Hallo,
Vandaag mn CX weer terug gekregen, alles is nu perfect (nieuwe koppeling, bak etc etc etc) echter in de file liep ze ineens warm…. gelukkig door kunnen rijden en temp zakte weer maar waar moet ik allemaal checken?
KVS zal ik morgen controleren maar er brand geen stop lampje dus volgens mij is het niveau in orde. ik heb het vermoeden dat de ven niet aanslaat… hoe check ik dit? Of wat zou een andere oorzaak kunnen zijn?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
zou goed kunnen zijn dat je thermocontact of de stekker daarvan kapoet is die je koelfans aanstuurt. deze zit als je voor de auto staat rechts onderaan met een stekker erop in je radiateur.
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Als je het hebt, hang een thermometer in je expansievat. Die thermometer moet wel tot minimaal 90 °C kunnen meten. Misschien ligt er zo’n ding in de keukenla om de temperatuur van de rosbief te meten.
Op dat ding dat xm’mtje zegt moeten waarden af te lezen zijn. Bij draaiende motor moet de koelventilator aanslaan bij de hoogste waarde die op dat ding staat. Lekker je auto laten draaien en kijken bij welke temperatuur de ventilator aanslaat. Als dat niet gebeurt bij de hoogste waarde op dat thermocontact, dan zou je dat ding moeten vervangen.
Ik zal eerst eens opzoek naar een stekkertje, auto is nooit warm gelopen maar deze week is de motor er uit geweest misschien is iets niet goed vast gezet…. als ik niets kan vinden dan maar de thermometer
Bedankt zover
KVS is voldoende aanwezig, heb een stuk gereden, auto op temp laten komen en stationair laten draaien, Grote Ven slaat niet aan.
Kan iemand aangeven welke connecties ik moet checken of ze goed vast zitten?
(vraagbaak is besteld en onderweg maar tot die tijd heb ik nog even jullie hulp nodig )
KVS is voldoende aanwezig, heb een stuk gereden, auto op temp laten komen en stationair laten draaien, Grote Ven slaat niet aan.
Kan iemand aangeven welke connecties ik moet checken of ze goed vast zitten?
(vraagbaak is besteld en onderweg maar tot die tijd heb ik nog even jullie hulp nodig )

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Als je achterop de radiateur kijkt, zie je aan de rechterkant (vanuit voor de wagen staand gezien) een sensor/contact zitten met twee of drie aansluitingen (afhankelijk v/d uitvoering).
Als de motor draait en op temperatuur is, or dan eens wat aan de draden op dit contact.
Slaat de ventilator aan? -> slecht contact, schoonmaken.
slaat de ven niet aan? -> thermocontact overleden.
‘Spirit of avant-garde’
Probleem is opgelost, bleek dat na alles doorgemeten te hebben de 2 draden tussen de grill en de ventilator te zijn die op de eoa manier geen goed contact meer maakten, deze even schoon gemaakt en contactspray erbij en alles werkt nu weer prima!
mag dus een slotje op dit topic!