1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Bx geslaagd voor rem test
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 19 juni 2005 01:50 AM

zo dat was net ff schrikken…...

me neef en ik waren ff wezen kijken in hengevelde bij de kermis..
(hij reed aangezien ik geen rijbewijs heb.)

we reden terug en plots sprong er een Ree voor de auto zo uit de sloot gelukkig trapte me neef meteen de rem in, en voor ons gevoel hadden we de ree niet geraakt. Je hoorde de banden zelfs piepen. Crying or Very sad

eenmaal thuis gekomen nog geschrokken keken we na de bumper en jah hoor..
de bumper was niet gebarsten maar wel een schaaf plek alsof je een paaltje geschampt hebt en een klein dutje… Crying or Very sad

conclusie we hebben de ree heel iets geraakt het mooie dier liep gelukkig wel verder maar was erg geschrokken net als wij… Crying or Very sad

niet iets dat je vaker wilt meemaken Crying or Very sad

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 19 juni 2005 01:56 AM
  [ # 1 ]

Dit komt me vaag bekend voor, maar bij onze eend had het meer catastrofale gevolgen… De ree is met zo’n klap tegen de auto aan gekomen, waardoor het spatbord weggevrommeld was, bumper geknakt, motorsteunen afgescheurd en een cilinder naar de knoppen… Maar wel thuisgekomen..

Nee dat zijn geen leuke dingen.
gelukkig is het met jullie toch nog goed afgelopen…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 19 juni 2005 02:15 AM
  [ # 2 ]

Naar mijn idee heb je met een HP geveerde wagen ook een beter kontakt met de weg, misschien verbeeld ik het mij, maar mijn GS remt ook heel goed.
Ik heb tot nog toe 1 maal een noodstop moeten maken en ik dacht echt dat ik er op zou knallen. Het ging verbazingwekkend goed!

Maar goed, ik ben blij dat het goed is afgelopen, het zal wel een flinke schrik zijn geweest.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 19 juni 2005 02:36 AM
  [ # 3 ]

poe gelukkig
ik bekeek foto`s van me auto en opeens viel me op dat de schaaf plek er al zat Surprisedops:  nooit eerder op gevallen maar ik ben daar wel blij van heeft het dier tenminste nix….

Tessa moet nog van de schrik bekomen Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 19 juni 2005 02:48 AM
  [ # 4 ]

en toch… om met Mark te spreken: als je toch moet sterven, dan maar liever op de bumper van een BX Wink

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 19 juni 2005 03:34 AM
  [ # 5 ]

liever eerst nog niet

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 19 juni 2005 02:24 PM
  [ # 6 ]
Harm schreef:

en toch… om met Mark te spreken: als je toch moet sterven, dan maar liever op de bumper van een BX Wink

heejheejheej, daar berust copyright op Wink

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 19 juni 2005 04:55 PM
  [ # 7 ]

ree was onge-dear-d ?  hihih

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 19 juni 2005 05:03 PM
  [ # 8 ]

Maar goed dat je niet in een John DEERe ree-d, dan.

Laughing

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
Weefje
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 08-02-2004

Gepost: 19 juni 2005 06:48 PM
  [ # 9 ]

Naar mijn idee heb je met een HP geveerde wagen ook een beter kontakt met de weg, misschien verbeeld ik het mij, maar mijn GS remt ook heel goed.

Absolute onzin….

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 19 juni 2005 08:34 PM
  [ # 10 ]
patje74 schreef:

Naar mijn idee heb je met een HP geveerde wagen ook een beter kontakt met de weg, misschien verbeeld ik het mij, maar mijn GS remt ook heel goed.
Ik heb tot nog toe 1 maal een noodstop moeten maken en ik dacht echt dat ik er op zou knallen. Het ging verbazingwekkend goed!

Maar goed, ik ben blij dat het goed is afgelopen, het zal wel een flinke schrik zijn geweest.

Ik heb regelmatig met mijn BX een noodstop moeten maken en ik kan alleen maar zeggen dat de klacht van niet-citroenrijders wel klopt: als je zo hard remt dat je wielen blokkeren is het erg lastig om het punt te vinden tussen wel blokkeren en niet. In mijn geval is het dus Slip-los-slip-los-slip…. Ik ben gek op GS/BX remmen, dat harde pedaal kan ik prima doseren alleen in extreme situaties (paniek) dus niet.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 19 juni 2005 08:41 PM
  [ # 11 ]
Weefje schreef:

Naar mijn idee heb je met een HP geveerde wagen ook een beter kontakt met de weg, misschien verbeeld ik het mij, maar mijn GS remt ook heel goed.

Absolute onzin….

Het enige wat er klopt aan het verhaal is dat een HP geveerde auto vlak blijft bij remmen, die trekt namelijk z’n kont omlaag gelijk met de neus (nog meer dan een ZX ook al heeft die ook trailing arm suspension) waardoor er geen verplaatsing van het zwaartepunt plaatsvindt.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
DaanDus
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 17-02-2005

Gepost: 19 juni 2005 09:58 PM
  [ # 12 ]
Alcyone schreef:
Weefje schreef:

Naar mijn idee heb je met een HP geveerde wagen ook een beter kontakt met de weg, misschien verbeeld ik het mij, maar mijn GS remt ook heel goed.

Absolute onzin….

Het enige wat er klopt aan het verhaal is dat een HP geveerde auto vlak blijft bij remmen, die trekt namelijk z’n kont omlaag gelijk met de neus (nog meer dan een ZX ook al heeft die ook trailing arm suspension) waardoor er geen verplaatsing van het zwaartepunt plaatsvindt.

Een bx past z’n rij-hoogte toch niet zo snel aan dat ie een noodstop kan opvangen? k bedoel: als je op de motorkap gaat zittn bij draaiende motor duurt t toch wel een paar seconden vorodat ie aanpast. K neem aan dat hij dan precies tzelfde doet als bij een duikstop. Of zit hier een sensor voor? Lijkt me meer een Activa-verhaal dus…..


Ennuh, sorry , maar ik vind m’n bx met michelin energy op NAT wegdek echt heel vlot gaan slippen. Ik heb niet het idee dat een HP-auto harder remt ofzow, eerder zachter.

Het “felle” pedaal vind ik wel een genot; zeker leuk als je iemand anders even in je auto laat rijden Wink

Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen? confused

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 19 juni 2005 10:39 PM
  [ # 13 ]
DaanDus schreef:
Alcyone schreef:
Weefje schreef:

Naar mijn idee heb je met een HP geveerde wagen ook een beter kontakt met de weg, misschien verbeeld ik het mij, maar mijn GS remt ook heel goed.

Absolute onzin….

Het enige wat er klopt aan het verhaal is dat een HP geveerde auto vlak blijft bij remmen, die trekt namelijk z’n kont omlaag gelijk met de neus (nog meer dan een ZX ook al heeft die ook trailing arm suspension) waardoor er geen verplaatsing van het zwaartepunt plaatsvindt.

Een bx past z’n rij-hoogte toch niet zo snel aan dat ie een noodstop kan opvangen? k bedoel: als je op de motorkap gaat zittn bij draaiende motor duurt t toch wel een paar seconden vorodat ie aanpast. K neem aan dat hij dan precies tzelfde doet als bij een duikstop. Of zit hier een sensor voor? Lijkt me meer een Activa-verhaal dus…..


Ennuh, sorry , maar ik vind m’n bx met michelin energy op NAT wegdek echt heel vlot gaan slippen. Ik heb niet het idee dat een HP-auto harder remt ofzow, eerder zachter.

Het “felle” pedaal vind ik wel een genot; zeker leuk als je iemand anders even in je auto laat rijden Wink

Dat aanpassen van de rijhoogte tijdens remmen gebeurt niet door inmenging van de hoogteregelaars. Dat kan ook niet, die hebben een ingebouwde hysteresis. Het komt gewoon door de achterveerbollen veerbollen die direkt LHM die in de veerpoten zit, remklauwen perst zodra de remservo opent. Des te zwaarder de auto is belast, des te hoger de druk in de veerbollen die daardoor des te harder de achterremmen bedienen zodra je gaat remmen. Zo, heb ik gelijk de lastafhankelijke remkrachtverdeling uitgelegd Wink

HP geveerde auto minder hard remmen? Denk dat het subjectief is of aan de banden ligt. Mijn Digit met Kwik-Fit 185/60 banden (die zaten er om bij aankoop) slipt veel sneller dan mijn TRS met 165/65 Bridgestone’s.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 19 juni 2005 11:08 PM
  [ # 14 ]
Robin schreef:

Maar goed dat je niet in een John DEERe ree-d, dan.

Laughing

En je roepnaam Raytje is Laughing

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 20 juni 2005 02:37 AM
  [ # 15 ]
DaanDus schreef:

Een bx past z’n rij-hoogte toch niet zo snel aan dat ie een noodstop kan opvangen? k bedoel: als je op de motorkap gaat zittn bij draaiende motor duurt t toch wel een paar seconden vorodat ie aanpast. K neem aan dat hij dan precies tzelfde doet als bij een duikstop. Of zit hier een sensor voor? Lijkt me meer een Activa-verhaal dus…..

Zie uitleg van Alex, dat is dus wel degelijk zo.

DaanDus schreef:

Ennuh, sorry , maar ik vind m’n bx met michelin energy op NAT wegdek echt heel vlot gaan slippen. Ik heb niet het idee dat een HP-auto harder remt ofzow, eerder zachter.
Het “felle” pedaal vind ik wel een genot; zeker leuk als je iemand anders even in je auto laat rijden Wink

Dan raad ik je absoluut aan eens een rondje LHM-verversen en remleidingen spoelen uit te voeren als je dat al niet eens gedaan hebt.  Dit soort problemen komt (aangenomen dat remmen, schijven en klauwen naar behoren functioneren) door slecht LHM-onderhoud; ik heb al meermaals mensen met dealeronderhouden BX-en daar op nat zien gaan.

Spoel maar gerust een halve liter LHM per klauw weg, dan is het ergste vuil er wel uit en de respons een stuk preciezer en de remdruk een veelvoud van wat ie was. En dan wel eerst je mond open en dan pas op de rem trappen anders past het stuurwiel niet tussen je tanden Smile
Als je je auto regelmatig laat Chyparsen dan ben je er nog niet; ze spoelen de remmen niet door en dáár gaat het dus bij de BX mis.

Wat voor Michelin’s je rijdt maakt ook nog uit; XT1’s zitten bij mij in de ban; harde gladde glijtroep. MXT’s zijn heerlijk soepel, al hebben ze niet bovenmodaal veel grip.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook