Verstandige beslissing!
René van Maren schreef:Verstandige beslissing!
Soms heb ik de neiging om eens verstandig te zijn….
Groet
Henk
Stel…leiding knapt…..stuur gaat uit paniek om…vangrail in zicht….
moet ik verder gaan?? doe maar niet…
René van Maren schreef:Stel…leiding knapt…..stuur gaat uit paniek om…vangrail in zicht….
moet ik verder gaan?? doe maar niet…
Nee, laat verder maar zitten….
Loop ik tegen de linker spiegel aan met een stuk gereedschap, knapt ook nog dat glas kapot… ops:
Groet
Henk
Best wel interessant dit draadje, gisteren zat ik me te bedenken hoe ik een lekkende leiding zou kunnen maken onderweg. Dit draadje geeft in iedergeval voldoende info, niet dat er een leding lekt in mijn Xantia
Ik denk dat ik een paar van die snelkoppelingen in mijn auto ga gooien als ik straks op vakantie ga, als tijdelijke oplossing lijkt mij dat prima.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Ducktape
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
zandvoorta schreef:Ducktape
Groet
Henk
Je kan het altijd proberen, niet geschoten is altijd mis
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Een knelkoppeling kan tegen zeer hoge drukken, ik heb 2 jaar terug een cursus koppelingen gedaan en het onderstaande werkstukje moeten maken. De RVS leiding hier heeft een wanddikte van 1mm, buitendiameter van 6mm, op het meest zwakke punt (juiste plek) heeft de leiding het begeven bij een druk van 1200 Bar, de koppelingen zijn niet gaan lekken.
Als je knelkoppelingen gaat gebruiken, draai ze met de hand aan tot ze aanlopen en draai ze dan één slag en een kwart na. Als je ze later losmaakt en weer vastmaakt, hoef je ze alleen een kwart slag aan te draaien.
Ik ben erg nieuwsgierig welke cursus dat is, en welk type koppeling er werd gebruikt. Er worden nl ontzettend veel verschillende koppelingen gebruikt en ik kan me er iets bij voorstellen dat dat geen standaard koperen knelkoppeling was.
jeroentje schreef:Ik ben erg nieuwsgierig welke cursus dat is, en welk type koppeling er werd gebruikt. Er worden nl ontzettend veel verschillende koppelingen gebruikt en ik kan me er iets bij voorstellen dat dat geen standaard koperen knelkoppeling was.
Het was een cursus die werd aangeboden door Hy-Lock, een bedrijf dat koppelingen maakt, de koppelingen zijn van RVS.
Ze zien er ook iets anders uit dan de koperen knelkoppeling welke een paar berichten terug is afgebeeld, de knelring bestaat uit 2 gedeelten. Een conisch voorring en een ring erachter met een opstaande rand welke hierin past. Deze ringen noemt men een “Ferrule”, je hebt dan een front-ferrule en een back-ferrule welke samen de afdichting vormen en op de pijp knellen, gebruik van teflon tape is bij dit type koppeling dan ook absoluut nutteloos.
Ik zal eens kijken of ik nog een ongebruikte heb liggen thuis en daar een foto van plaatsen.
Onze Xantia is weer voorzien van een nieuw stuk hogedrukleiding….
Even een bakkie leut en dan vertrekken we langzamerhand toch maar naar Frankrijk om de rest van het vakantiegeld op te maken…. :fijnsturen
Ik wens u allen een paar prettige weken en hoop jullie de tweede week van juli weer aan de stamtafel te zien…. :thumbsup
BBQ
Groet
Henk
Prettige vakantieeeeeeeeeeeeeeeeeee!