Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Zo… hier ga ik een ieder op de hoogte houden van het reilen en zeilen rond Jadedraakje. Jadedraakje is de vert-jade GSA die ik op 7 februari van Bas (Bassiechevron) heb gekocht.
Een vroege, origineel NL GSA uit 1981.
Draakje doet haar naam voorlopig nog eer aan… fotootjes volgen nog.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Gaaf! Ben benieuwd naar de foto,s.
Heb jij er ook nog groene lunnelles in zitten?
Edit: Je moet je lijstje auto,s nog aanpassen
<—————————————————-
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Jadedraakje op de afsluitdijk (de weg is scheef, de auto recht)
Ze was nogal besmeurd met een vettige, zwarte laag. De wasstraat hielp niet, dus twee uren met afwasmiddel in de weer geweest. Het resultaat:
Rechts voor
Links voor
Rechts achter (ja, die deur heb ik idd niet goed dicht gedaan)
Links achter
Het motortje
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Leuke kar hoor!! blijft een nichten kleur maar is nog zeker de moeite waard om er een mooie Gsa van te maken
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Leuke auto, veel plezier!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Art schreef:Gaaf! Ben benieuwd naar de foto,s.
Heb jij er ook nog groene lunnelles in zitten?Edit: Je moet je lijstje auto,s nog aanpassen
<—————————————————-
Zoo… het lijstje is aangepast.
Enneuh, wat zijn lunnelles eigenlijk?
Update:
Vanmiddag heb ik de benzinemeter weer los gekregen. Eerst het dash er uit gehaald ivm elektrische aansluitingen (het ding viel helemaal uit elkaar, joepie!). Meteen maar ff schoongemaakt en de belangrijke lampjes gecontroleerd. Uiteindelijk bleek de vlotter gewoon vast te zitten. Tikje met de hamer en floeps! Klaar was ‘t alweer.
Bij het starten liep ze vrijwel onmiddelijk maar toen ik gas gaf was het ‘plap, plofts’ en viel ze uit. Daarna niet meer aan te krijgen, dus de bobine maar ff schoongemaakt. Starten -> vroem! Motortje loopt wel mooi egaal trouwens. Ze ‘zingt’ een beetje anders, wat hoger, dan de 1300 van Geeskje.
En sinds vanmiddag komen de ruitensproei-straaltjes ook weer op een logische plek terecht.
Er moet wel veel gebeuren om deze GSA weer wat van haar waardigheid terug te geven. Er is bijna geen plek te vinden zonder roest of deuk en het motortje lekt als een zeef olie. Maar de basis is beslist goed.
Morgen doe ik daarom gewoon de APK poging volgens afspraak. Wie weet… De remmen achter piepen wel wat maar ‘t voelt niet verkeerd aan.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Succes!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Zo, net terug van de voorkeuring (ik heb d’r niet afgekeurd laten melden, leek me beter). Zoals verwacht zijn er wel wat puntjes maar het valt mee.
Wat moet er gebeuren?
- Aandrijfashoes links bakzijde is gescheurd
- Handrem te slap afgesteld
- Binnenspiegel ontbreekt (ligt in het dashboardkastje)
Aandachtspunten worden:
- Olielekkage. Die is vrij fors. Het komt er vooral aan de bestuurderskant onderuit lopen. Een soort mengsel van LHM en motorolie.
- Het lichtbeeld van de koplampen is nogal verstrooid. Ook bij de koplamp die niet roestig is. Da’s wel wat eigenaardig.
De bodem en dorpels zijn hard. Achter heeft het subframe wat slechte plekjes maar is nergens echt verrot.
En de remmen voor + achter bleken goed te werken op de testbank, ondanks het piepen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Die twee moeten we ‘ns bij elkaar fotograferen.
Zo ziet de onderkant van Draakje er uit trouwens:
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Die lijst met punten valt ontzettend mee , al is een ashoes bakzijde een tering klus.
Succes ermee.
Midfriesland schreef:Art schreef:Gaaf! Ben benieuwd naar de foto,s.
Heb jij er ook nog groene lunnelles in zitten?Edit: Je moet je lijstje auto,s nog aanpassen
<—————————————————-Zoo… het lijstje is aangepast.
Enneuh, wat zijn lunnelles eigenlijk ?
Dat is je kilometer teller en, als die er inzit je toerentellerbollen.
Ik geloof dat die in de beginjaren van de gsa groen waren.
In de mijne van ,80 zitten groene, en in m,n andere uit 82 al de gele.
Nog later kwamen er dezefde in als in de bx1 of een late cx 1
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
alleen de gsa model 80 had groene lunelles
deze gsa special is van model 1981 heeft dus gele lunelles
1981 en 1982 hadden gele lunelles en vanaf model1983(prod juli82 )zwarte achte vlakke glazen((de gele en groene liggenm achte jampotglazen)
de citroen-liefhebber
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Wat Assitch zegt lijkt te kloppen.
Draakje (1981) heeft een gele km teller met zwarte en rode getallen. Op de plaats van het klokje/toerenteller zit een geel vlak met zwarte chevrons. De glazen zijn loepvormig.
Geeskje (1983) heeft zwarte tellers met gele benummering en vlakke glazen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
patje74 schreef:citrospeeds schreef:blijft een nichten kleur
Succes Wouter!
euhm!!! maar het staat heel mooi op een eend Hoor staat veel mooier dan op een Gsa slijmslijm
Sucses ermee
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ja, ho zeg… Draakje is toch wel even een vette heavy rider hoor!
Met three-tone colour: vert-jade, menie-grijs en roest-bruin, vering die omhoog en omlaag kan, vette 15-inch rims en volautomatische airco in de deuren!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30