Ik ben mijn motor terug aan het opbouwen en kom bij het volgende…
Ik zet mijn rechter motorsteun op het blok vast en het lijkt of de twee kleine bouten onoderaan DOL zijn. Nu denk ik niet dat het kan omdat het blok van gietijzer is en ik de bouten niet fors aan heb gedraaid. Zou het kunnen dat er een vreemde maat in zit? De bovenste bout is groter dan de onderste twee en die izt wel vast. De onderste twee zijn sleutel 12 en die komen dus niet vast. Iemand een ID?
Zie webalbum laatste foto’s http://picasaweb.google.nl/sergesloodgietersbedrijf/IDRESTAURATIE#5300707383742669794
Je rechtermotorsteunsteun zit op het motorblok vast met 3 bouten M10,
de andere kant (= bestuurderskant) zit met 1 bout M10 en 2 bouten M8 vast op het motorblok.
De korte slag motor heeft andere maat bouten. (M7 en M9).
Deze informatie kun je waarschijnlijk ook in een onderdeelboek vinden.
(verkrijgbaar bij o.a. clubshop, clubmagazijn en chyparse)
pierre, je bent geweldig!
Ik heb dat met het uitbouwen helemaal niet gezien en wist ook niet dat er M8 in of aan de auto zat….. Nu blijkt dat het door de laklaag M7 leek. Hij zit vast!
Een onderdelenboek zou geweldig zijn. Zijn er boeken met exploted vieuws? Dat zou mijn werk een stuk sneller maken..
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Kijk maar eens hier op de gouden “DRIVERD” link;
http://www.agua.nu/ds-files/tony-jackson/
De héle wereld staat hier voor je…....leef je uit!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Citroen!