15 van de 20
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Hervormd Citroën…
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 februari 2009 04:54 PM
  [ # 211 ]

Ik vind ‘gewoon overleven’ een bijzonder beperkt doel voor een bedrijf. Een bedrijf was zich daarop focust loopt steeds verder achter totdat het geen bestaansrecht meer heeft - het heeft geen visie. Gelukkig voor Citroen gedraagt de rest van de auto industrie zich ongeveer hetzelfde, dus het kan lang duren.Toch vind ik dat we meer van Citroen mogen verwachten.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
eendmans
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 332
Geregistreerd: 17-12-2004

- ID/DS DSuper 5
- SM 3.0 Carb bvm5
- GS/GSA GSA Break 1299 Cottage
- DS 7 DS7 Crossback E-Tense 4x4
Gepost: 08 februari 2009 04:58 PM
  [ # 212 ]

Volgens mij zijn de ontwerpers bij Citroën ook minder Citrofiel dan wij zijn want die komen weer bij allerlei andere merken vandaan. Ik denk dus dat je verwachtingspatroon aan de hoge kant is…

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 08 februari 2009 06:20 PM
  [ # 213 ]
sans-pareil schreef:

Ik vind ‘gewoon overleven’ een bijzonder beperkt doel voor een bedrijf. Een bedrijf was zich daarop focust loopt steeds verder achter totdat het geen bestaansrecht meer heeft - het heeft geen visie. Gelukkig voor Citroen gedraagt de rest van de auto industrie zich ongeveer hetzelfde, dus het kan lang duren.Toch vind ik dat we meer van Citroen mogen verwachten.

Ik denk dat Citroen met de C6 toch wel weer een goeie poging gewaagd heeft, en toch kopen we ‘m massaal niet.
Moeten die 12 of zo andere modellen hetzelfde “vooruitstrevende, alternatieve” uitstralen ?
Ten tijde van de Snoek was het leven een stuk eenvoudiger. Citroen had de DS en de ID, als ik het goed heb. Punt.
Opel had misschien de Kadett en de Record. Punt. (aanname)
Renault ?. De R8 die opgevolgd werd door de R10 ?. Punt.
Nederland had Nederland 1 en misschien 2. Punt.

We missen allemaal de “Citroen-lijn”. Wat is dat in hemelsnaam ? Zeiden de Traction liefhebbers dat ook toen de DS uitkwam ? “He, eindelijk een echte Citroen” (??)
De CX. Was dat niet oorspronkelijk een echte teleurstelling voor al die de DS gewend waren ?

En zo zal deze discussie nog wel even voort kunnen duren.
Ik vind dat Citroen in ieder geval wel weer een beetje visie gaat tonen, met deze nieuwe modelreeks en verbetertrajecten.

Ik werk bij Corus, en weet inmiddels (weer) dat het bij een bedrijf altijd primair over de continuiteit gaat. En dat is maar goed ook eigenlijk.

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 08 februari 2009 06:35 PM
  [ # 214 ]
ambijajance schreef:

En zo zal deze discussie nog wel even voort kunnen duren.
Ik vind dat Citroen in ieder geval wel weer een beetje visie gaat tonen, met deze nieuwe modelreeks en verbetertrajecten.

Zo denk ik er ook over.

ambijajance schreef:

Ik werk bij Corus, en weet inmiddels (weer) dat het bij een bedrijf altijd primair over de continuiteit gaat. En dat is maar goed ook eigenlijk.

Precies. Vernieuwend willen zijn is zilver, je personeel te eten geven is goud. Of zoiets. Very Happy

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 08 februari 2009 06:51 PM
  [ # 215 ]
Prestige31 schreef:
sans-pareil schreef:

Ik denk dat het Citroen esprit juist zit in wat men vroeger deed, dat nog niemand anders had geprobeerd.

 

Precies, en anderen merken beginnen nu Citroën daarin voorbij te streven.

Je bedoelt dat de hele wereld vroeger aan de voeten van Citroen lag ? Om te kijken waar ze nu weer mee kwamen ?
Men hield de adem in bij de DS, da’s 50 jaar geleden.
De remknop van de CX is nooit door iemand gekopieerd, zelfs niet door Citroen zelf..

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 februari 2009 08:18 PM
  [ # 216 ]

Kom nou, de C6 een goeie poging? Ze hebben in ieder geval echte ophanging en een echt ontwerp. Geen van die beide is echter vernieuwend.

Op zich hoeft dat ook niet je kan ook vernieuwend zijn door veel bekende betere technieken in een ontwerp te stoppen, als de C6 er ook nog eens IVT en drive by wire bij had was de combinatie zeker genoeg geweest om zeer vernieuwend te zijn. Een C6 is een mooie auto geworden dat zeker, en hij veert zoals je van een Grand Routiere mag verwachten. De electrische gadgets zoals de HUD zijn leuk natuurlijk. Maar als dit nou het beeld van vernieuwing is? In de verste verte niet.

Om dat terug te brengen in de lijn van het topic. Ik heb het al eens eerder geroepen. In het oude citroen was men bezig een betere auto te bouwen… een auto waarin je snel en comfortabel kon reizen bijvoorbeeld. Een DS3 heeft daar geen reet mee te maken. Het is een marketing speeltje. Dat vind ik jammer. Ik denk dat er ruimte is voor een merk wat echt innovatief is. Een merk dat zoiets als een C-Metisse gewoon in de showroom zet. Citroen is dat niet meer, helaas.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 08 februari 2009 08:38 PM
  [ # 217 ]

Wanneer was Citroen dat voor het laatst ?

Profiel  
 
eendmans
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 332
Geregistreerd: 17-12-2004

- ID/DS DSuper 5
- SM 3.0 Carb bvm5
- GS/GSA GSA Break 1299 Cottage
- DS 7 DS7 Crossback E-Tense 4x4
Gepost: 08 februari 2009 08:39 PM
  [ # 218 ]

Da’s alweer ff geleden geloof ik…

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Profiel  
 
Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 509
Geregistreerd: 23-09-2006

Gepost: 08 februari 2009 09:23 PM
  [ # 219 ]

Je hebt n.m.m. twee soorten beleving van het begrip Citroën.

De technische en innovatieve kant, het design, en de noncomformistische manier van schakelaars,wissers,radio’s e.d. te plaatsen cq te gebruiken.

Zoals ik al zei drie Very Happy

Qua design vind ik de C2,C4 (m.n. de coupé) en C6 échte Citroëns,niet echt innovatief en ook niet echt eigenzinnig,maar wel mooi.

Er wordt door sommigen beweerd dat een échte Troen bollen moet hebben maar dit is wel érg subjectief, en ik ben het er mee eens   Razz

Mijn eigen ZX is een Troen maar n.m.m. zeker geen mooi model,geen hp,het dash heeft twee kleine metertjes en twee grote,digitaalklokje in het midden etc. beetje saai toch?

En toch waardeer ik dat hok, je moet wel eens een schroevendraaier of een steeksleutel vastpakken en vooraf dit forum om advies vragen,en als je klaar bent weer gummen (met die 75pk Very Happy ).En het kost overigens ook nog geen drol.

Zelf je gebakje op de weg houden,trots dat ik was dat ik mijn kachelweerstand zelf wisselde en mijn daklekkage fixte Cool. Het zelf sleutelen (waar ik niet zo heel goed in ben overigens) is misschien wel het ultieme Citroën gevoel.


Zoals ik al eerder schreef er zijn vier belevingen van het begrip Citroën… Very Happy

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 08 februari 2009 09:29 PM
  [ # 220 ]
eendmans schreef:

Volgens mij zijn de ontwerpers bij Citroën ook minder Citrofiel dan wij zijn want die komen weer bij allerlei andere merken vandaan.

Joh, ontwerpers uit de “gouden tijden” van Citroen zoals Opron en Bertone hebben ook niet als eerste en enkel voor Citroen gewerkt.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 08 februari 2009 09:49 PM
  [ # 221 ]
eendmans schreef:

Volgens mij zijn de ontwerpers bij Citroën ook minder Citrofiel dan wij zijn want die komen weer bij allerlei andere merken vandaan. Ik denk dus dat je verwachtingspatroon aan de hoge kant is…

Zit jij nog steeds bij je eerste werkgever?

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 08 februari 2009 11:33 PM
  [ # 222 ]
Prestige31 schreef:
ambijajance schreef:
Prestige31 schreef:
sans-pareil schreef:

Ik denk dat het Citroen esprit juist zit in wat men vroeger deed, dat nog niemand anders had geprobeerd.

 

Precies, en anderen merken beginnen nu Citroën daarin voorbij te streven.

Je bedoelt dat de hele wereld vroeger aan de voeten van Citroen lag ? Om te kijken waar ze nu weer mee kwamen ?
Men hield de adem in bij de DS, da’s 50 jaar geleden.
De remknop van de CX is nooit door iemand gekopieerd, zelfs niet door Citroen zelf..

Wat dacht je van eerste massa productie in Europa, voorwielaandrijving, waarschuwingslampje voor versleten remblokken, meedraiende koplampen om er maar even een paar te noemen ????

Alle goede ideeën van Ctiroën werden altijd eerst verguisd en pas lang daarna gekopieerd…. Dat heb je nu eenmaal als je je tijd ver vooruit bent.

Ja OK, zo heeft ieder automerk wel wat in de melk te brokkelen gehad. De “eerste massaproduktie in Europa” doet velen niet naar de Citroen dealer rennen schat ik zo in.  Smile

Profiel  
 
Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 509
Geregistreerd: 23-09-2006

Gepost: 08 februari 2009 11:51 PM
  [ # 223 ]
Prestige31 schreef:
ambijajance schreef:
Prestige31 schreef:
sans-pareil schreef:

Ik denk dat het Citroen esprit juist zit in wat men vroeger deed, dat nog niemand anders had geprobeerd.

 

Precies, en anderen merken beginnen nu Citroën daarin voorbij te streven.

Je bedoelt dat de hele wereld vroeger aan de voeten van Citroen lag ? Om te kijken waar ze nu weer mee kwamen ?
Men hield de adem in bij de DS, da’s 50 jaar geleden.
De remknop van de CX is nooit door iemand gekopieerd, zelfs niet door Citroen zelf..

Wat dacht je van eerste massa productie in Europa, voorwielaandrijving, waarschuwingslampje voor versleten remblokken, meedraiende koplampen om er maar even een paar te noemen ????

Alle goede ideeën van Ctiroën werden altijd eerst verguisd en pas lang daarna gekopieerd…. Dat heb je nu eenmaal als je je tijd ver vooruit bent.

Voorwielaandrijving is niet aan Citroën te danken,Citroën heeft wel aan de poplulariteit ervan bijgedragen.

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 08 februari 2009 11:56 PM
  [ # 224 ]

idem voor de meedraaiende koplampen:

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 08 februari 2009 11:59 PM
  [ # 225 ]
sans-pareil schreef:

Ik denk dat er ruimte is voor een merk wat echt innovatief is. Een merk dat zoiets als een C-Metisse gewoon in de showroom zet.

En wie denk je dat dat gaat kopen voor pakweg 50.000 Euro ???

Vrees dat het snel afgelopen zou zijn met Citroen Crying or Very sad

Walter   :smt200

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
 
15 van de 20
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook