Dat is weer een waar woord.
Hier kom je niet uit, er zijn altijd wel argumenten voor en argumenten tegen in te brengen.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
precies daarom lees ik nooit testen en ga ik gewoon van eigen ervaringen uit.
zo ook met banden, winterbanden..
Je testen begrijp ik, de winterbanden niet, ik kijk daar wel degelijk naar testen omdat daarmee enigszins de kwaliteit van de band naar voren komt
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
laat ons eerlijk zijn, als je uitging van de testen kocht je sowieso geen citroen…
picassoke schreef:De C5 en de superb zijn 2 tegenpolen.
De ene is rust de andere is volop rijplezier en topkwaliteit, de afwerking ligt hoger in de skoda dan in de C5.Maar ik weet dat je leaserijder bent dus het maakt niet zoveel uit, maar van die 2.0TDI met 170pk heb ik toch nog niet veel goeds gehoord. Een echte rampenmotor.
Want skoda gebruikt nog de versie met die rampzalige pompinjectoren.Maar het lijkt me wel iets om na een rustige en toch trage C4P een bom als een superb te rijden.
De C5 is opnieuw rust en comfort. Is die C5 eigl voorzien van HP vering? Ik dacht het wel, maar ik ben niet zeker aangezien ze in B die versie niet verkopen.
de 140 pk is inderdaad met pompverstuivers, vandaar mijn voorkeur voor de 170pk, dit is een common-rail.
Na een “trage” citroen waarbij ik overigens nooit vermogen tekort ben gekomen was het een hele ervaring om met een dergelijke krachtige motor te rijden.
De C5 rijdt ook fantastisch, maar heeft een vele male rustigere en comfortabele rijervaring. De comfort uitvoering beschikt standaard over de HP vering, de lb niet bij de 2.0 hdi.
GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....
Daarom lees ik ook alleen die van de banden, overigens levert Citroen wel de goede banden
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
ronama schreef:laat ons eerlijk zijn, als je uitging van de testen kocht je sowieso geen citroen…
Nee, absoluut niet. Je moet de goede testen lezen. Geen autoweek rommel of andere subjectieve enkel duits,hard gezinde testen.
Maar je moet degelijke objectieve testen lezen. De testen die ik lees prijzen de C5 voor zijn anders zijn, zijn uitstekende comfort, en bekijken dus de auto in de context waarvoor hij ontwikkeld is.
En de C5 krijgt een uiterst goed rapport.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
de vorige generatie c5 kwam er altijd slecht uit, en ik heb enorm veel plezier beleefd aan mijn vorige c5
en als je op de c5club zou lezen zie je dat ik niet de enige ben….
Ik heb ook heel veel plezier aan mijn C5 beleefd maar tegelijkertijd ook heel veel ellende. Na 3 maand kwam ik tot de conclusie dat de auto meer bij de dealer had gestaan dan bij mij op de oprit. Dat is niet goed, en als ik de leasemaatschappij een mail stuur dat ze die auto vandaag nog bij mij kunnen op halen daar wordt je ook niet blij van. Heb er uiteindelijk 140000 kilometer in gereden en toen was het contract op, mijn kinderen en vrouw vonden het de mooiste auto de die ik had gehad, ikzelf denk dat mijn huidige auto de mooiste is die ik heb gehad.
Heb er uiteindelijk wel veel plezier mee gehad en het zal mij zeker niet van de volgende C5 afhouden
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Wel ik heb hier een test liggen van de vorige C5 waar hij een vergelijkende test wint van een laguna, VW passat en P407.
Ze zeggen dat het op wegligging en comfort de beste van de 4 is/was.
En ik lees ook de C5-club, niet dagelijks maar toch op tijd en stond lees ik de verschillende onderwerpen eens. Gewoon uit interesse, ik ben geen lid omdat ik er niets kan bijdragen omdat ik geen C5 rijder ben. Maar lezen doe ik regelmatig.
Leuk forum trouwens, en jij bent er moderator ook he, is het niet
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
picassoke schreef:en jij bent er moderator ook he, is het niet
jep..
het grootste probleem is gewoon dat heel veel dealers de ballen verstand van de wagen hebben.
ik heb het al vaker gelezen dat mensen tenonrechte in de kosten werden gejaagd vanwege de onkunde…
maar ik denk dat dit niet alleen voor de c5 geldt..
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Daar ligt idd een gigantische goed probleem, en zeker niet alleen bij citroen. Nu heeft men moeder een toyota en een goede garage.
Maar daarvoor had ze een golf GTI en de garage was echt rampzalig, totaal verkeerde diagnose’s, verkeerde stukken vervangen,...
Men vader net hetzelfde.
Had een volvo en een goede garage, maar de laatste 2 volvo’s stonden gewoon krom van de problemen dus heeft hij volvo laten vallen.
Nu een goede auto maar opnieuw een slechte garage.
En ik heb op 1 probleem na wel een goede auto, maar ook een slechte garage. Feit is wel dat de service in de belux filialen zeer goed is, maar erg klantonvriendelijk.
Mijn dealer slaagt er zelfs niet in een onderhoud uit te voeren.
Toen ik men wagen terugkreeg was de BC verkeerd ingesteld voor het interval van een 1.6HDI ipv dat van een 2.0HDI.
De olie stond en staat nog steeds op iets tussen 1/4e en 1/2 van de inhoud,... Dit zijn dingen die toch niet kunnen vind ik als je de auto terugkrijgt van onderhoud.
Sorry, maar zelf had ik het beter gedaan. Als je bij citroen drogenbos binnenstapt voor een kleinigheid vullen ze gratis en vanzelf de olie aan tot een goed niveau. Dat is pas service.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Alle citroen forums zijn toch leuk ?
Ik vermaak mij in ieder geval wel.
Om even een dooddoener in de discussie te gooien, echt slechte auto’s zijn er niet meer want dan zou dat merk zich onmiddellijk uit de markt prijzen.
Ik zal ook eens op het C5 forum kijken, ben wel benieuwd wat de pijntjes en de rammeltjes in onze grote broer zijn
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 28-01-2005
- C5 Tourer 2.0 16v
- C4 (2004-heden) Picasso 5P 1.8 Ambiance
als mijn kleine picassootje weer de deur uitmoet, over ong. 2 jaar(als alles goed gaat kwa werk), dan neem ik ook een C5 tourer. Wat een schoonheid . Skoda valt hierbij in t niet. Totaal geen uitstraling/klasse.