2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Olielekkage veerbolleiding.
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 18 juni 2005 01:28 AM
  [ # 16 ]

Gewoon ff lengte opmeten en ergens een nieuwe laten maken. Met beetje geluk morgenochtend ff laten maken en morgenmiddag weer tuffen. Of verdwijnt de leiding in het duistere stuk onder de motorkap?

(Wil ook wel een leidinkje voor je maken, alleen is dat niet echt in de buurt.)

Edit:

Als je kunt solderen is het te harsolderen. Dit is sterk genoeg.

Edit 2:

In bochten kun je niet inkorten, je hebt een recht stuk nodig om er een flare aan te kunnen zetten.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 18 juni 2005 01:32 AM
  [ # 17 ]
jeroentje schreef:

Gewoon ff lengte opmeten en ergens een nieuwe laten maken. Met beetje geluk morgenochtend ff laten maken en morgenmiddag weer tuffen. Of verdwijnt de leiding in het duistere stuk onder de motorkap?

(Wil ook wel een leidinkje voor je maken, alleen is dat niet echt in de buurt.)

Edit:

Als je kunt solderen is het te harsolderen. Dit is sterk genoeg.

laten maken Shocked bij ons (in friesland) is alles in de autobranche zo’n beetje op zaterdag gesloten Exclamation

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 18 juni 2005 01:35 AM
  [ # 18 ]

Een knelkoppeling lijkt me niet echt bestand tegen de hoge drukken. Heb het eerlijk gezegd nog nooit geprobeert maar ik heb zo een vermoeden.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 18 juni 2005 01:37 AM
  [ # 19 ]
jeroentje schreef:

Een knelkoppeling lijkt me niet echt bestand tegen de hoge drukken. Heb het eerlijk gezegd nog nooit geprobeert maar ik heb zo een vermoeden.

Ach het komt immers ook van chyparse….............. Laughing
vandaar dat deze koppeling nog steeds werkloos op m’n buro ligt te verstoffen…......voor de acute noodgevallen hou ik ‘m achter de hand
als het dus echt niet anders kan Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 18 juni 2005 01:40 AM
  [ # 20 ]

Ach het komt immers ook van chyparse…..............

Spreekt voor zich. Laughing

Profiel  
 
henkpit
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 24-01-2004

Gepost: 18 juni 2005 01:57 AM
  [ # 21 ]
jeroentje schreef:

Gewoon ff lengte opmeten en ergens een nieuwe laten maken. Met beetje geluk morgenochtend ff laten maken en morgenmiddag weer tuffen. Of verdwijnt de leiding in het duistere stuk onder de motorkap?

Dat is idd het geval , zelfs tegen het schutbord verplaatst hij zich naar de onderste van twee leidingen dus ....
Ik bel morgen naar Driebond (BM) in Groningen of zij het kunnen repareren zodat we maandag toch nog op vakantie kunnen…. Rolling Eyes

Groet
Henk

Profiel  
 
henkpit
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 24-01-2004

Gepost: 18 juni 2005 02:00 AM
  [ # 22 ]
jeroentje schreef:

Een knelkoppeling lijkt me niet echt bestand tegen de hoge drukken. Heb het eerlijk gezegd nog nooit geprobeert maar ik heb zo een vermoeden.

Volgens mij is dat geen probleem maar om de snelkoppeling op de juiste plaats te monteren, dat volgens mij wel.

Groet
Henk

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 18 juni 2005 04:03 AM
  [ # 23 ]

Ik heb je andere post gelezen…..hulp halen!

 

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 juni 2005 05:37 AM
  [ # 24 ]
jeroentje schreef:

Een knelkoppeling lijkt me niet echt bestand tegen de hoge drukken. Heb het eerlijk gezegd nog nooit geprobeert maar ik heb zo een vermoeden.

Een knelkoppeling kan tegen zeer hoge drukken, ik heb 2 jaar terug een cursus koppelingen gedaan en het onderstaande werkstukje moeten maken. De RVS leiding hier heeft een wanddikte van 1mm, buitendiameter van 6mm, op het meest zwakke punt (juiste plek) heeft de leiding het begeven bij een druk van 1200 Bar, de koppelingen zijn niet gaan lekken.

Als je knelkoppelingen gaat gebruiken, draai ze met de hand aan tot ze aanlopen en draai ze dan één slag en een kwart na. Als je ze later losmaakt en weer vastmaakt, hoef je ze alleen een kwart slag aan te draaien.

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 18 juni 2005 11:18 AM
  [ # 25 ]

Misschien kan blikwerk in drachten voor een pasklare oplossing zorgen?

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 18 juni 2005 11:22 AM
  [ # 26 ]

systeemdruk is 180 bar, dus het zal wel lukken met die knelkoppeling.
maar beter ga je ff naar de sloop,en haalt een vervangende leiding.

inkorten kan je alleen als je de juiste tools hebt om er weer een stuik op te drukken.

de gemiddelde citroenspecialist heb die liggen.

beste optie is de leiding in zn geheel te vervangen, die koppeling geeft weer een stijf stuk welke door vibratie’s ed weer (zou) kan gaan lekken.
beetje lullig als je langs de weg stilvalt.

greets van wup:die de sloop af zou gaan struinen, en ff een uurtje zou gaan knutselen, ipv frot oplossingen toe te passen .

beter 1x goed gefixed, dan 100 x geklooi en ellende. Wink

Profiel  
 
edje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 18 juni 2005 11:44 AM
  [ # 27 ]

Re: Olielekkage veerbolleiding.

henkpit schreef:

Misschien kan iemand mij een antwoord geven .
Aan de achterzijde van de veerbol rechts voor , zit een dunne stalen olieleiding. (hoge druk leiding??)
Deze leiding loopt in allerlei hoeken en bochten.
Net nu wij maandag naar Frankrijk wilden vertrekken voor onze vakantie, blijkt deze leiding olie te lekken in de tweede bocht vanaf de veerbol.
Dat is balen natuurlijk, een paar vakantiedagen naar de knoppen.. Evil or Very Mad
Moet deze leiding in z’n geheel vervangen worden of kan er ook een gedeelte worden vervangen d.m.v. een koppelstukje?
Weten jullie toevallig ook wat zo,n reparatie gaat kosten?
Graag jullie reactie…

Hallo henkpit
Ik zou absoluut geen sokjes en 2e hands leidingen er onder zetten daar het risico te groot is (145 bar )dat je onderweg weer problemen krijgt,verder is het zo dat de onderdelen zeer snel in huis zijn bij de dealer,maar helaas voor jullie zal de reis later aan moeten aanvangen .Ik geef nu een algemene tip. Kijk ruim van te voren de auto goed na dan zou je minder voor deze verrassingen komen te staan.Toch een goede vakantie toegewenst
groet edje

Beste citroen rijders, ik ben in Borculo geweest en heb daar mijn hart weer op kunnen halen en enige tips kunnen geven daar ik 20 jaar citroen monteur ben geweest . wil mijn kennis (als dit op prijs wordt gesteld )met u delen zoveel mogelijk is.

Profiel  
 
henkpit
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 24-01-2004

Gepost: 18 juni 2005 11:55 AM
  [ # 28 ]

Beste mensen, ik heb de beste oplossing gezocht…  Idea
Om met een veilig gevoel op vakantie te kunnen gaan, heb ik een dealer gebeld die maandagmorgen een nieuwe leiding monteerd. :brug
Dan maar een dagje later naar Frankrijk maar risico nemen is in dit geval niet zo verstandig.
De Xantia zou dan wel eens een buikschuiver kunnen worden… Rolling Eyes

Groet
Henk

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 18 juni 2005 11:58 AM
  [ # 29 ]
henkpit schreef:

Dan maar een dagje later naar Frankrijk

Daar heb jij vast niet zoveel problemen mee Wink

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
henkpit
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 24-01-2004

Gepost: 18 juni 2005 12:01 PM
  [ # 30 ]
zandvoorta schreef:
henkpit schreef:

Dan maar een dagje later naar Frankrijk

Daar heb jij vast niet zoveel problemen mee Wink


Ehhhh… nee dus Wink

Groet
Henk

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook