Peer schreef:Weet niet zo goed is om dit op het forum te vermelden. Ik wil het met gerust hart pB- en.
Misschien dadelijk bij de Dealertest!
Peer
Je mag best zeggen wat je van een dealer/specialist vind..
positief en negatief maakt niets uit…
Maar we gaan geen dealer/specialist uitschelden, uitdagen,minimeeting organiseren…..we zullen hem eens ff….
Schnappie?....
Ervaringen delen leren we allemaal van..zo ook de dealer/specialist/beun….
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik ben inderdaad van mening dat positieve en negatieve ervaringen best gepubliceerd mogen worden. Wel vind ik het fair dat het betreffende bedrijf op de hoogte wordt gesteld van de publicatie en de mogelijkheid krijgt omdeel te nemen aan de discussie hierover.
Wellicht is een eigenaar/baas van zo’n bedrijf niet op de hoogte van de gedragingen van zijn personeel en biedt hij zijn excusses aan en neemt hij maatregelen, hier moeten wij dan ook oor voor hebben.
Op deze manier hebben zowel de klanten als de eigenaar er wat aan.
Daarbij komt dat een klacht over een bedrijf op deze manier veel serieuzer over komt.
Ik kan mij ook een discussie herinneren waarbij de desbetreffende garagist zich in ging mengen zonder zichzelf bekend te maken, hierbij heeft hij geen goede indruk op mij achtergelaten.
Ook was er eens een discussie waarbij de desbetreffende garagist zich meldde, hij heeft de onduidelijkheden goed kunnen verklaren, hierbij is hij in mijn aanzien gestegen.
Ik ben van mening dat je het beste open-spel kan spelen, of speel het spel niet. Dit geldt voor beide partijen. Garagisten moeten echter deze mogelijkheid wel krijgen, anders blijven het allemaal “slechts” eenzijdige verhalen…
Okido, bedankt voor jullie berichtjes. Ik wist niet of dit wel op dit forum geaccepteerd zou worden. Beter zo als andersom!
De dealer waar ik geweest ben is:
Autobedrijf Van Eldonk Uden B.V.
Verkoop en service
Bitswijk 4C
5401JB UDEN
Heb even gekeken op zijn website om te kijken of het nu de eigenaar zelf was of een verkoper. Helaas staan er geen foto’s van medewerkers op.
Gezien zijn leeftijd ( maar dat zegt ook niet alles!) denk ik dat het de eigenaar was.
Zelf wonen we in Nistelrode en is er in de regio Oss ook nog een Citroendealer te vinden waar de ervaringen wel positief zijn!
Grz Peer
Het vervelende hiervan is natuurlijk dat deze dealer door dit op een “ongeschreven” zwarte lijst staat….
Ik zou graag dus het verhaal van twee kanten willen weten….
Peer zou deze firma even een email kunnen sturen of brief, met een link naar deze draad….zodat hij op de hoogte is van de klacht en hij er evt op kan reageren.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zoals ik in het topic al schreef, denk ik niet dat het verstandig is om als dealer-afkraak-forum bekend te komen staan. Maar echt tegenhouden lijkt mij ook onmogelijk…
Ik ben wel van mening (zoals ik ook in het topic had geschreven) dat het een goede zaak is als de garagist hiervan op de hoogte gebracht wordt zodat hij zelf kan reageren.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
René van Maren schreef:Het vervelende hiervan is natuurlijk dat deze dealer door dit op een “ongeschreven” zwarte lijst staat….
Ik zou graag dus het verhaal van twee kanten willen weten….
Daarom ben ik ook voorstander van een apart gedeelte op deze site waar mensen ervaringen kunnen uitdelen. Desnoods met een simpel formuliertje waar ze een cijfer geven. Zoiets als http://www.garagetest.nl. Dan krijg je x aantal maanden wel een gebalanceerd beeld.
@Peer. Als je dat niet uit egen naam wil doen wil ik wel een mailtje schrijven hoor…
Bram schreef:Peer zou deze firma even een email kunnen sturen of brief, met een link naar deze draad….zodat hij op de hoogte is van de klacht en hij er evt op kan reageren.
Voorstel….zodra de dealer een mail heeft gehad halen we deze bijdrages weg (dus zonder de moderator reacties)
Mee eens?
Uiteraard over de E-Mail en de topicpoetsactie heb ik overleg met het moderator team…
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
René van Maren schreef:Voorstel….zodra de dealer een mail heeft gehad halen we deze bijdrages weg (dus zonder de moderator reacties)
Waarom? Dan is de hele werking van consumentenbelangen, open markt en inzage toch weg? Dan zouden alleen positieve ervaringen mogen blijven staan?
Op verjaardagsfeestjes gebeurt precies hetzelfde: mensen vertellen een negatieve ervaring (over een product of dealer, etc.) en de rest van de mensen hoort dat aan en doet er het zijne/hare mee. Verjaardagsfeesten hebben nog veel meer impact dan een forum.
En dit topic kan ook dienen om positieve ervaringen over deze dealer en een eventuele oplossing voor deze situatie te delen.
Je wilt toch niet dat je een bedrijf in de stront trapt op basis van één verhaal?
Dat kan toch niet waar wezen..
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
@Handjes
Ik denk dat Rene vooral bedoelt dat het topic blijfs staan maar dat er een dialoog tussen garagist en klant overblijft.
Ik bedoel vanaf de laatste bijdrage van Peer de boel weggummen…. en de dealer een mail sturen…wel zo netjes.
Ja hoor, ik wil zeker wel de dealer een berichtje sturen! Ik had hem ook verteld dat ik contact op zou nemen met Citroen en eventueel een fora op zou zoeken.
Dus wat mij betreft is dit een goed oplossing!
Edit: Mail verzonden 20 juni 2005 om 12.29 uur!
Grz Peer
Peer schreef:Onderschrift Peer :
Ik dacht toch echt dat dit over Opel of zo zou gaan, maar nee…..het is echt een Honden-website