Nogmaals vraagje distributieriem
johan van craenenbroeck
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28

Gepost: 05 februari 2009 02:54 PM

Normaal gezien wordt de distributieriem vervangen bij een 2.0 HDI vervangen op 160.000 km. Nu zit ik te twijfelen of ik een nieuwe berlingo
ga kopen en wil dit daarom nog even uitstellen. Nu, is dit raadzaam om ermee te wachten of toch beter laten doen. Is dit een risico voor de motor
of zal hij het nog wat langer uithouden. Iemand hier ervaring mee ?

Rode Xsara Coupe 2.0 HDI

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7818

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 05 februari 2009 04:16 PM
  [ # 1 ]

Het hangt er sterk van af hoeveel kilometers je nog wilt maken. De riem op mijn auto is pas bij 172k vervangen, maar of je daarmee veel risico loopt durf ik niet te zeggen.

Wat ook nog wel van belang kan zijn is of je de auto wilt inruilen op de Berlingo, of hem particulier wilt verkopen. In het eerste geval zou ik niet overgaan tot vervanging. Het geld wat je er insteekt zul je niet in de inruilprijs terugzien. In het tweede geval zou ik het zeker wel doen, het wekt de indruk dat de auto goed onderhouden is en zal de auto aantrekkelijker maken voor de potentiële koper.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

katuut
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 244

Gepost: 05 februari 2009 08:35 PM
  [ # 2 ]

een nieuwe riem kost met spanrol en waterpomp hier bij een garage 270 eur incl. ik denk dat je inruilwaarde met 150 euro omhoog gaat als je laat zien dat er een nieuwe riem om zit.

wil je zoooon risico lopen voor 120 eur? (ik ga er voor de gein van uit dat dat niet zon probleem moet zijn als je een nieuwe berlingo kunt betalen Wink )

xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7818

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 06 februari 2009 01:57 PM
  [ # 3 ]
katuut schreef:

een nieuwe riem kost met spanrol en waterpomp hier bij een garage 270 eur incl.

Shocked

Inclusief montage? Laat even weten waar dat is, kom ik dat gelijk laten doen.

De riemenset inclusief waterpomp en spanrol kost ongeveer 190 euro ex btw. Het omleggen, daar zijn ze echt wel een paar uur mee bezig. Voor veel minder dan 500 euro inclusief btw en arbeidsloon gaat dat echt niet lukken als je het mij vraagt..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

johan van craenenbroeck
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28

Gepost: 06 februari 2009 02:23 PM
  [ # 4 ]

Ik schat dat de vervanging van de set toch een 500 € zal gaan kosten, als je je wagen dan weg doet, waarom zou er dan nog die kosten uitgeven voor iemand anders.
Weer verder op 180.00 km is het dan weer groot onderhoud. Ik ga er nog eens over nadenken. Alle reactie zijn nog welkom.

Rode Xsara Coupe 2.0 HDI

Profiel  

katuut
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 244

Gepost: 06 februari 2009 05:30 PM
  [ # 5 ]
DigiDaan schreef:
katuut schreef:

een nieuwe riem kost met spanrol en waterpomp hier bij een garage 270 eur incl.

Shocked

Inclusief montage? Laat even weten waar dat is, kom ik dat gelijk laten doen.

De riemenset inclusief waterpomp en spanrol kost ongeveer 190 euro ex btw. Het omleggen, daar zijn ze echt wel een paar uur mee bezig. Voor veel minder dan 500 euro inclusief btw en arbeidsloon gaat dat echt niet lukken als je het mij vraagt..

harry’s autotaal service in Hoogeveen ex monteur van autodrome

xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook