13 van de 34
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
mkatgert’s GS 1220 Club Convertisseur
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 05 februari 2009 09:18 PM
  [ # 181 ]
mkatgert schreef:

Die alu-ringetjes snap ik nog wel, de koperen ringetjes lijken me ook daarvoor, maar die o-ringetjes? Horen die er ook bij? Er zaten namelijk geen rubberen ringetjes in, maar ik kan niet bedenken waar ze wel bij horen.

Daarnaast staat in de Haynes heel leuk voor het losschroeven van de moer van het nokkenastandwiel.
“Borg het nokkenas tandwiel en draai de moer los”.

Een half uur lang scheldend is ie nog steeds niet los. Hoe doe ik dat handig?

Als de tuimelaarsas in de kop zit blijft er een gleufje over omdat de uiteinde van de tuimelaars as conisch is. Daar moet die O ring , dan de alu ring en koper ring.

Het nokkenastandwiel moer kun je beste los en vast draaien met een lucht sleutel. Anders wil het haast niet.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 05 februari 2009 09:24 PM
  [ # 182 ]

Bedankt voor je antwoord. Vreemd dat er dan geen rubberen o-ringetjes inzaten toen ik de oude aluminiumringen er uit haalde.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 05 februari 2009 09:26 PM
  [ # 183 ]
mkatgert schreef:

Een half uur lang scheldend is ie nog steeds niet los. Hoe doe ik dat handig?

Michiel, ik heb vanmiddag in het tijdschrift CitroPolis een hele fotoreportage gezien over het restaureren van een GS motor.
Wil je dat ik dat tijdschrift voor je koop?

Edit:
Het blijkt dat we dat tijdschrift zelf hebben. Hahaha. Ik zal het even voor je scannen als je wilt.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 05 februari 2009 09:29 PM
  [ # 184 ]
garagestmarien schreef:
mkatgert schreef:

Een half uur lang scheldend is ie nog steeds niet los. Hoe doe ik dat handig?

Michiel, ik heb vanmiddag in het tijdschrift CitroPolis een hele fotoreportage gezien over het restaureren van een GS motor.
Wil je dat ik dat tijdschrift voor je koop?

Ja hoor, dat klinkt wel interessant. Graag dus Smile

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 05 februari 2009 09:33 PM
  [ # 185 ]

Heel even geduld, misschien begin ik er vanavond aan, anders morgen.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 05 februari 2009 09:36 PM
  [ # 186 ]
mkatgert schreef:

Bedankt voor je antwoord. Vreemd dat er dan geen rubberen o-ringetjes inzaten toen ik de oude aluminiumringen er uit haalde.

Zal wel een keer vergeten zijn ooit met monteren.

Ik heb trouwens nog ergens een nieuwe cilinderset gevonden voor je.

Bij interesse hoor ik het wel.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 05 februari 2009 09:41 PM
  [ # 187 ]

Je hebt PB Smile

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 05 februari 2009 09:47 PM
  [ # 188 ]
mkatgert schreef:

Je hebt PB Smile

Jij ook Laughing

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 05 februari 2009 09:56 PM
  [ # 189 ]

Dat gaat een mooi motortje worden. Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 05 februari 2009 10:02 PM
  [ # 190 ]

In gedachten hoor ik dat naaimasjientje al weer snorren… Cool

Profiel  
 
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 06 februari 2009 12:27 AM
  [ # 191 ]
citro-power schreef:
mkatgert schreef:

Daarnaast staat in de Haynes heel leuk voor het losschroeven van de moer van het nokkenastandwiel.
“Borg het nokkenas tandwiel en draai de moer los”.

Een half uur lang scheldend is ie nog steeds niet los. Hoe doe ik dat handig?

Het nokkenastandwiel moer kun je beste los en vast draaien met een lucht sleutel. Anders wil het haast niet.

Heb ik ook lang van moeten vloeken om die moer eraf te krijgen zonder het tandwiel te beschadigen. Dusdanig dat in met frees en draaibank in de weer ben geweest en het volgende in elkaar heb geflanst:

Door het gat in het middel past de dop van de ratelsleutel. Een dusdanig stuk gereedschap is ook wel te koop hoor.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 06 februari 2009 08:31 PM
  [ # 192 ]

Het losdraaien van de nokkenastandwielmoer is vanmiddag gelukt met een luchtratel, die bleek er ook gewoon te liggen Cool

Alle tuimelaaraskeerringetjes zijn vervangen, maakt het nog uit dat de tuimelaarasjes niet exact het zelfde zijn uitgelijnd als voor vervangen?

Volgende stap is de nokkenas er uit vissen, eens kijken waarom dat zo moeizaam gaat. Alle tuimelaars zijn volledig ontspannen. Maandag weer verder!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 06 februari 2009 08:48 PM
  [ # 193 ]
mkatgert schreef:

Alle tuimelaaraskeerringetjes zijn vervangen, maakt het nog uit dat de tuimelaarasjes niet exact het zelfde zijn uitgelijnd als voor vervangen?

Ja , dat maakt wel uit. Anders kom je niet uit met je olie kanalen.
Je moet ze uitlijnen met je tapeind waar je ook je kleppendeksel overheen doet.

Ohh ja , er zit verschil in je 2 tuimelaars assen , 1 voor de inlaat en 1 voor de uitlaat.
Die kun je niet onderling verwisselen! Dan komen je oliekanalen niet meer overeen.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 06 februari 2009 08:58 PM
  [ # 194 ]

Nou ja, ik heb ze er niet helemaal uitgehaald hoor, ik heb het borginbusje losgedraaid, waarna ik de as een paar millimeter heen in lengterichting en weer terug kon ‘overtuigen’ om de alu ringetjes makkelijk te verwijderen. Vervolgens heb ik hem weer naar mijn beste weten uitgelijnd zoals ie was voordat ik het borginbusje losdraaide en heb ik die laatste weer vastgezet.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 06 februari 2009 09:03 PM
  [ # 195 ]
mkatgert schreef:

Nou ja, ik heb ze er niet helemaal uitgehaald hoor, ik heb het borginbusje losgedraaid, waarna ik de as een paar millimeter heen in lengterichting en weer terug kon ‘overtuigen’ om de alu ringetjes makkelijk te verwijderen. Vervolgens heb ik hem weer naar mijn beste weten uitgelijnd zoals ie was voordat ik het borginbusje losdraaide en heb ik die laatste weer vastgezet.

Dat klinkt prima.

Je hebt trouwens pb Wink

Profiel  
 
 
13 van de 34
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook