7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
   
diversen SM motorblok
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 28 januari 2009 02:26 PM
  [ # 91 ]

Maar wel via een riem, en niet direct.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 januari 2009 03:46 PM
  [ # 92 ]

Bij een SM gaat de HD-pomp direct. De rest ook via een riem.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 28 januari 2009 04:19 PM
  [ # 93 ]
jantje1948 schreef:

Waardoor worden de attributen zoals airco, hd-pomp enz. dan wel aangedreven bij een DS? Juist, door de nokkenas en dus door de ketting.

jep zonder die tussenas dus die ook…  4 nokkenassen moet aandrijven onsteking en waterpomp…en.. een ds is bij 4000 toeren uitgeteld… bij een sm begint het pas… en airco en alternator worden onrechtstreeks ook aangedreven door de tussenas. dus eigenlijk ook door de primaire ketting.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 januari 2009 09:12 PM
  [ # 94 ]

De hele handel wordt gewoon net als bij een ds door de primaire ketting aangedreven. Of dat nu per v-snaar of direct gaat maakt niets uit. Overigens: ook bij een ds wordt de waterpomp door de distributieketting aangedreven, ok, niet direct, maar wel via een snaar. Voor de belasting maakt het allemaal geen ene moer uit! Daarbij heeft een ds soms ook nog een centrifugaalregelaar, die eveneens via een snaar door de nokkenas wordt aangedreven en de distributieketting dus belast.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 29 januari 2009 11:10 AM
  [ # 95 ]

ah oke wist niet hoe het juist bij een ds zat…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 07 februari 2009 06:48 PM
  [ # 96 ]

Ik heb wel eens vaker gehoord over een fabrieks motorrevisie: wat houd dat in voor een (sm) maserati blok. Confused: Weet iemand wat er dan bij dat blok is gereviseerd ?? staat n.l weer eentje op marktplaats; hierbij moeten de kleppen en het oliepompaandrijfasje nog vervangen worden: is de rest o.a. ketting/kettingspanner dan al gedaan ???

BVD

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 07 februari 2009 07:32 PM
  [ # 97 ]

Een Fabrieks revisie is niets meer dan een terug in orde gebracht blok :

vervangen wat kapot cq versleten is .

Verder kunnen er onderdelen gebruikt zijn van latere motoruitvoeringen : waterpompschoep en dichting , hydrauliche spanner ....


Blok moet dan wel en R motornummer hebben .

Kettingen zijn “OLD STOCK ’” dus ook oude kwaliteiet , zou ik onmiddelijk vervangen .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 07 februari 2009 07:33 PM
  [ # 98 ]
citroen23 schreef:

Ik heb wel eens vaker gehoord over een fabrieks motorrevisie: wat houd dat in voor een (sm) maserati blok. Confused: Weet iemand wat er dan bij dat blok is gereviseerd ?? staat n.l weer eentje op marktplaats; hierbij moeten de kleppen en het oliepompaandrijfasje nog vervangen worden: is de rest o.a. ketting/kettingspanner dan al gedaan ???

BVD

De Maserati motoren,welke door citroën gereviseerd werden,waren motoren die schade opliepen tijdens de garantie periode,dus zoals dikwijls,een gebroken ketting,of spanner of geleider.Deze blokken zijn te herkennen aan het motornummer ,waar een R voor het nummer ingeslagen is.Op Uw laatste vraag: de schade werd enkel gerepareerd en als er modificaties waren,werden deze toegepast.
Het oliepomp asje,de volle kleppen ed. werden niet vervangen door deugdelijker materialen aangezien deze toen nog niet voorhanden waren.
De huidige modificaties die men nu toepast zijn met materialen die veel beter bestand zijn tegen slijtage. Als je echt wil weten of een motor de echte goede mods gehad heeft,dan is er maar één deugdelijke oplossing,en dat is motor der uit en open gooien.
Mijn motor was ook gereviseerd volgens de vorige eigenaar maar had wegens een echtscheiding,niet alle papieren meer beschikbaar.
Dus is mijn motor nu in revisie,waar blijkt dat deze reeds eens open geweest is. Wink

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 07 februari 2009 08:02 PM
  [ # 99 ]

Die fabrieksrevisie is dus gebeurd tussen 1970 & 1975 hetgeen dus eigenlijk niks voorstelt.(gedateerd)  Sad
Dus zoals blooper al vermeld: het hele blok eruit halen en nakijken dat is de enige juiste oplossing.  Wink is dit trouwens een orgineel interieur kleurtje ?? ik ken wel de grijze en rode maar deze nog niet Confused

link

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 07 februari 2009 08:05 PM
  [ # 100 ]

Misschien niet de juistste,maar de zekerste Very Happy

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 07 februari 2009 08:10 PM
  [ # 101 ]

Volgens het onderdelenboek,zijn er wel 5 of 6 soorten stoffen bekleding te krijgen,naargelang de carrosseriekleur.Ook heb ik al SM’s gezien,met een ander motief in de zetels,dus in plaats van die horizontale ribben,gewoon grote rechthoeken of vierkanten. Wink

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 07 februari 2009 08:11 PM
  [ # 102 ]

blauw “geblokt”  Confused  interieur ook orgineel ??

 

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 07 februari 2009 08:15 PM
  [ # 103 ]

Voila! das de andere versie die ik bedoel.Maar je ziet ze zelden,dus vermoed ik dat deze enkel in de laatste fabricage jaren geleverd werden.
Welk jaar is die laatste?? Confused:

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 07 februari 2009 08:20 PM
  [ # 104 ]
Blooper1963 schreef:

Voila! das de andere versie die ik bedoel.Maar je ziet ze zelden,dus vermoed ik dat deze enkel in de laatste fabricage jaren geleverd werden.
Welk jaar is die laatste?? Confused:

November 72”

 

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 08 februari 2009 02:49 PM
  [ # 105 ]

klopt al deze interieurs zijn origineel… stof kan is ook in blokken verkrijgbaar geweest…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
 
7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook