Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Ik weet een XSI te staan in Ankeveen Van Rijn autosloop. Die staat op het dak van een andere auto. As is volgens mij nog wel de moeite waard.
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Oh vertel?
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Nou in een flits zag ie er heel uit. En die peug staat alleen op de sloop omdat het blok was vastgeslagen. Geen blikschade verder. Kom ff @ msn dan
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
weinig km!
http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=342889
heb je abs of niet? daar zit wel verschil in in de assen geloof ik.
en de normale as van een xsara past ook maar is minder stug (die van een break weet ik neit overigens lijkt me logisch als die ook wat stugger is :S ? )
xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Alle 16v’s hebben ABS hoor
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Ik denk eigenlijk niet dat abs wat met de achteras te maken heeft.
Hoezo denk jij dat wel dan ???
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
katuut schreef:weinig km!
http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=342889
heb je abs of niet? daar zit wel verschil in in de assen geloof ik.
en de normale as van een xsara past ook maar is minder stug (die van een break weet ik neit overigens lijkt me logisch als die ook wat stugger is :S ? )
zx break is niet bepaald stug ofzo… die dingen deinen nogal achter.
Assen lijkt me geen verschil zit em in de remmen alleen he
Jah maar het is ook de bedoeling om de torsie staven en de remmen om te bouwen. En als ik dan toch bezig ben met torsiestaven dan ga ik m gelijk een paar cm lager zetten achter. want hij staat nu een beetje voor over. Al heefd dat wel weer een agresieve uitstraling.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
jaimieberkhout schreef:Ik denk eigenlijk niet dat abs wat met de achteras te maken heeft.
Hoezo denk jij dat wel dan ???
hoezo heb jij alleen abs vóór dan? het is makkelijker als alles er al op en aan zit.
ik wist niet dat elke 16v abs had. anders was dat een aandachtpuntje geweest. en ik kon het me voorstellen dat een break wat stugger was niet dus
anyway achterassen genoeg te vinden dus!
xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205
katuut schreef:jaimieberkhout schreef:Ik denk eigenlijk niet dat abs wat met de achteras te maken heeft.
Hoezo denk jij dat wel dan ???
hoezo heb jij alleen abs vóór dan? het is makkelijker als alles er al op en aan zit.ik wist niet dat elke 16v abs had. anders was dat een aandachtpuntje geweest. en ik kon het me voorstellen dat een break wat stugger was niet dus
anyway achterassen genoeg te vinden dus!
Wat heefd abs met je assen te maken??? Of het nu voor of achter is
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Het verschil is of er schijven of trommels op zitten. Trommels is zonder ABS. Schijven zitten volgens mij alleen op de 16V, die hebben wel ABS.
Bij een achteras met trommels kun je meestal niet zomaar de trommels verwisselen met schijven, en ik ga er van uit dat dat bij de ZX ook het geval is.
Ja daar heb je inderdaat gelijk in.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Houd er rekening mee dat het loskrijgen van die torsiestaven echt een helskarwei kan zijn. Heet stoken met een gasbrander helpt een boel om de staven eruit te tikken, maar gegarandeerd dat, de afdichtringen en het vet in de as het niet overleefd…
jaimieberkhout schreef:Jah maar het is ook de bedoeling om de torsie staven en de remmen om te bouwen. En als ik dan toch bezig ben met torsiestaven dan ga ik m gelijk een paar cm lager zetten achter. want hij staat nu een beetje voor over. Al heefd dat wel weer een agresieve uitstraling.
Elke as is in theorie passend onder zijn 16V te krijgen, je kan dus ook een trommelas ombouwen.
Zolang het staal het maar overleeft. Aleen weet ik niet precies hoe ik dit nou moet aan pakken. Want ik wil eigenlijk een as kopen. Om vervolgens de hele as te reviseren met nieuwe onderdelen. Maarr heb ik helaas alleen zaterdag tijd. En de doe het zelf hal bij ons is op zaterdag maar 8 uurtjes open. Nu kan ik hoop ik de lagers er van te vooren thuis gewoon in zetten. En alles voor bereiden. Maar als de torsie staven van mijn eigen as nog over gezet moeten worden kan dat dus alleen in de doe het zelf garage. Al is het gelukig wel zo dat er draad in de torsie as is getapt. Dus ga ik kijken of ik daar een soort poeli trekker voor kan maken. Misschien dat ik ze er dan zo uit kan trekken. Maar ik ben nog aan het studeeren hoe de as precies in elkaar zit. Want dat weet ik ook nog niet. Maar ik wil er wel zeker van zijn dat als ik dit achter de rug heb. Ik er nooit meer naar om hoef te kijken.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Jaimie de kans is groot dat je die staven niet los krijgt. Ik zou als ik jou was de torsie staven door Midnight Motorsport los laten halen en goed invetten zodat je ze zelf wel met een simpel trekkertje los krijgt.
Zelfs dan heb je nog kans dat je je eigen staven niet los kan overzetten, de as van ZX-Cruiser zat 1 staaf zo enorm vast dat ook zij hem niet geheel los kregen.
Ik heb overigens wel een as van een 16V, welke iig draagarm lagers nodig heeft. Ik kan die as uit elkaar trekken en de exacte staat voor je bekijken en eventueel opbouwen met nieuwe lagers etc. Je zit in het gunstige geval rond de €250 en in het uiterste tegen de €400(incl nieuwe rubbers)...