Als de motor stationair draait geeft mijn toerenteller soms 2500 toeren aan en soms doet ie het wel goed,als ik een tijdje gereden heb schiet de teller wel naar het juiste aantal toeren.Wat zou dit kunnen zijn???
Ik vermoed dat het aan de teller zelf ligt, ik heb momenteel ook rare fratsen. o.a. +/- 200 toeren te weinig aangeven of een heel stuk te veel maar meestal goed.
Komende woensdag is het de bedoeling dat ik een ander klokkenpaneel probeer…
_Razkin_ schreef:Ik vermoed dat het aan de teller zelf ligt, ik heb momenteel ook rare fratsen. o.a. +/- 200 toeren te weinig aangeven of een heel stuk te veel maar meestal goed.
Komende woensdag is het de bedoeling dat ik een ander klokkenpaneel probeer…
Zou het misschien aan de printplaat achter op de teller kunnen liggen,dat er een soldeerstukje onderbroken is want als de auto warm is doet de teller het meestal ook goed.
Misschien is het slechte massa oid, ik heb nog geen idee. Gisteren reed ik terug met 140 en 7000rpm, dus mijn teller is vanaf nu helemaal de kluts kwijt. Morgen gaat er een werkende toerenteller in om de teller zelf als verdachte uit te sluiten of juist te bevestigen. Ik heb ook een teller los en zal proberen om een eventueel euvel direct te leiden tot de teller naar boven proberen te halen.
_Razkin_ schreef:Misschien is het slechte massa oid, ik heb nog geen idee. Gisteren reed ik terug met 140 en 7000rpm, dus mijn teller is vanaf nu helemaal de kluts kwijt. Morgen gaat er een werkende toerenteller in om de teller zelf als verdachte uit te sluiten of juist te bevestigen. Ik heb ook een teller los en zal proberen om een eventueel euvel direct te leiden tot de teller naar boven proberen te halen.
OK bedankt alvast.
Eindelijk heb ik de tijd genomen om mijn toerenteller te fixen. Bij mij lag het aan het printje dat de teller aanstuurt. Ik kan echter niets raars ontdekken aan het printje wat eruit kwam.
Met enig regelmaat ben ik in R’dam en kan je zo’n print geven om te testen.
Nu ik je toerenteller heb gezien op de meeting denk ik echter dat er bij jou wat anders is. Het rare is dat mijn 16V met turboblok hetzelfde doet als jouw auto, maar ik heb de toerenteller niet aangesloten(draad van toerenteller naar ECU). Je kan eens kijken of die multistekker bij je schutbord(in die zwarte zekering/relais kast) niet gecorrodeerd oid is, daar loopt nl ook de signaal draad van de toerenteller door.
_Razkin_ schreef:Eindelijk heb ik de tijd genomen om mijn toerenteller te fixen. Bij mij lag het aan het printje dat de teller aanstuurt. Ik kan echter niets raars ontdekken aan het printje wat eruit kwam.
Met enig regelmaat ben ik in R’dam en kan je zo’n print geven om te testen.
Nu ik je toerenteller heb gezien op de meeting denk ik echter dat er bij jou wat anders is. Het rare is dat mijn 16V met turboblok hetzelfde doet als jouw auto, maar ik heb de toerenteller niet aangesloten(draad van toerenteller naar ECU). Je kan eens kijken of die multistekker bij je schutbord(in die zwarte zekering/relais kast) niet gecorrodeerd oid is, daar loopt nl ook de signaal draad van de toerenteller door.
Ik zal morgen eens naar die stekker kijken,ben toch bezig met xenon te monteren.Bedankt