Ik vrees toch een probleem. Volgens mij heb ik niet de originele kiekert, maar is die al eens ooit vervangen. Zit geen stekker aan, maar de draden zijn direct op de printplaat gesoldeerd. Kent iemand dit?
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Ik denk dat dit een CV-AB ontvanger is die er door een van de vorige eigenaren in gebraaien is.
Die draadjes van die printplaat, die gaan vast naar een langwerpig zwart kastje?
Dat is de bediening van de CV.
In die kabelboom zitten vier draden die belangrijk zijn als je iets anders dan een PLIP wilt aansluiten: +, -, open en dicht.
+ en min is makkelijk, met een lampje of een meter.
Open en dicht is even uitproberen.
Hiero had ik er al eens over gepost:
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
Ik heb de middenconsole nog niet helemaal los gehad. Ik heb alleen maar aan de achterkant die klep losgetrokken en toen de – wat ik dacht – kiekert eruit gehaald en toen viel me op dat die helemaal niet met een stekker verbonden was, wat voor de meest simpele plug and play oplossing nodig is. Het voordeel is wel dat aan alle kabeltjes keurig labeltjes hangen met waar ze voor zijn. Op een van de groene staat dat hij naar de antenne moet gaan en dus niet doorgeknipt mag worden, maar die ligt dus los. Ik kan niet zien waar ze precies naar toe gaan, want daarvoor moet ik de console helemaal los halen. Het kan natuurlijk ook zijn dat dit kastje al RF is, zodat de verbinding met de IR-sensor niet meer nodig was en dat de kabel daarom los is. Maar zoals ik al eerder zei, ben ik een absolute kluns met soldeerbouten en elektrotechniek, dus ik denk dat ik de auto gewoon maar met de sleutel blijf bedienen.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Dan toch even de middenconsole loshalen, 1 moertje achter bij het uitklikbare bakje, en die dikke plastic dop in het bakje onder de radio loshalen (kan met een muntje) vervolgens de handrem zo ver aantrekken als je maar kunt en dan kun je heel dat ding er uit halen. Dan zou je toch de kiekert moeten zien zitten. De kiekert regelt de CV en kan aangesloten worden op een AB-module, al dan niet RF. Er zijn zat BXen geleverd die wel CV, maar geen AB hadden. Jouw setje is ook achteraf ingebouwd. Gunstig… want vanwege de labels weet je precies welke adertjes je hebben moet als je met die klapsleutelset aan de gang gaat.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
bearwil schreef:........ Op een van de groene staat dat hij naar de antenne moet gaan en dus niet doorgeknipt mag worden, maar die ligt dus los….......
Plakkertje er omheen en mooi laten zitten zo!
bearwil schreef:
Het kan natuurlijk ook zijn dat dit kastje al RF is, zodat de verbinding met de IR-sensor niet meer nodig was en dat de kabel daarom los is.
Er staat wel iets van RF op dat printje maar dat kan toeval zijn…
bearwil schreef:
Maar zoals ik al eerder zei, ben ik een absolute kluns met soldeerbouten en elektrotechniek, dus ik denk dat ik de auto gewoon maar met de sleutel blijf bedienen.
Woon je in Eindhoven?
Zal ik van de week een keer uit het werk langs komen anders?
Kunnen we samen kijken wat er nou allemaal in je middenkonsole verblijft!
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
Ik heb ontdekt dat een winkel in Eindhoven die universele setjes met twee klapsleutels verkoopt voor slechts 35 euro, dus ik ga daar dinsdag even langs om er eentje te kopen. Ik zal dan eens kijken of ik er met behulp van de installatieaanwijzingen uitkom, maar anders maak ik graag gebruik van je aanbod. Jullie horen dus nog van het verdere verloop.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Ik heb bij Citroenspecialist Van Gompel in Eindhoven een plug and play setje gevonden. Voor 60 euro had hij er eentje met maar één zenderje, met twee zenders was het 110. Dus die van 60 gekocht. Merk Speedy. Kiekert eruit gekieperd en nieuw kastje aangesloten en het werkt perfect. Dus geen gekloot met allemaal kabels van universele set.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé