12 van de 34
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »

mkatgert’s GS 1220 Club Convertisseur
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 31 januari 2009 02:37 PM
  [ # 166 ]
DoctorPallas schreef:

Dat je carbu benzine geeft als de motor uit is kan ik me voorstellen. De pompe de reprise spuit benzine in de venturis, ook al is er geen onderdruk omdat de motor uit staat. Maar als de benzine door de slang aan het spruitstuk loopt ben ik ban dat je spruitstuk naar de knoppen is. Het zou namelijk betekenen dat de uitlaatgassen constant met de verse benzine gassen worden vermengt. Je carburateur uberhaupt afstellen lijkt me dan weinig zinvol. Normaal gesproken zijn er 2 separate kanalen. Een voor de benzine gassen tussen carbu en spruitstuk pijpjes, een tweede voor de verwarming tussen de pijpen van de uitlaat.

Je hebt gelijk, ik heb eens 1 bekeken.

Ben waarschijnlijk even in de war ergens anders mee Confused  Surprisedops:

Snap ik niet dat die dingen door rotten als er een afwatering opzit.

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2504

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 31 januari 2009 03:00 PM
  [ # 167 ]

Goed, ik ga internet afspeuren naar cilinder/zuigersets. Ik heb even wat cilinders van een andere GS-motor mogen bevoelen, en die waren gebruikt, maar nog erg netjes. Dan is de stootrand die er bij mij inzit wel erg goed voelbaar.

Mocht het echter op middelkorte termijn niet vindbaar zijn dan gaat de motor gewoon weer inelkaar en komt het later. Alle tips zijn echter aanbevolen over plekken waar die dingen te krijgen zijn.

Ander vraagje: de oliekoelerringen uit het standaard pakkingsetje, is dat rubber? (Weet jij dat, Frank?) Ik heb nu in ieder geval ook nog de Viton-variant gehaald.

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 31 januari 2009 03:52 PM
  [ # 168 ]

Iemand die weet of réf: 01 458 01a van een 1220motor is? http://www.gs-gsa.org/annonces/annonces.php?type=indiv&id=3683#3683

Profiel  

Peter L
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 76

Gepost: 31 januari 2009 04:07 PM
  [ # 169 ]
mkatgert schreef:

Goed, ik ga internet afspeuren naar cilinder/zuigersets. Ik heb even wat cilinders van een andere GS-motor mogen bevoelen, en die waren gebruikt, maar nog erg netjes. Dan is de stootrand die er bij mij inzit wel erg goed voelbaar.

Mocht het echter op middelkorte termijn niet vindbaar zijn dan gaat de motor gewoon weer inelkaar en komt het later. Alle tips zijn echter aanbevolen over plekken waar die dingen te krijgen zijn.

Ander vraagje: de oliekoelerringen uit het standaard pakkingsetje, is dat rubber? (Weet jij dat, Frank?) Ik heb nu in ieder geval ook nog de Viton-variant gehaald.

Als er een stootrand inzit, gewoon vervangen of uitboren. Nieuwe segmenten steken is dan nutteloos.
Als een boxer blauwe rook uitstoot bij het starten na een langere tijd van stilstand, wijst dat er uiteraard op dat er olie in de verbrandingsruimte komt en er blijft staan. Sleet dus. Als de motor blauwe rook blijft uitblazen wijst dat op serieuze slijtage.
Als er bij het wegrijden geen rook is, wijst dat nog niet op een gezonde motor. Rijdt maar eens achter zo’ n ding. Als je het ruikt, is er wel degelijk iets aan de hand ...  Confused

Na jaren van stilstand, kunnen segmenten ook vast zitten, waardoor ze niet netjes afsluiten. Dat - in combinatie met een stootrand - vraagt zeker om nieuwe zuigers en cilinders ( of eventueel uitgeboorde cilinders natuurlijk ) . Gebroken segmenten kan natuurlijk ook nog.

Hoewel een boxermotor meer kan verdragen dan een gewone staande lijnmotor, gaat die niet eeuwig mee en vroeg of laat zal hij het toch laten afweten.
Nu je alles zo ver uit elkaar hebt, zou ik nog even door gaan en de versleten onderdelen vervangen.

Spaart trouwens benzine, olie én het milieu…  Wink

Peter

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 31 januari 2009 05:06 PM
  [ # 170 ]
mkatgert schreef:

Ja,  die zijn van rubber. Maar je had toch ook Viton bij mij gekocht?

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 31 januari 2009 05:08 PM
  [ # 171 ]
citro-power schreef:
DoctorPallas schreef:

Dat je carbu benzine geeft als de motor uit is kan ik me voorstellen. De pompe de reprise spuit benzine in de venturis, ook al is er geen onderdruk omdat de motor uit staat. Maar als de benzine door de slang aan het spruitstuk loopt ben ik ban dat je spruitstuk naar de knoppen is. Het zou namelijk betekenen dat de uitlaatgassen constant met de verse benzine gassen worden vermengt. Je carburateur uberhaupt afstellen lijkt me dan weinig zinvol. Normaal gesproken zijn er 2 separate kanalen. Een voor de benzine gassen tussen carbu en spruitstuk pijpjes, een tweede voor de verwarming tussen de pijpen van de uitlaat.

Je hebt gelijk, ik heb eens 1 bekeken.

Ben waarschijnlijk even in de war ergens anders mee Confused  Surprisedops:

Snap ik niet dat die dingen door rotten als er een afwatering opzit.

Ik heb het even uitgezocht. Ik was inderdaad in de war met een 1015 1e type.
Die heeft een olie verwarmde inlaatverwarming en daar zit een overloop op voor overtollige benzine.

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 31 januari 2009 05:10 PM
  [ # 172 ]
mkatgert schreef:

Iemand die weet of réf: 01 458 01a van een 1220motor is? http://www.gs-gsa.org/annonces/annonces.php?type=indiv&id=3683#3683

Even een mailtje sturen of het voor een 1220 is.

Als je hulp nodig hebt hoor ik het wel.

Is niet duur.

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 31 januari 2009 08:11 PM
  [ # 173 ]

Ik heb hem een mailtje gestuurd, als ie niet reageert bel ik hem wel.

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 31 januari 2009 08:14 PM
  [ # 174 ]

En mail terug! Shocked

Helaas, verkocht. Hij heeft nog wel een set zuigerveren voor 74mm diameter zuiger.

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 31 januari 2009 09:36 PM
  [ # 175 ]

Hm, 74 mm is van de 1015cc.

Profiel  

djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1129

- Visa 11RE S6
Gepost: 01 februari 2009 09:57 AM
  [ # 176 ]

Michiel, ik zit me net te bedenken dat ik wel weet waar het oude blok van mijn Axel zich bevindt. Volgens mij is dat dezelfde motor als die jij hebt. Als je daar iets aan denkt te hebben, moet je dat even aangeven, dan geef ik je meer informatie.

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 01 februari 2009 11:16 AM
  [ # 177 ]

Als ik me niet vergis zitten er in de Axel alleen de 1130 en 1300 cc motoren, dus ik denk niet dat ik er veel aan heb. Maar toch bedankt Smile

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 01 februari 2009 01:33 PM
  [ # 178 ]
mkatgert schreef:

Als ik me niet vergis zitten er in de Axel alleen de 1130 en 1300 cc motoren, dus ik denk niet dat ik er veel aan heb. Maar toch bedankt Smile

Klopt , en het feit dat de kwaliteit slechter was van de axel motoren.

Profiel  

djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1129

- Visa 11RE S6
Gepost: 02 februari 2009 10:05 PM
  [ # 179 ]

Ja, ik had een 1299 cc blokje, dat klopt.

Was wel een fijn blok overigens!

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 05 februari 2009 09:03 PM
  [ # 180 ]

Zojuist na het werk nog even aan de beun geweest. Ik ben nu bezig de afdichtringetjes van de tuimelaarasjes te vervangen, en daar heb ik een vraagje over: ik heb in mijn pakkingsetje 4 conische aluringtjes, 4 platte aluringetjes, 8 koperen ringetjes en 8 rubberen o-ringetjes.

Die alu-ringetjes snap ik nog wel, de koperen ringetjes lijken me ook daarvoor, maar die o-ringetjes? Horen die er ook bij? Er zaten namelijk geen rubberen ringetjes in, maar ik kan niet bedenken waar ze wel bij horen.

Daarnaast staat in de Haynes heel leuk voor het losschroeven van de moer van het nokkenastandwiel.
“Borg het nokkenas tandwiel en draai de moer los”.

Een half uur lang scheldend is ie nog steeds niet los. Hoe doe ik dat handig?

Profiel  

12 van de 34
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook