vele (liefst probleemloze) kilometers
Tja, je weet, het is een 16v. Daar gaat het niet om de hoeveelheid of de prijs maar om de kwaliteit van de kilometers… Desondanks veel plezier toegewenst!
Dat klinkt misschien een beetje azijnerig, maar het aantal 16v rijders die er nog geen zeer grote (en/of dure) werkzaamheden aan heeft moeten verrichten is toch betrekkelijk laag. Vooral de D-riem knapt nogal eens voortijdig en zorgt voor heel veel kosten.
Ich bin ein Breaker
Om te huilen…
Oke… Even een klap in mijn gezicht. Ik werd vandaag op school gebeld, door meneer van de sloop. Hij zei ‘‘Ik ben bang dat ik beetje slecht nieuws voor je heb, hij is niet door de keuring heen gekomen.’‘
Ik was er zo van geschrokken, dat ik op dat moment niks te zeggen had. En hem had gezegt hem terug te bellen. Ben toen direct naar de sloop vertrokken. Ik heb toen met hem de auto bij de garage opgehaald en het verhaal aangehoord.
De schijfremmen voor moeten vervangen, fuseekogels ook, lichtbundels voor zijn niet goed, Claxon, binnenscherm voor geroest, en onder de sideskirts is het roest. Achter bij de bumper, bink. Bij de draagarm een plekje. Er is al gewerkt met textiel stuf, dus nu zal er gelast moeten worden. Pfff, ik kan niet lasen! En om het uit te besteden is denk beetje te duur.
Ben meegereden terug naar de sloop heb de auto op hoogste stand gezet, en plank gepakt en zelf even gekeken. En idd, er zijn plekken te vinden. En owja zag trouwens in de kofferbak dat er keertje links is gelast. Dus dat bekende plekje is al keer aangepakt!
Maarja weet nu niet wat te doen, in princiepe zullen de sideskirts en bumpers er denk af moeten om het echt goed te bekijken hoe ernstig het is. Het viel denk allemaal nog goed te lassen volgens mij, maarja.
Ben er echt kapot van merk ik, verbaasd me wel. Ik was blijkbaar echt helemaal weg van die auto. Want voor de rest is hij picobello en is de historie goed. Maar nu heb ik de reden gevonden waarom de vorige eigenaar hem weg gedaan heeft, niet de kmstand maar het laswerk wat er verricht moet gaan worden. Zag dat de meneer van de sloop er ook erg van schrok en ook in een soort dip was beland.
Tja, ik weet niet. Maar als ik iemand zou kunnen vinden die het voor me zou kunnen lassen, zou ik hem nog steeds wel willen kopen. Uiteraard tegen nog een paar honderd minder. zo’n 1400 ofzo. Kweenie wat dan een goed bedrag is. Dus ik ga nu me eerst is verdiepen of ik iemand kan vinden voor eventueel lassen en zijn of haar mening.
Foto’s:
APK LIJST
LINKS SIDESKIRT
WIELKAS LINKS VOOR (lijkt erger dan het is volgens mij. Is volgens mij nog vrij oppervlakkig en niet doorrot)
ACHTER BUMPER, BALK DIRECT ACHTER DE BUMPER
WIELKAS RECHTS VOOR
Wat moet ik doen? Ben bezot van die auto, en lassen is denk nog wel mogelijk. Behalve dan denk die balk in de achterbumper.
Zou goed voorbeeld BX zijn voor die las uitleg in Leek. Kopen, en meenemen naar Leek. xD Maarja, even sirieus advies pls.
Auto’s zijn net meisjes, zorg je er niet voor? Dan laten ze jou in de steek!
!-{Op zoek naar een Citroen BX 19 GTI 16v mk2}-!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6688.gif)
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Re: Om te huilen…
ivotjuuh schreef:
De schijfremmen voor moeten vervangen, fuseekogels ook, lichtbundels voor zijn niet goed, Claxon, binnenscherm voor geroest, en onder de sideskirts is het roest. Achter bij de bumper, bink. Bij de draagarm een plekje. Er is al gewerkt met textiel stuf, dus nu zal er gelast moeten worden. Pfff, ik kan niet lasen! En om het uit te besteden is denk beetje te duur.
Ben meegereden terug naar de sloop heb de auto op hoogste stand gezet, en plank gepakt en zelf even gekeken. En idd, er zijn plekken te vinden. En owja zag trouwens in de kofferbak dat er keertje links is gelast. Dus dat bekende plekje is al keer aangepakt!
Wat moet ik doen? Ben bezot van die auto, en lassen is denk nog wel mogelijk. Behalve dan denk die balk in de achterbumper.Zou goed voorbeeld BX zijn voor die las uitleg in Leek. Kopen, en meenemen naar Leek. xD Maarja, even sirieus advies pls.
Wat te doen? Nou, niet in paniek raken dus. De eerste dingen van de lijst (lichtbeeld, toeter, fusees en remmen) zijn relatief simpel te verhelpen.
Maar gezien het roestverhaal is het advies van mij, zonder natuurlijk de auto te hebben gezien: Laat maar staan.
Ik denk namelijk dat, als je écht gaat zoeken, je rommel gaat tegenkomen waar je niet goed van wordt. Denk aan het schutbord voor (onder de paravanbak), dorpels (achter de skirts), achtersubframe…
Natuurlijk, alles is te repareren, maar wat wil je uiteindelijk op de begroting hebben staan? Want dit gaat een kostbaar verhaal worden.
Misschien is het een beter idee om te kijken of je de motor, het interieur, het dashboard etcetera van de auto kunt afhalen tegen een mooie prijs, om dan een andere BX te kopen en die om te bouwen tot een 16 klepper. Maar ook dat is een enorm project, dat je niet in een weekendje eventjes gaat doen. Buiten dat weet je weinig van de staat van de motor, alleen dat die regelmatig onderhouden is geweest.
Nogmaals: laten staan en verder zoeken lijkt me het verstandigst. Er zijn echt nog wel 16V’s te vinden die niet aan het rotten zijn. Is het niet hier, dan wel in Frankrijk.
Veel wijsheid!
Tsjah, ik kan niet zeggen dat we je niet gewaarschuwd hebben hiervoor! Ik snap dat punt van die keurmeester over de wielkast rechtsvoor niet echt.
Maar goed, als je zelf niet kan lassen zal dit al snel in de papieren lopen ben ik bang. De skirts zullen idd er vanaf moeten om de dorpel beter te kunnen beoordelen. Want ik ben bang dat daar dan nog wel meer rottigheid onder verborgen zit. Dat roestpunt bij de draagarm, is dat voor? En is dat dan op het subframe of aan de carrosserie?
Tsjah, dit is even een forse tegenvaller idd. Ik kan alleen zeggen denk er eens goed over na. Ik ken de auto niet, dus kan er niet over oordelen. Maar als ik de verhalen zo lees is hij het denk ik wel waard om dit te laten herstellen. Hou er echter wel rekening mee dat dit snel in de papieren kan lopen, en dat dit misschien de eerste maar zeker niet de laatste tegenslag is die bij deze auto fors in de papieren kan lopen!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6688.gif)
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6688.gif)
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
PrutsyLJ schreef:Tsjah, ik kan niet zeggen dat we je niet gewaarschuwd hebben hiervoor! Ik snap dat punt van die keurmeester over de wielkast rechtsvoor niet echt.
Hou er echter wel rekening mee dat dit snel in de papieren kan lopen, en dat dit misschien de eerste maar zeker niet de laatste tegenslag is die bij deze auto fors in de papieren kan lopen!
Dat snapte ik ook niet. Mooi is anders, maar afkeur…
En het tweede: helemaal mee eens.
PrutsyLJ schreef:Tsjah, ik kan niet zeggen dat we je niet gewaarschuwd hebben hiervoor! Ik snap dat punt van die keurmeester over de wielkast rechtsvoor niet echt.
Maar goed, als je zelf niet kan lassen zal dit al snel in de papieren lopen ben ik bang. De skirts zullen idd er vanaf moeten om de dorpel beter te kunnen beoordelen. Want ik ben bang dat daar dan nog wel meer rottigheid onder verborgen zit. Dat roestpunt bij de draagarm, is dat voor? En is dat dan op het subframe of aan de carrosserie?
Tsjah, dit is even een forse tegenvaller idd. Ik kan alleen zeggen denk er eens goed over na. Ik ken de auto niet, dus kan er niet over oordelen. Maar als ik de verhalen zo lees is hij het denk ik wel waard om dit te laten herstellen. Hou er echter wel rekening mee dat dit snel in de papieren kan lopen, en dat dit misschien de eerste maar zeker niet de laatste tegenslag is die bij deze auto fors in de papieren kan lopen!
Geloof dat de dorpels ook gaar waren volgens de keurmeester, maar ik heb gezien dat je die nog nieuwe kan kopen. Wellis waar ongespoten. Maar geloof dat ze tog neit zichtbaar zijn onder de skirts als de deuren gesloten zijn. En tja. Alle foto’s bij wielkassen zijn voor. En die balk achter dan? Dies egt egt rot.. Die is niet meer te lassen heb ik al wel gezien.. Maar ik denk aan de auto te zien, is het lassen de moeite waard. Al laat je dit doen door een vriend, kennis, familie of zelf. Anders is het onbegonnen duur project.
Auto’s zijn net meisjes, zorg je er niet voor? Dan laten ze jou in de steek!
!-{Op zoek naar een Citroen BX 19 GTI 16v mk2}-!
Hilko16TZI schreef:Sterker nog, hier is er al een
Die is idd erg mooi! Zou ik ook te vreden me zijn hoor, maar volgens mij meot hij nog geimporteerd komen. En komen er allerlei kosten boven op die ik momenteel dan toch niet kan betallen.
Maar goed dan blijf ik nog zeggen hij heeft niet wat die andere nou echt perfect maakt. Die bumper met mistlampen, die velgen, die mooie rode kleur. Maarja, ik weet het nu niet meer hoor! Ben beetje van de wereld afgebracht.
Trouwens die plek onder de rechter wielkas is niet afgekeurd. Maar meer om te laten zien, daar begint het ook en moet ook bijgewerkt worden.
Auto’s zijn net meisjes, zorg je er niet voor? Dan laten ze jou in de steek!
!-{Op zoek naar een Citroen BX 19 GTI 16v mk2}-!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_11716.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Daar ben je dan lekker klaar mee! Verheug je je op lekker rijden in je 16V, krijg je zulk nieuws te horen
Op www.leboncoin.fr staan nog een boel mooie 16V’jes.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Tjerk schreef:Daar ben je dan lekker klaar mee! Verheug je je op lekker rijden in je 16V, krijg je zulk nieuws te horen
![]()
Op www.leboncoin.fr staan nog een boel mooie 16V’jes.
ja bedankt voor je link, staan zeker mooie tussen. Maarja, als het zover moet komen dat ik een andere uit frankrijk moet gaan halen wacht ik nog maar een halfjaartje..
Maar degene waar ik mee bezig was, was qwa uiterlijk en als eerste auto perfect.. als die roest nou is opgelost zou kunne worde.. Pff… Want kan die auto altijd daarna na gebruik demonteren, en bruikbare dingen bewaren en de rest weer naar de sloop laten brengen ofzo. Maar goed ik hoopte er nog wel 1, 2 meaby 3 jaar plezier mee te kunnen hebben.
Auto’s zijn net meisjes, zorg je er niet voor? Dan laten ze jou in de steek!
!-{Op zoek naar een Citroen BX 19 GTI 16v mk2}-!
Tsjah, je kan het natuurlijk wel laten herstellen. Het zit allemaal niet in het zicht dus dat scheelt weer. Maar nogmaals, een lasklus als deze zal wel in de papieren gaan lopen. Je kan natuurlijk altijd ergens een prijsopgave laten maken, en dan de afweging maken of je de auto die investering waard vind.
Aan de andere kant; staar je niet blind op dit exemplaar he! Er zijn nog zat andere 16v’s die een stuk minder krokant zijn!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2048.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Heel erg zonde dit, want op de plaatjes is het een plaatje!
Maar zoals al gezegd, ik zou of nog een dikke 1500 euro extra te besteden hebben, of hem maar gewoon laten staan. Voor die 2 mille moet je nog best een erg lekkere 16V kunnen krijgen, ook een Nederlandse (alhoewel zeldzaam sinds ze allemaal in Nunspeet staan) Overigens is die balk bij de achterbumper bij mij ook helemaal weg. Jammer dan, je ziet het toch niet, en doet niets aan de stevigheid af (nou ja, niet veel iig)
Af en toe komen ze nog wel eens voorbij op marktplaats. De rode zijn helaas wel zeldzaam, maar als je je kunt inschikken in een andere kleur moet er wel wat te vinden zijn.
Daarnaast is er nog een wellicht interessant puntje…. de MK2 (waar jij nu dus voor bent gaan kijken) heeft in Nederland ondanks zijn vettere bodykit een tammere motor(148PK)! Hij is voorzien van een katalysator, een andere motormanagement en tammere nokkenassen. Ga je nu voor een MK1 dan heb je niet de vleugel, dikkere roosters en dikkere bumpers, maar wel de volle 160PK motor. Misschien iets om ook ter overweging te nemen.
Persoonlijk ben ik meer liefhebber van de MK2 qua looks, maar daar zie je van binnen toch niets van
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:Heel erg zonde dit, want op de plaatjes is het een plaatje!
Maar zoals al gezegd, ik zou of nog een dikke 1500 euro extra te besteden hebben, of hem maar gewoon laten staan. Voor die 2 mille moet je nog best een erg lekkere 16V kunnen krijgen, ook een Nederlandse (alhoewel zeldzaam sinds ze allemaal in Nunspeet staan) Overigens is die balk bij de achterbumper bij mij ook helemaal weg. Jammer dan, je ziet het toch niet, en doet niets aan de stevigheid af (nou ja, niet veel iig)
Af en toe komen ze nog wel eens voorbij op marktplaats. De rode zijn helaas wel zeldzaam, maar als je je kunt inschikken in een andere kleur moet er wel wat te vinden zijn.
Daarnaast is er nog een wellicht interessant puntje…. de MK2 (waar jij nu dus voor bent gaan kijken) heeft in Nederland ondanks zijn vettere bodykit een tammere motor(148PK)! Hij is voorzien van een katalysator, een andere motormanagement en tammere nokkenassen. Ga je nu voor een MK1 dan heb je niet de vleugel, dikkere roosters en dikkere bumpers, maar wel de volle 160PK motor. Misschien iets om ook ter overweging te nemen.
Persoonlijk ben ik meer liefhebber van de MK2 qua looks, maar daar zie je van binnen toch niets van
idd, eigenlijk moet je de looks van mk2 hebben. Die is super vet, en compleet. En de specs van een mk1! Hoezo allemaal in nunspeet? Is daar een verzamelaar? Musea? Wacht ik hoor iets nieuws, en snap het niet. Nunspeet?
Auto’s zijn net meisjes, zorg je er niet voor? Dan laten ze jou in de steek!
!-{Op zoek naar een Citroen BX 19 GTI 16v mk2}-!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_729.jpg)
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zie nog maar eens een goede MK1 te vinden, laatste tijd zie ik ze maar weinig te koop en voorbij komen
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2048.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
ivotjuuh schreef:
idd, eigenlijk moet je de looks van mk2 hebben. Die is super vet, en compleet. En de specs van een mk1!
En dat kan dus…. want dat heb ik ook
Maar dan zal je een goede Belgische moeten vinden.
@Arjan, dat is inderdaad zo, maar dat gaat ook voor de MK2 op.
De zwarte MK1 die ik 2 maanden geleden heb opgehaald was eigenlijk in een prima staat, buiten dan dat de cilinderkop in de soep lag door een gebroken riem. Maar met wat geluk is dat allemaal goedkoop op te lossen natuurlijk.
Ach ja, ik zou iig nog even geduld hebben en rustig rond kijken. Ik kan me goed voorstellen dat je (liefst gisteren) perse een 16V wilt hebben, want het rijdt echt fantastisch. Of je zou deze voor max 1000 euro mee mogen nemen.
Ik heb vorig jaar een aanrijding gehad met mijn 16V, ik werd van links gepakt door een Nissan. Precies op een plek waar mijn 16V in het verleden ook al eens schade had opgelopen, en dat was erg knullig gerepareerd toentertijd. Nu bleek bij demontage dat hij echt vreselijk rot was links achter bij de dorpel en de wielkast. Dat is volledig en vakkundig gerepareerd en gespoten en kostte me 1000 euro bij de Citroen dealer. En geloof me hij was echt kaafrot daar op die plek. Ik denk dat wanneer je een 1000~1500 euro te besteden hebt je al een heel eind moet kunnen komen, er zijn mensen hier op dit forum actief die in staat zijn om het netjes op te lossen voor je, maar gratis is het (uiteraard en logischerwijs) niet.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX