16 van de 20
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
Hervormd Citroën…
Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 509
Geregistreerd: 23-09-2006

Gepost: 09 februari 2009 12:08 AM
  [ # 226 ]
wbogaerts schreef:
sans-pareil schreef:

Ik denk dat er ruimte is voor een merk wat echt innovatief is. Een merk dat zoiets als een C-Metisse gewoon in de showroom zet.

En wie denk je dat dat gaat kopen voor pakweg 50.000 Euro ???

Vrees dat het snel afgelopen zou zijn met Citroen Crying or Very sad

Walter   :smt200

Precies er moet wel een markt voor zijn,een soortgelijkeauto (zie foto) heeft Citroën al een keer bijna de kop geskost.

 

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 09 februari 2009 12:12 AM
  [ # 227 ]
Erik Janszen schreef:
wbogaerts schreef:
sans-pareil schreef:

Ik denk dat er ruimte is voor een merk wat echt innovatief is. Een merk dat zoiets als een C-Metisse gewoon in de showroom zet.

En wie denk je dat dat gaat kopen voor pakweg 50.000 Euro ???

Vrees dat het snel afgelopen zou zijn met Citroen Crying or Very sad

Walter   :smt200

Precies er moet wel een markt voor zijn,een soortgelijkeauto (zie foto) heeft Citroën al een keer bijna de kop geskost.

 


Yep dat is de mijne Laughing  Laughing  Laughing

Gelukkig zie je niet op de foto’s dat hij niet gekuist was .

En als er iemand goed kijkt herkent hij nog wat van zijn eigen wagen bye

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 509
Geregistreerd: 23-09-2006

Gepost: 09 februari 2009 12:16 AM
  [ # 228 ]

Very Happy

Door de ruiten van de SM zie je mijn gebakje   Laughing

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 09 februari 2009 12:28 AM
  [ # 229 ]
Erik Janszen schreef:

Very Happy

Door de ruiten van de SM zie je mijn gebakje   Laughing

Neen ik bedoel AAN ( op ) mijn SM Laughing

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 509
Geregistreerd: 23-09-2006

Gepost: 09 februari 2009 12:43 AM
  [ # 230 ]

Nou ik denk dat met premium Citroën doelt op kwaliteitsbeleving en minder op een hoog marktsegment (wat natuurlijk er uiteindelijk ook moet gaan komen).

Maar kijk eens wat een moeite zelfs Wolksvagen heeft met de Phaethon om in dat conservatieve wereldje mee te komen,Luxes idem.

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  
 
Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 509
Geregistreerd: 23-09-2006

Gepost: 09 februari 2009 12:55 AM
  [ # 231 ]
wbogaerts schreef:
Erik Janszen schreef:

Very Happy

Door de ruiten van de SM zie je mijn gebakje   Laughing

Neen ik bedoel AAN ( op ) mijn SM Laughing

Nu je het zegt,dat zijn mijn velgen!  gimme   Very Happy

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 09 februari 2009 01:32 PM
  [ # 232 ]
Prestige31 schreef:

...............uiteindelijk is de CX pas na 14 jaar gekild door de R25, van de hand van dezelfde ontwerper….).

Zonder de R25 was het succes van de CX voort blijven duren ?
Zover ik me kan herinneren waren liefhebbers van de R25 mensen die nooit een Citroen zouden overwegen, laat staan een CX. Het zijn ook 2 (design)uitersten natuurlijk.
Bovendien dateert de R25 ook al vanaf 1984, en waren de verkoopcijfers vanaf het begin het 3 voudige van de CX.
(En zelfs als ik nu terugkijk op de R25 kan ik daar nog geen greintje sympathie voor opbrengen, helaas Opron…. Confused )

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 09 februari 2009 02:19 PM
  [ # 233 ]
Prestige31 schreef:

Zullen we even bij de essentie van het verhaal blijven ipv te reageren op wat ik tussen haakjes heb gezegd?

Nou, als ik niet mag reageren op wat er tussen de haakjes staat, ben ik er wel ff klaar mee, dank je. Wat is de essentie van dit verhaal ook alweer ?

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 09 februari 2009 02:26 PM
  [ # 234 ]

ik geloof dat het verworden was tot een welles nietes spelletje:)

en de toon dat je als je moderne citroens niks vond je geen echte citrofiel was oid.
Omdat als er niks vernieuwend gepresenteerd werd je dan maar genoegen moest nemen met wat er wel gemaakt werd nuts haha


ach, na de CX de zondvloed…

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Peter L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 25-12-2008

Gepost: 09 februari 2009 02:38 PM
  [ # 235 ]
Prestige31 schreef:

De SM heeft Citroën helemaal niet bijna de kop gekost (de SM is ter ziele gedaan mn. door de oliecrisis). Wat mis was gegaan was het projekt F, waarvoor de mallen al gemaakt waren, maar de produktie was op het allerlaatste moment afgeblazen. Dat heeft een vermogen gekost. Vrij snel daarna werd toen de GS ontworpen en gelanceerd (uiteindelijk met groot succes, zo’n 1,5 miljoen exemplaren). De ontwikkeling van de CX was uiteindelijk de financiële ondergang van Citroën. Peugeot nam de zaak over, de CX was produktierijp en is toen gelanceerd, en ook dat model bleek een voltreffer (uiteindelijk is de CX pas na 14 jaar gekild door de R25, van de hand van dezelfde ontwerper….).

Mmmm…, volgens mij was de SM gewoon een verlieslatend avontuur en had dit niet veel met de oliecrisis te maken. Hij was gewoon heel duur en de beperkte productie kon dat niet blijven rechtvaardigen.

Er wordt door sommigen ook vaak met een beschuldigende vinger naar Peugeot gewezen voor het verdwijnen van de ” echte ” Citroën.
Ik vrees dat zonder Peugeot het merk Citroën al lang verdwenen zou zijn en je kan ook niet zeggn dat ze niet toegelaten hebben nog ” echte ” Citroëns te maken - zeker toch tot en met de XM lijkt me.

Trouwens, Citroën is zelf toch ook niet onbesproken ? Uit vrees voor concurrentie met de Panhard 24 en omdat ze de voorkeur gaven aan de productie van hun eigen modellen in de Panhard- fabrieken , moest Panhard verdwijnen. Heel spijtig…

Terug naar het verleden kijkend, moet je ook vastellen dat niet alleen Citroën geavanceerde modellen uitbracht. Gregoire, Panhard, Matra, ... en heel wat andere zijn nog niet zo gruwelijk lang geleden verdwenen, maar produceerden vaak unieke dingen.
Ook Peugeot heeft vaak voor nieuwigheden gezorgd. Denken we maar aan de Eclipse uit de jaren dertig en het heropleven van dat wegglijdende dak in de 206cc.
Hoeveel merken hebben dat ondertussen niet overgenomen ?

Wat die nieuwe DS- dingen betreft, kan ik duidelijk zijn: eenheidsworst, zoals al vaker gezegd.
Ik vind 99 % van de moderne wagens trouwens niet mooi en zoals Dick Kampen enkele pagina’ s geleden al zei:

Dick Kampen schreef:

Ik heb het eens met mijn broer over styling gehad en ik denk dat hij de aap bij de neus had toen hij begon over de lijn van de auto, deze loopt bij “moderne” auto’s van voren (laag) naar achter (hoog), (de achterdeurklinken zitten dan hoger dan de voordeurklinken en de “kont” is hoog).

Citroen had in de jaren welke “oude Citroen liefhebbers” erg waarderen altijd een lijn die “voor” hoog was en “laag” naar achteren.

Dit is een economische aanpassing (o.a grotere kofferruimte) waar veel autofabrikanten aan vast zitten qua styling, ook Citroen.
Alle auto’s hebben min of meer een “hot rod” effect. Ik denk dat ze daar niet zomaar vanaf komen…

Daar kan ik me dus ook in vinden.
Alle wagens lijken meer op opgepompte Schwarzenegger of ander macho - toestanden met belachelijk dikke ( plastic- ) bumpers, lelijke show- velgen en gefumeerde ruiten als waren het lijkwagens of vehikels van de Mafia.
Voor en achterzijde worden gedomineerd door enorme lichten en de snuiten stralen tegewoordig vooral aggressie uit. ” Stijl ” of ” klasse ” vind je niet vaak terug. Alle wagens zijn tegenwoordig voorzien van de accessoires die in de jaren 70 en 80 op elke ” Johnnybak ” terug te vinden waren…

Mooi kan ik dat niet noemen, maar vermits heel wat mensen liever met zo’ n autobus ( monovolume ) of ” landbouwvoertuig ” ( SUV ) rondbollen, spelen de fabrikanten daarop in en volgen braafjes die trends, wat resulteert in dingen die sommigen - zoals ik dus - gewoon lelijk vinden…

Peter

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 09 februari 2009 04:08 PM
  [ # 236 ]

Better dead and cool than alive and uncool…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 09 februari 2009 04:28 PM
  [ # 237 ]
sans-pareil schreef:

Better dead and cool than alive and uncool…


Daar kan ik me wel in vinden. Maar voor mij is Citroën nog cool genoeg. Wink

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 09 februari 2009 04:42 PM
  [ # 238 ]

......For well you know that it’s a fool who plays it cool
By making his world a little colder.

Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43335
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 februari 2009 04:52 PM
  [ # 239 ]
wbogaerts schreef:

En als er iemand goed kijkt herkent hij nog wat van zijn eigen wagen bye

Walter

Mijn banden…. Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 509
Geregistreerd: 23-09-2006

Gepost: 09 februari 2009 05:27 PM
  [ # 240 ]
Prestige31 schreef:
Erik Janszen schreef:
wbogaerts schreef:
sans-pareil schreef:

Ik denk dat er ruimte is voor een merk wat echt innovatief is. Een merk dat zoiets als een C-Metisse gewoon in de showroom zet.

En wie denk je dat dat gaat kopen voor pakweg 50.000 Euro ???

Vrees dat het snel afgelopen zou zijn met Citroen Crying or Very sad

Walter   :smt200

Precies er moet wel een markt voor zijn,een soortgelijkeauto (zie foto) heeft Citroën al een keer bijna de kop geskost.

 

De SM heeft Citroën helemaal niet bijna de kop gekost (de SM is ter ziele gedaan mn. door de oliecrisis). Wat mis was gegaan was het projekt F, waarvoor de mallen al gemaakt waren, maar de produktie was op het allerlaatste moment afgeblazen. Dat heeft een vermogen gekost. Vrij snel daarna werd toen de GS ontworpen en gelanceerd (uiteindelijk met groot succes, zo’n 1,5 miljoen exemplaren). De ontwikkeling van de CX was uiteindelijk de financiële ondergang van Citroën. Peugeot nam de zaak over, de CX was produktierijp en is toen gelanceerd, en ook dat model bleek een voltreffer (uiteindelijk is de CX pas na 14 jaar gekild door de R25, van de hand van dezelfde ontwerper….).

C’etait une plaisanterie Wink

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  
 
 
16 van de 20
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook