Nou vandaag bezig geweest, uitlaat leek voor elkaar te zijn, rookte niet meer of iets! dus heb alles afgemonteerd
en heb alweer een rondje gereden
verbeterpunten:
-Ontsteking moet ff ge-finetuned worden.
-uitlaat lekt!!! nou hoop ik dat dit te verhelpen is zonder de hele boel weer te moeten demonteren!! mischien heeft een van jullie hier ervaring mee?
PS: schrapende geluid was me hydrauliekpomp was vergeten ringetjes te plaatsen op de afstandsbussen van me ventilateurhuis ops:
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik neem aan je poelie v.d. hydroliekpomp. Als de pomp zelf een schrapend geluid maakt heb je en nieuw probleem.
Waar lekt de uitlaat nu? Als het op de verbinding voorpijp/spruitstuk is kun je alles weer loshalen.
jah dat tandwiel is nu weer verholpen hoor ,
en waar ie lekt is nog een beetje een raadsel, ben toch bang weer bij dat verbindingstuk.
kan niet alleen je kinnebak er onderuit voor die verbindingen?
owja, ik heb nog leuk berichtje gevonden over GS in de Veronica gids kan ik daar gewoon topicje voor openen of niet?
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
jasper08 schreef:
kan niet alleen je kinnebak er onderuit voor die verbindingen?
ja , dat kan.
owja, ik heb nog leuk berichtje gevonden over GS in de Veronica gids kan ik daar gewoon topicje voor openen of niet?
En dit kan uiteraard ook.
hmmm,.. t bleek dat ik de uitlaat wel goed heb gemonteerd alleen dat het pijpje van het Y-stuk naar het uitlaatspruitstuk lek is.(als je er voor staat, links(dus niet bestuurderszeide).
nu ben ik dus op zoek naar zo onderdeel. maandag bonhof bellen. die nam vandaag niet op en durf hem niet op de avond te bellen want zou hem het liefst morgen monteren want ik wil begin volgende week keuren.
weet iemand waar ik nog uitlaatdelen kan verkrijgen. want ik zoek nog het lange uitlaatstuk en het stuk wat ik net beschreef.
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
jasper08 schreef:hmmm,.. t bleek dat ik de uitlaat wel goed heb gemonteerd alleen dat het pijpje van het Y-stuk naar het uitlaatspruitstuk lek is.(als je er voor staat, links(dus niet bestuurderszeide).
nu ben ik dus op zoek naar zo onderdeel. maandag bonhof bellen. die nam vandaag niet op en durf hem niet op de avond te bellen want zou hem het liefst morgen monteren want ik wil begin volgende week keuren.
weet iemand waar ik nog uitlaatdelen kan verkrijgen. want ik zoek nog het lange uitlaatstuk en het stuk wat ik net beschreef.
Je bedoelt de lange pijp naar achteren toe die op de demper komt ?
Die kun je nog bij de automaterialenzaak bestellen.
Dat korte pijpje staat toch op marktplaats ?
dat korte pijpje is die niet voor de bestuurderskant op marktplaats?
want ik moet namelijk de andere hebben met het retourpijpje er op
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
jasper08 schreef:dat korte pijpje is die niet voor de bestuurderskant op marktplaats?
want ik moet namelijk de andere hebben met het retourpijpje er op
Het is zelfs de voorpijp. Had ik verkeerd gezien.
De vereniging heeft ze in elk geval wel. Je bent toch al lid?
Zo ja , dan kun je 1 halen bij me. Oook een voorpijp heb ik wel voor je.
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Hoe gaat het met het project ??
leuk dat je het vraagt!
Maar het staat een beetje stil met me project!
zit te wachten op onderdelen. (lange pijp van de uitlaat)
Heb gister demper besteld, die bleek bij nadere inspectie ook niet heel lang meer mee te gaan! vandaag even LHM olie gehaald. maarja dat kun je geloof ik het beste aanvullen als de motor draait. en dat word wat lastig zonder uitlaat!!
heb nog wel even stuk van de bodem onderhanden genomen(RX-5, RX-10)
en verder is het afwachten! als ik de onderdelen heb ga ik de boel als een gek monteren en dan naar de RDW laten importkeuren want het begint me nou allemaal iets te lang te duren!
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
jasper08 schreef:....want het begint me nou allemaal iets te lang te duren!
Och, het seizoen moet nog beginnen..
jasper08 schreef:
....want het begint me nou allemaal iets te lang te duren!
Och, het seizoen moet nog beginnen..
Ja maar ik heb hem met de kerst gekocht, zit ondertussen redelijke investering in, en ik wil hem gewoon even op kenteken hebben voor het gevoel! dat als er een mooie droge dag is dat je gewoon even kan genieten van je auto
of zeg ik dan iets geks
en tis ook meer dat de auto ongeveer 80% van mijn vader ze werkplek in neemt voor zijn zaak.(opslagplaats) dus hij is er ook niet heel blij mee en hij staat nu al 2 weken op krikken, vind ik ook niet fijn
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
jasper08 schreef:...dat als er een mooie droge dag is dat je gewoon even kan genieten van je auto
of zeg ik dan iets geks
In tegendeel; het zou gek zijn als je er niet zo over zou denken.
Ik heb vernomen dat sommige mensen verlangen naar een Updateje!!
Dusss bij deze
Nougoed, na het vervangen van de riemen en het verangen van een door mij gemolde klep deed de auto het weer keuring, ze maakte alleen enigzins lawaai. wat bleek een deel van me uitlaat was lek(tussen y-stuk en uitlaatspruitstuk aan de bijrijderskant). dus auto op de bokken en uitlaat demonteren. y-stuk moest nog vervangen worden die had ik nog. mijn lange pijp is een verbeunde renaultpijp. dus ook die maar nieuw besteld! en toen ik er toch onderlag zag ik dat mijn smetloze demper ook heel dik verot was vanuit binnen,........ duusss ook maar nieuwe gekocht.
zit momenteel al 3 weken of iets in die richting te wachten op de uitlaatonderdelen dus auto staat er weer zielig bij op de bokken. hoop demper deze week binnen te krijgen en de uitlaten is afwachtne ik hoop niet dat ze in backorder staan. anders kan me importkeuring nog wel even gaan duuren!
Dus wat ga je dan maar doen : : : heeel goed gegokt
ROESTPREVENTIE
Heb een deel van de achterste chassisbalken in de RX-5 gezet en vervolgens in de RX-10. wat een nare klus zeg als je dat liggen onder een auto moet doen. ik wil nog een deel van de voortrein in de RX zetten en de rest van de bodemplaat en de tank etc komen straks als ik een kenteken heb en bij me oom op de brug kan in de tectyl gezet.
nou voor de geintresseerde nog even paar foto’tjes gemaakt!!
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Vergeet je de holle ruimte’s niet , dat is belangrijker dan dit.