met bmw en ook zoiets als jaguar en daimler, en weet ik veel, zelfs de volvo is geen volvo meer, want daar hangt geregeld een VW motor in.
Saab Scania is ook weer van een ander merk, dus lood om oud ijzer.

je koopt een citroen, en vervolgens blijkt hij voor 80 % uit een peugeot te bestaan.

greets van wup:die het allemaal worst is Wink  Wink

1. Mitsubishi heeft nooit iets met BMW te maken gehad, wel met Mercedes.
2. Daimler is gewoon de sportieve divisie van Jaguar.
3. Volvo gebruikte destijds vooral Renault-motoren, en geen Volkswagentjes.
Je hebt het hier trouwens over samenwerkingsverbanden, en dat is totaal iets anders dan het plagiaat waarover het in dit draadje gaat. Samenwerkingsverbanden zijn economisch een noodzaak geworden om de concurrentie de baas te kunnen en te overleven. Ze bieden bovendien ook het voordeel dat constructeurs van de know-how van andere constructeurs kunnen profiteren. Het akkoord tussen BMW en PSA om gezamenlijk een nieuwe kleine benzinemotor te ontwikkelen, kan voor PSA alleen maar voordeel opleveren, want de Fransen zijn geen uitblinkers als het op benzinemotoren aankomt. Voor mij zijn deze samenwerkingsverbanden geen probleem, zolang de auto’s geen eeneiïge tweelingen worden.

Profiel  

c5breakhdi
> 1100 berichten

Gepost: 18 juni 2005 04:45 PM
  [ # 13 ]
robb schreef:

wat dachten jullie dan van dit stukje autogeschiedenis:

Het produceren aan de lopende band is volgens de broers de enige juiste manier om massaal te kunnen produceren. In 1919 worden eerst enkele nieuwe modellen, gebaseerd op eerdere Opel auto’s, op de markt gebracht. In de jaren daarop wordt er sterk bezuinigd en de plannen worden gesmeed om daadwerkelijk aan de lopende band auto’s te gaan produceren. Al het aanwezige kapitaal wordt aangewend en een omwenteling staat voor de deur: Opel start definitief met lopende band- en dus massaproductie. Maar met welke auto?
De consument is verrast als zij in 1924 kennis kan maken met de “Laubfrosch” (boomkikker), een vlot ogende auto, maar wel met een sterke gelijkenis met een model van Citroën, de 5CV. De lopende band productie start en twee jaar later zijn er al 10.000 auto’s gebouwd. Citroën is allerminst gecharmeerd van de Laubfrosch en daagt Opel voor de rechter. De rechter vindt dat er inderdaad sprake is van plagiaat en Opel verliest in eerste instantie het proces, maar gaat in hoger beroep. Opel moest wel een kopie van de 5CV maken, want bleek onvoldoende budget te zijn om een geheel nieuw model te maken en dus werd bewust het risico gelopen dat Citroën maatregelen zou nemen tegen Opel. Bij het slepende proces benadrukt Opel de verschillen tussen de Laubfrosch en de 5CV. De Laubfrosch is groen, de 5CV geel. Ook zijn er – zij het geringe – technische verschillen. De rechter stelt uiteindelijk Opel in het gelijk en de problemen zijn verleden tijd.

bron

Wat Opel in 1924 deed, doet me heel sterk denken aan wat de Chinese autoconstructeurs anno 2005 doen : daar worden veel Europese en Japanse modellen schaamteloos gekopieerd zonder toelating. Een voorbeeldje van een gekopieerde Citroën :  

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 17 juli 2005 06:38 PM
  [ # 14 ]

beter goed gejat dan slecht verzonnen!

met de klok mee vanaf top links:
[list] 4 x Sm-sport,
2 x GS Camargue,
2 x GS coupé,
2x C4 coupé,
2x C-Airdream,
midden Camargue[/list:u]

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002