RT5 en Bluetooth ervaringen
edkreuk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43

Gepost: 04 februari 2009 09:34 PM

Graag verneem ik of er reeds meer mensen zijn die problemen hebben met BT en de RT5.
Als je belt is de andere persoon slecht te verstaan en zelf ben je al helemaal niet te verstaan. Heb reeds een ander mobiel genomen omdat mijn Nokia E61
niet kon syncen met de RT5, ook niet met allerlei tooltje die ik reeds op het internet had gevonden. Mijn BlackBerry doet dat in in ieder geval nu wel
Nu heeft mijn dealer allerlei gegevens naar Citroen NL gestuurd. Citroen NL gaf als antwoord dat ik versie 8.0 in mijn auto had zitten en dat er eind maart een nieuwe cd komt met de software 8.10.
Ik heb toen direct tegen de dealer gezegd dat er reeds 8.10 in de auto zat want anders kan je geen BT hebben. Ze zijn dus
niet echt op de hoogte welke versies en allemaal zijn.
Nu blijken er veel meer mensen dit probleem te hebben en Citroen NL gaat al deze gegevens verzamelen om daarna met Magnet Marelli uit te zoekn wat het probleem is.
Maar dat zal nog wel even duren
Dus als er nog andere mensen zijn met bovenstaand probleem dan moet je maar een berichtje achterlatenen ook met welk toestel je problemen hebt.
Indien wel alles naar behoren werkt dan ook graag een berichtje hieronder.

Profiel  

HOD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10

Gepost: 04 februari 2009 11:18 PM
  [ # 1 ]

De problemen die jij meldt herken ik zeker, al is de kwaliteit af en toe goed. Een enkele keer kan de andere partij mij vanaf het begin niet horen.

Ook het overdragen van de contacten gaat met mijn E61i niet goed. Wel met een HTC Tytn of een Nokia 6500. Daarover heb ik een mail gestuurd naar Nokia en kreeg het volgende antwoord terug:

G. Carkit Plug Ins
—————————-
Dit heeft te maken eenerzijds met de nieuwe Bt profielen (eind 2007), anderzijds met extra beveiliging (voor persoonlijke data , zoals contacten ,bericten en ed, aangezien met de oudere profielen het zeer toegankelijk was deze uit te lezen van een derde persoon). De functionaliteit van de verbidning tussenbeide is de verantwoordelijkheid van de fabrikant van de Carkit (aangezien dit zo overeengekomen is).  De oplossing hiervoor is om de Carkit te upgraden. Echter bij vele Carkits is dit niet mogelijk zoals onder andere bij sommige Nokia Carkits zelf. Nokia ontwikkelde hiervoor Plug-Ins zelf. Nokia and Parrot Carkit gebruiken gelijkaardige basis software. U kan mogelijk deze Plug Ins testen met een positief resultaat. U dient deze te installeren via de Pc Suite met de Application Installer:

CK15W:
http://europe.nokia.com/A4368365

616
http://europe.nokia.com/A4144399

810
http://europe.nokia.com/A4143881

Indien één van bovenstaande niet werkt , vooraleer een volgende te installeren verwijder eerst de oude via de Toepassing Beheerder in uw toestel.
————————————
Daarop heb ik een mail gestuurd naar Citroën, waarop aanvankelijk hetzelfde vrijwel hetzelfde antwoord:

Hartelijk dank voor uw schrijven, welke wij in goede orde ontvangen hebben.
Uw schrijven is behandeld onder referentienummer 20500.

Wij hebben geen update voor de bluetooth functie. Bij sommige nokia toestellen is gebleken dat deze het adres boek niet weergeven. Nokia heeft zelf een stukje software waarmee dit probleem (bij sommige toestellen) verholpen kan worden. Wij sturen u hierbij dit stukje software van nokia toe (nokia 810 contacts download) u kunt deze software doormiddel van nokia pc suite op uw telefoon installeren. Wellicht word na installatie hiervan het adresboek zichtbaar.
——————————————

Maar toen ik aangaf dat ik de progjes al had geprobeerd kwam het volgende antwoord:

Er komt wel een update, maar volgens de informatie welke wij nu hebben, zal deze update vermoedelijk niet uw klacht verhelpen.
Het is wellicht mogelijk om wanneer de update vrijgegeven word deze door uw dealer te laten uitvoeren.
Wij adviseren u uw dealer te raadplegen.
Deze kan wanneer de update beschikbaar komt u informeren.
——————————————

Er lijkt dus een update te komen, want de nummers kun je nog altijd in de index van de RT5 zetten. De kwaliteit van de gespreken zal zeker beter kunnen.

Met een hartelijke groet,
Hans

Profiel  

edkreuk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43

Gepost: 05 februari 2009 05:05 PM
  [ # 2 ]

Hans,

Dat is een duidelijk antwoord van Citroen NL maar de update die hun bedoelen is waarschijnlijk versie 8.1 en die zit al in onze auto. Hopelijk hebben ze nog een nieuwere versie. Wat mij ook opvalt de laatste tijd is dat de verbinding even kort wegvalt en dat de andere kant je 30 sec niet hoort. Verbinding komt wel weer vanzelf terug. Je toch verwachten dat we de allernieuwste BT versies hebben in de auto.
Nadeel van nummers in de RT5 zetten als je telefoon niet goed synct is dat je wel zelf kan bellen via de spraakmodule maar als iemand jouw belt de naam niet aan het nummer wordt gekoppeld

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook