4 van de 13
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
werkzaamh. aan sloop CX Break 1983.(ik ben uitgesloopt)
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 04 februari 2009 11:56 PM
  [ # 46 ]

Vraag 1
Waarom kan ik het raam niet sluiten met een draad rechtstreeks vanaf de accu, dat snap ik niet?

Vraag 2 Hoe meet ik de weerstand?

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 05 februari 2009 03:26 PM
  [ # 47 ]

Ik heb vanmorgen nog eens nagelezen en nagedacht en kom eigenlijk tot de conclusie dat er een draadbreuk moet zijn in de draad die het raam opent. Bij de schakelaar meet ik 12 Volt maar aan het eind van de draad niet.

Verder moet de motor ook kapot zijn omdat hij het raam niet meer sluit terwijl de draad wel stroom doorgeeft.
Massa moet goed zijn, want hij opent wel met de draad rechtstreeks van de accu.

Dus nogmaals

Draadbreuk wat er voor zorgt dat het raam niet open gaat.
Motor deels kapot omdat het raam niet meer dicht gaat.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 05 februari 2009 07:39 PM
  [ # 48 ]

Of motor erg vuil wat de weerstand geeft dat het ding denkt te moeten ophouden.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 05 februari 2009 08:16 PM
  [ # 49 ]

Bedankt voor deze goeie tip. Dat kan ik eerst nog even checken.
Ik heb nog een reservedeur, daarvan kan ik de motor ook wel even testen, bedenk ik mij nu.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 05 februari 2009 08:59 PM
  [ # 50 ]

ik houd het eerst op teveel weerstand in het mechanisme en de geleiders. Heb je die al gesmeerd?

de motor kán defect zijn.

Draadbreuk lijkt me een adequate conclusie. dat wordt een nieuw draadje trekken…..

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 07 februari 2009 04:36 PM
  [ # 51 ]

Vanmorgen op zoek gegaan naar de draadbreuk.
En jawel snel gevonden, op de meest voorkomende plaats tussen deur en A stijl. Weer stroom aan het uiteinde van draad.
Ik had gehoopt dat ik daarna het raam op de normale manier kon laten zakken, maar helaas ook naar beneden gaan doet hij niet meer.

Zal de motor van half kapot nu opeens helemaal kapot zijn? De tip van jullie ter harte genomen en de motor gedemonteerd om weerstand in het raammechanisme uit te sluiten.
Maar ook daarna geen reactie via directe aansluiting op de accu.

De motor uit de reservedeur gehaald, maar deze gaf ook geen sjoege.

Ik ga op zoek naar een motor waarvan ik zeker weet dat hij het doet.
Ik hou jullie op de hoogte.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 20 februari 2009 02:25 PM
  [ # 52 ]

Eindelijk, de specialist heeft tijd voor mij en de break.
Morgenochtend wordt de auto bekeken en gecontroleerd. Ik ben benieuwd en hoop jullie daarna te kunnen melden dat verder opknappen zinvol is. Jullie horen het uiteraard.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 20 februari 2009 02:28 PM
  [ # 53 ]

Eindelijk, de specialist heeft tijd voor mij en de break.
Morgenochtend wordt de auto bekeken en gecontroleerd. Ik ben benieuwd en hoop jullie daarna te kunnen melden dat verder opknappen zinvol is. Jullie horen het uiteraard.  Spannend! Vanmiddag zorgen dat de auto morgenvroeg start.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 20 februari 2009 02:28 PM
  [ # 54 ]

Eindelijk, de specialist heeft tijd voor mij en de break.
Morgenochtend wordt de auto bekeken en gecontroleerd. Ik ben benieuwd en hoop jullie daarna te kunnen melden dat verder opknappen zinvol is. Jullie horen het uiteraard.  Spannend! Vanmiddag zorgen dat de auto morgenvroeg start.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 20 februari 2009 02:28 PM
  [ # 55 ]

Eindelijk, de specialist heeft tijd voor mij en de break.
Morgenochtend wordt de auto bekeken en gecontroleerd. Ik ben benieuwd en hoop jullie daarna te kunnen melden dat verder opknappen zinvol is. Jullie horen het uiteraard.  Spannend! Vanmiddag zorgen dat de auto morgenvroeg start.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 20 februari 2009 02:28 PM
  [ # 56 ]

Eindelijk, de specialist heeft tijd voor mij en de break.
Morgenochtend wordt de auto bekeken en gecontroleerd. Ik ben benieuwd en hoop jullie daarna te kunnen melden dat verder opknappen zinvol is. Jullie horen het uiteraard.  Spannend! Vanmiddag zorgen dat de auto morgenvroeg start.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 20 februari 2009 02:42 PM
  [ # 57 ]

sorry dat bericht er meerdere keren is geplaatst.
Ik ben er nog niet achter hoe ik ze kan verwijderen.
Onder de knop"wijzig” zou het moeten kunnen, maar ik zie niet hoe.

Ik probeer het later nog wel een keer

Profiel  
 
Marcules
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 382
Geregistreerd: 31-01-2009

Gepost: 20 februari 2009 05:56 PM
  [ # 58 ]

Ik zie dit draadje voor het eerst en vind het een spannend verhaal! Ben benieuwd wat het oordeel van de specialist wordt!

Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 21 februari 2009 03:39 PM
  [ # 59 ]

Vanmorgen om kwart voor negen vertrokken ri. Gert de Jong.
Helaas gebeurde na 6 km hetgeen waar ik het meest bang voor was. Het STOP lampje begon te branden in combinatie met het hydraulieklampje. De auto aan de kant gezet en ja hoor, een gesprongen leiding. De auto weer gestart en bij iemand kunnen stallen. Gert gebeld en uitgelegd dat de inspektie niet door kon gaan. Wat zal ik nu doen, dacht ik.
Ik besloot toch maar even naar Gert te gaan, even een stukje meeliften. De 1e auto die ik aanhield bij een verkeerslicht was, heel toevallig, een monteur van Gert, dus sneller kon ik er niet komen.
Gert heeft mijn verhaal aan gehoord en daarna uitgelegd wat het probleem waarschijnlijk was. 1 van de 2 leidingen vanaf de remaccu is toch geknapt, die moeten vervangen worden. Na 3 bakken koffie en taart, bedankt Gert, heeft mijn vriendin me opgehaald.Nu maar even nadenken hoe ik de auto weer thuis krijg. Misschien probeer ik het vanavond wel gewoon rijdend. Ik realiseer mij dat ik geen vering, stuurbekrachtiging en remfunctie heb. Toch denk ik dat ik het kan redden met gebruik maken van de handrem. Het traject naar huis is een route met 1 afslag en vanavond zal er minimaal verkeer op de weg zijn.  De auto staat nu uit te lekken (met opvangbak)dus meer vloeistof kan er m.i. niet meer weglopen.  Ik vraag mij alleen af of het zinvol is om de auto nog even op te krikken en dan houten blokken te plaatsen zodat hij wat hoger van de grond blijft.

Misschien kan iemand mij dat vertellen. En mocht je dan ook de maat van de blokken weten hoor ik het graag zodat ik ze thuis alvast kan zagen. 

Dus al met al geen fijn bericht maar ik heb de gok genomen en het heeft fout uitgepakt. Eigen schuld, dikke bult.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 21 februari 2009 04:26 PM
  [ # 60 ]

blokken van 2cm dik moeten ruim voldoende zijn.

breedte niet meer dan 4 a 5 cm.

en ik zou ze voor in het voorsubframe niet langer maken dan 8 cm ivm het ertussen wringen…..

en niet harder dan 20-30 km/u rijden. Bedenk namelijk wel dat de handrem geen handrem is maar eingelijk slechts een parkeerrem…..

succes!

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
4 van de 13
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook