nou ja iedereen die het vak wil leren moet een kans krijgen
echter de houding van het niet-technisch personeel is daar wel om te huilen!
er staan toch vastgestelde tijden voor werkzaamheden bij een dealer???
ja zo schendt men het vertrouwen van de klant
deze klant is dus bedonderd
geen wonder dat het dealerwezen een slechte naam krijgt! terwijl daar de kennis zit om het wagenpark verantwoord(technisch en financieel) op de weg te houden
de citroen-liefhebber
en over die labiele achteras: eisen dat de auto op 4 wielen en goede banden gespoord wordt incluus het lossen en richten van de achteras
dit is overigens bekend bij de geinteresseerde dealers!
achterasbouten lossen en dan de auto in het spoor zetten
de citroen-liefhebber
Re: kansloos gezeur
hverboven schreef:Vroeger was het een renaultgarage maar ...
Dan kan ik je verhaal wel volgen…., spijtig toch.
Ga je dan niet beter naar Felix in Mol? In Brecht bij het hoofdhuis ben ik steeds voortreffelijk geholpen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
rb schreef:Als ik bij een internetaanbieder kijk voor de Michelin Primacy HP zie ik:
225/45 17 91W: € 132
225/45 17 94W XL: € 158 (da’s dus € 16 meer)
Dat is 26 EUR meer, dus toch 20% duurder.
Ich bin ein Breaker
hverboven schreef:Nou gezeur kan je mijn verhaal wel noemen, maar kansloos?
Niks van aan trekken.
Ich bin ein Breaker
Re: kansloos gezeur
hverboven schreef:Ik heb sterk de indruk dat men de minimale marges bij de verkoop op nieuwe autos nadien wil goedmaken door eens goed door te rekenen bij onderhoud. Ik snap niet dat men bij citroen geen forfait voor zulke zaken hanteert zoals bij sommige andere merken.
.
gelukkig niet, ik ben bij mijn lokale citroenagent namelijk fors goedkoper uit met onderhoud dan bij de hoofdverdeler hier in de streek…
zoals al vaker geschreven schrik ik van prijzen die ik soms voorbij zie komen…
en nog een voordeel is dat ik zie wat men aan de wagen doet,,
je staat er gewoon naast en wacht erop…
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Re: kansloos gezeur
hverboven schreef:
..........................In elke geval als jullie banden aan de beurt zijn: doe je voordeel met de reacties hier en je spaart vlot 500 euro uit .
Jij bent nu 355 kwijt voor één band. Ik hoor het eigenlijk niet te doen, maar dan huiver ik toch als je eens aan de beurt bent voor 4 nieuwe, en het dan eens om gaan rekenen in ouwe guldens, of desnoods francs voor jou…
Je bent er niet op ingegaan, maar, nogmaals, had deze band met een schroefje erin niet gewoon geplakt kunnen worden ??
Dan had je voor 20 euro klaar kunnen zijn ?
Ik vermoed zomaar dat jouw band nu als een goede occasion ergens op een plank ligt…
Mmm, dat soort banden laat zich toch niet altijd even fijn balanceren. Maar met kleine gaatjes (alleen lijm erin, geen prop in het gat) is dat wel beter.
En als dat wel gekund had - des te meer is de klacht over deze dealer terecht! Of mag dat soms niet in België?
Ich bin ein Breaker
karel schreef:rb schreef:Als ik bij een internetaanbieder kijk voor de Michelin Primacy HP zie ik:
225/45 17 91W: € 132
225/45 17 94W XL: € 158 (da’s dus € 16 meer)Dat is 26 EUR meer, dus toch 20% duurder.
Kuch kuch ops: Lekker onnauwkeurig weer..
(maar toch goedkoper dan de 215/50/17)
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Lees ook wat verhalen uit het Deventerse. Ik ben 1x gestrand met pech en bij Warnar terecht gekomen. Duurde lang, foute diagnose en hoge rekening. Ruesink in Doetinchem had binnen notime het probleem gevonden en opgelost.
Mijn tip zou zijn om lekker naar Zutphen te rijden, waar Ruesink ook zit.
Bij Ruesink zowel mijn C4 als XM in onderhoud, met af en toe een uistapje naar Visscher in Culemborg (als het zo uitkomt met mijn werk).
Kwalitatief beide top. Vriendelijkheid idem. Zoeken naar onderdelen is Visscher wat handiger en vaak ook goedkoper. Als het bij Ruesink echter lastig wordt gaat de chef werkplaats ff zoeken en is het alsnog zo gefixt.
Domme vragen bestaan niet.
Kokopelli schreef:Autodealers hebben echt geen beter niveau dan een drugsdealer.
Ah, dus alle turken zijn ook slecht.
Alle Marokkanen ook maar meteen….
Joden, noem maar op.
Of bedoelde je misschien “sommige” dealers hebben echt geen beter niveau dan een drugsdealer.
Als je het mij vraagt ben je zelf geen haar beter.
Ik vind dat je deze opmerking ogenblikkelijk moet terugnemen
Simmetje schreef:
Mijn tip zou zijn om lekker naar Zutphen te rijden, waar Ruesink ook zit.
Waar de monteurs het hebben over het sleutelen aan hun kadett, waar ze mij een verkeerde band monteerden (verkeerde maat), waar ik nog steeds geen fijn gevoel over heb gehouden aan de distributieriemwissel….
En dan was er nog hun uurtarief….
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
probeer citroen amsterdam eens ?
drm schreef:heb dit hele topic (jaja) doorgelezen om te kijken of er goede garages / dealers tussenzitten in de buurt van Rotterdam.
Pimperklaas schreef:probeer citroen amsterdam eens ?
Goeie hint
Amsterdam
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
drm schreef:Zijn er nog meer?
Ik ben erg te spreken over Van Bemmelen in Delft, maar het is typisch een garage waar het moet “klikken”.
Uurtarief is in ieder geval geschikt en ruim voldoende kennis en liefde voor Citroen in huis. Geen idee of ze xsara’s op voorraad hebben, maar altijd een belletje waard.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi