Vandaag was het eens droog en het leek me wel een mooie dag om mijn oude tzi interieur te vervangen door een GT-interieur.
Dus stoelen gepakt. gereedschap gepakt. Maar bij de eerste bevestiging al een probleem.
Hoe krijg ik de achterste 5de bout los om de voorstoelen te kunnen verwijderen?
ik kan met mijn huidige gereeedsschap niet bij de bout omdat de stoel zelf in de weg zit.
Hoe hebben ze dit ooit gemonteerd gekregen?
Iemand tips?
Kniestukje met ratel al geprobeerd?
Nu heb ik nog geen kniestukje. dus niet geprobeerd.
Maar ik heb wel een torxbitje dat er al nauwlijks en alleen scheef tussen past en dus geen grip heeft
Mijn eventuele nood oplossing is een passend bitje in te korten en met een sleutel rond te draaien. Maar das weer zonde van het bitje.
Totaal aantal Berichten: 11791
- Xantia TD SX
Omdat ik lekkere TZi stoelen heb, heb ik er nog nooit naar gekeken. Maar kun je de stoelen niet uit hun rails schuiven??
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Helaas zijn niet alle tzi modellen met tzi stoelen uitgerust.
Ik heb dan nog het zitzak model.
En helaas is de beweging van de rails beperkt dmv een vouw of inkeping in de rail. De stoel kan dus nooit verder naar voren.
Totaal aantal Berichten: 11791
- Xantia TD SX
OK, check. Was de moeite van het controleren waard.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik heb nog nooit echte moeilijkheden ervaren met het demonteren van stoelen. Heb je de zitting en de leuning al helemaal naar voren gekanteld, wellicht scheelt dat net het kleine beetje dat je nodig hebt.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Maar als je een los bitje hebt hoef je deze toch niet in te korten? gewoon die stoel zo ver mogelijk naar voren duwen, bitje in de bout steken en met een tang of sleutel losdraaien. Ik gebruik meestal een minirateltje, het is geen toonbeeld van ruimte daar, maar je moet toch wel relatief eenvoudig dat boutje los kunnen halen.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
knäckor schreef:Ik heb nog nooit echte moeilijkheden ervaren met het demonteren van stoelen. Heb je de zitting en de leuning al helemaal naar voren gekanteld, wellicht scheelt dat net het kleine beetje dat je nodig hebt.
eens
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Het juiste gereedschap is altijd het beste uitgangspunt. Ga ik zeker even proberen. Als het lukt post ik dat natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 1184
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Haal anders een setje L-sleuteltjes, lukt het zeker!
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Dat 5e (middelste v/d 3) boutje is inderdaad wel de lastigste van het stel.
Ik heb ze altijd wel losgekregen zonder problemen met inderdaad een L-sleuteltje, of een ratel. Gewoon flink in de bekleding duwen. Ik kan me zo niet voor de geest halen of eventueel het weghalen van de kunststof omlijsting van de rugleuning je wat ruimte zou geven als je niet het juiste gereedschap hebt liggen. Maar die ligt er zo af, schroefjes los, zakje loshaken, naar boven toe eruit (hoofdsteun eraf).
Ich bin ein Breaker
Het is gelukt met een L-sleuteltje.
Erg fijn. Klusje is dan ook snel voor elkaar. ( alleen twee stoelen dan )
Kon ik gelijk ff mooi stofzuigen zonder de stoelen erin. Maar wel een raar ding gevonden onder een stoel, onder de bekleding, op de bodem. Ik vermoed dat het er al sinds 1991 onder heeft gelegen.
Zie je wel dat fruit slecht voor je is
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)