Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gewoon ff lengte opmeten en ergens een nieuwe laten maken. Met beetje geluk morgenochtend ff laten maken en morgenmiddag weer tuffen. Of verdwijnt de leiding in het duistere stuk onder de motorkap?
(Wil ook wel een leidinkje voor je maken, alleen is dat niet echt in de buurt.)
Edit:
Als je kunt solderen is het te harsolderen. Dit is sterk genoeg.
Edit 2:
In bochten kun je niet inkorten, je hebt een recht stuk nodig om er een flare aan te kunnen zetten.
jeroentje schreef:Gewoon ff lengte opmeten en ergens een nieuwe laten maken. Met beetje geluk morgenochtend ff laten maken en morgenmiddag weer tuffen. Of verdwijnt de leiding in het duistere stuk onder de motorkap?
(Wil ook wel een leidinkje voor je maken, alleen is dat niet echt in de buurt.)
Edit:
Als je kunt solderen is het te harsolderen. Dit is sterk genoeg.
laten maken bij ons (in friesland) is alles in de autobranche zo’n beetje op zaterdag gesloten
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Een knelkoppeling lijkt me niet echt bestand tegen de hoge drukken. Heb het eerlijk gezegd nog nooit geprobeert maar ik heb zo een vermoeden.
jeroentje schreef:Een knelkoppeling lijkt me niet echt bestand tegen de hoge drukken. Heb het eerlijk gezegd nog nooit geprobeert maar ik heb zo een vermoeden.
Ach het komt immers ook van chyparse…..............
vandaar dat deze koppeling nog steeds werkloos op m’n buro ligt te verstoffen…......voor de acute noodgevallen hou ik ‘m achter de hand
als het dus echt niet anders kan
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Ach het komt immers ook van chyparse…..............
Spreekt voor zich.
jeroentje schreef:Gewoon ff lengte opmeten en ergens een nieuwe laten maken. Met beetje geluk morgenochtend ff laten maken en morgenmiddag weer tuffen. Of verdwijnt de leiding in het duistere stuk onder de motorkap?
Dat is idd het geval , zelfs tegen het schutbord verplaatst hij zich naar de onderste van twee leidingen dus ....
Ik bel morgen naar Driebond (BM) in Groningen of zij het kunnen repareren zodat we maandag toch nog op vakantie kunnen….
Groet
Henk
jeroentje schreef:Een knelkoppeling lijkt me niet echt bestand tegen de hoge drukken. Heb het eerlijk gezegd nog nooit geprobeert maar ik heb zo een vermoeden.
Volgens mij is dat geen probleem maar om de snelkoppeling op de juiste plaats te monteren, dat volgens mij wel.
Groet
Henk
Ik heb je andere post gelezen…..hulp halen!
jeroentje schreef:Een knelkoppeling lijkt me niet echt bestand tegen de hoge drukken. Heb het eerlijk gezegd nog nooit geprobeert maar ik heb zo een vermoeden.
Een knelkoppeling kan tegen zeer hoge drukken, ik heb 2 jaar terug een cursus koppelingen gedaan en het onderstaande werkstukje moeten maken. De RVS leiding hier heeft een wanddikte van 1mm, buitendiameter van 6mm, op het meest zwakke punt (juiste plek) heeft de leiding het begeven bij een druk van 1200 Bar, de koppelingen zijn niet gaan lekken.
Als je knelkoppelingen gaat gebruiken, draai ze met de hand aan tot ze aanlopen en draai ze dan één slag en een kwart na. Als je ze later losmaakt en weer vastmaakt, hoef je ze alleen een kwart slag aan te draaien.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Misschien kan blikwerk in drachten voor een pasklare oplossing zorgen?
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
systeemdruk is 180 bar, dus het zal wel lukken met die knelkoppeling.
maar beter ga je ff naar de sloop,en haalt een vervangende leiding.
inkorten kan je alleen als je de juiste tools hebt om er weer een stuik op te drukken.
de gemiddelde citroenspecialist heb die liggen.
beste optie is de leiding in zn geheel te vervangen, die koppeling geeft weer een stijf stuk welke door vibratie’s ed weer (zou) kan gaan lekken.
beetje lullig als je langs de weg stilvalt.
greets van wup:die de sloop af zou gaan struinen, en ff een uurtje zou gaan knutselen, ipv frot oplossingen toe te passen .
beter 1x goed gefixed, dan 100 x geklooi en ellende.
Re: Olielekkage veerbolleiding.
henkpit schreef:Misschien kan iemand mij een antwoord geven .
Aan de achterzijde van de veerbol rechts voor , zit een dunne stalen olieleiding. (hoge druk leiding??)
Deze leiding loopt in allerlei hoeken en bochten.
Net nu wij maandag naar Frankrijk wilden vertrekken voor onze vakantie, blijkt deze leiding olie te lekken in de tweede bocht vanaf de veerbol.
Dat is balen natuurlijk, een paar vakantiedagen naar de knoppen..
Moet deze leiding in z’n geheel vervangen worden of kan er ook een gedeelte worden vervangen d.m.v. een koppelstukje?
Weten jullie toevallig ook wat zo,n reparatie gaat kosten?
Graag jullie reactie…
Hallo henkpit
Ik zou absoluut geen sokjes en 2e hands leidingen er onder zetten daar het risico te groot is (145 bar )dat je onderweg weer problemen krijgt,verder is het zo dat de onderdelen zeer snel in huis zijn bij de dealer,maar helaas voor jullie zal de reis later aan moeten aanvangen .Ik geef nu een algemene tip. Kijk ruim van te voren de auto goed na dan zou je minder voor deze verrassingen komen te staan.Toch een goede vakantie toegewenst
groet edje
Beste citroen rijders, ik ben in Borculo geweest en heb daar mijn hart weer op kunnen halen en enige tips kunnen geven daar ik 20 jaar citroen monteur ben geweest . wil mijn kennis (als dit op prijs wordt gesteld )met u delen zoveel mogelijk is.
Beste mensen, ik heb de beste oplossing gezocht…
Om met een veilig gevoel op vakantie te kunnen gaan, heb ik een dealer gebeld die maandagmorgen een nieuwe leiding monteerd. :brug
Dan maar een dagje later naar Frankrijk maar risico nemen is in dit geval niet zo verstandig.
De Xantia zou dan wel eens een buikschuiver kunnen worden…
Groet
Henk
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
henkpit schreef:
Dan maar een dagje later naar Frankrijk
Daar heb jij vast niet zoveel problemen mee
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
zandvoorta schreef:henkpit schreef:
Dan maar een dagje later naar Frankrijk
Daar heb jij vast niet zoveel problemen mee
Ehhhh… nee dus
Groet
Henk